Publik

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Lädersliparen

Publik

Inlägg av Lädersliparen »

Efter allt snack om att Nu skall vi äga publikmässigt måste jag påpeka att det var pinsamt att Södertäljes klack var betydligt större än Djurgårdens.

Inte var det bättre heller när Djurgårdens effektivitet lyste med sin frånvaro.

Personligen tror jag att publikresultatet vid nästa match blir runt 4 tusen. Idag var det 8 tusen när man delat ut 2 tusen gratis biljetter.

Detta blir en tung och låååång höst/vinter. Hoppas jag har fel!
Senast redigerad av Lädersliparen den 2005-09-29 22:12:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Snitt åldern på dom som står i DIF klacken kan inte vara en dag över 17år
Rena dagiset när dom ska brottas med varann å kasa över grejer på isen i varje pause! Järnkaminerna är i en helt egen div INGET annat lag har sån pinsam "klack"

Adam Anderson var riktigt kul att se idag =)
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Jag trodde att flera Djurgårdare skulle sluta upp på ståplats, men ju längre matchen led desto mer fick klacken flytta in i mitten pga att många gick därifrån (?).

Jag blir irriterad när folk som står i klacken inte tar i för fulla muggar under hela matchen.
När många började komma igång och verkligen ta i (vilket var jävligt sen in i matchen) så stod man själv med smärtor i magen pga allt skrikande.
Men detta gäller bara vissa.

SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅR'N NU, SJUNG I UR och SKUR
Ola

Re: Publik

Inlägg av Ola »

Lädersliparen skrev:Efter allt snack om att Nu skall vi äga publikmässigt måste jag påpeka att det var pinsamt att Södertäljes klack var betydligt större än Djurgårdens.

Inte var det bättre heller när Djurgårdens effektivitet lyste med sin frånvaro.

Personligen tror jag att publiksnittet vid nästa match blir runt 4 tusen. Idag var det 8 tusen när man delat ut 2 tusen gratis biljetter.
Vad menar du med "publiksnitt vid nästa match"? Man brukar inte räkna publiksnitt i en match. Det är ju ganska meningslöst. Eller menar du att publiksnittet kommer att vara runt 4000 efter nästa match? Om det kommer noll personer på nästa match, ligger snittet då på 4021 åskådare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kom igen nu , jag tycker 8000 personer är godkänt. Synd bara att vi förlorade. Nu tar vi nya tag och vinner nästa match. Vi får inte deppa för mycket, även om det alltid är surt att torska hemma mot tälje.

:wink:
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Införa åldersgräns på klacken? Heller 10personer över 18 som sjunger och INTE kastar in grejer på banan än 100småbarn som är där för att det är "coolt".

Okej, det går inte och införa åldersgräns, men jag tänker då aldrig ställa mig i klacken någonsin mer. Hellre gör jag som idag, köper studenbiljetter för 115kr och får sitta på globens bästa platser =)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

från ett annat forum:

Det tragiska är att DIF Hockey fortfarande inte har tagit lärdom av nittiotalens misstag! Där stå grobianer i varenda ingång till etage tre och släpper inte in någon i klacken som inte har biljett. "Bra" tänkte jag, då är det fullt! I helvete heller...

Min vän hade biljett på etage 4. Där var det inte en käft som kollade om man gick in på rätt sektion! Borde det inte vara tvärt om? Har man en halvfull klack så ska väl varenda jävel som VILL stå där vara så hjärtligt välkommen som man bara kan bli? Har man däremot klackbiljett och letar sig upp till toppen av etage 4 ska man väl åka ut med huvudet före?!? Men icke då...
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lädersliparen, vad jag vet så är det ett "fåtal" antal biljetter kvar till Brynäs matchen på ticnet. Så jag tror nog vi kan komma upp i dagens 8000 om inte mer. Jag var faktiskt beredd på att det skulle komma färre än 7000 så 8000 är inte fy skam.

Stocky jag tycker det är pinsamt att du hackar på dem som faktiskt är DÄR och försöker stödja DIF. Det är väl fan inte "ungdomarnas" fel att de äldre sviker och sänker medelåldern på klacken.

Skärpning!

Nu glömmer vi den här matchen och ger vårt lag ett riktigt bra stöd på lördag, det förtjänar de!

DIF MOT RUBBET!
Lycka är att vara djurgårdare
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

exakt. de som är där och försöker ska ha cred, inte skit. står de bara kvar där och sjunger kommer det kanske fler folk alltersom.
Forza DIF

Inlägg av Forza DIF »

Jag gick in gratis med puck. Men jag fick inte komma till klacken.. :twisted:
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Forza DIF skrev:Jag gick in gratis med puck. Men jag fick inte komma till klacken.. :twisted:
Hade några polare som hade biljetter på etagen ovanför klacken, men de kommer inte heller in, tyvärr :(
Lite nyfiken bara, vart hittade du pucken?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

jensa öhling skrev:från ett annat forum:

Det tragiska är att DIF Hockey fortfarande inte har tagit lärdom av nittiotalens misstag! Där stå grobianer i varenda ingång till etage tre och släpper inte in någon i klacken som inte har biljett. "Bra" tänkte jag, då är det fullt! I helvete heller...

Min vän hade biljett på etage 4. Där var det inte en käft som kollade om man gick in på rätt sektion! Borde det inte vara tvärt om? Har man en halvfull klack så ska väl varenda jävel som VILL stå där vara så hjärtligt välkommen som man bara kan bli? Har man däremot klackbiljett och letar sig upp till toppen av etage 4 ska man väl åka ut med huvudet före?!? Men icke då...

EN RIKTIGT JÄVLA BRA POÄNG..!!
Samma sak hände mig å två vänner. Vi hade även vi biljetter på etage 4 å hade tänkt flytta ner till klacken lagom till period 2, men chi fick vi..Två "matchvärdar" som inte kan ha varit en dag över 16 bast lekte låtsaspoliser och vägrade släppa in oss samt var allmänt dryga och otrevliga...
Skärpning för i helvete..

113 WHB
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Jag hoppas att jag inte trampar på några ömma tår i och med det här inlägget, men jag är övertygad om att vi behöver en klarare ledning i klacken. Vi behöver en eller flera "ledare" som kan ta för sig och som har en förmåga att få med sig såväl klackpublik som slipsnissarna på långsidan i sångerna. Någon som har pondus och som inger respekt hos oss fans.

Det känns väldigt rörigt och oklart som det är just nu..

113 WHB
Frågan

Klacken??

Inlägg av Frågan »

Klacken var inte bra ikväll!

Det krävs någon som tar tag i klacken! Vem ska göra jobbet?

Ta tag i klacken JK!
För DIF i tiden!
hsv

Inlägg av hsv »

jacke.. stocky.. m.fl.

Hade det inte varit för "dagiset" igår hade fan klacken varit helt tyst.

Många av dessa ungdomar visar ett enormt engagemang och startar sånger mer än gärna. Om klackledningen stod för 50% av initiativen så vågar jag påstå att de övriga kom från dessa unga, med hjärtat på rätt ställe och ett enormt hockey-engagemang.

Det är dags att svälja stoltheten eller vad det nu när som klämmer, och inse att åldern inte spelar det minsta roll så länge man är en sann dif-supporter. Jag (själv 23 år) blir bara glad av de ungas brinnande intresse, och är jätteglad att det finns folk i alla åldrar hos oss.. och inte som t.ex. tälges eller fbks klackar där merparten är pinsamma 50+ gubbar..

Dessutom tror jag knappast att de ensamma ska beskyllas för inkastandet av grejer på isen, det har jag sett folk i alla åldrar göra (för övrigt bra initiativ av klackledningen att ta upp detta i 3e perioden.. hoppas alla som kastade in grejer tog intryck av denna tillrättavisning).

Nej respekt till alla som ger sitt allt för DIF, oavsett ålder.

Synd att det inte kom mer folk igår, då tänker jag framförallt på ståplats, tråkigt att intresset inte är större. Kanske kan det bli bättre när fotbollen är slut. Jag tycker definitivt att de som vill flytta till klackplatserna från andra platser i globen under matchens gång borde få göra det.. det är trots allt de billigaste platserna, och kan bara föra goda saker med sig. Risken att ett gäng från motståndarna skulle dyka upp för att bråka känns ganska minimal.

Men men, för att avsluta med de positiva sakerna istället..
-Vid några tillfällen igår blev det RIKTIGT bra stämning, trots vårt låga antal. Det gör verkligen sitt till när även sittplatserna brevid ståplatsen tar i. Där sitter de riktiga röststyrkorna :)
-DIF var bättre än SSK igår. I början var det väldigt många individuella misstag som kostade dyrt, men ju längre matchen led ju mer växte spelarna in i uppgiften, det bådar gott. Jag tror på vinst på söndag, nu ska premiärnerverna nog vara ur världen.
Skriv svar