Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Kronwall för 800000 i månaden, kommer inte hända. Han är duktigt som fan men har såklart lön därefter.
Det är nog inte så troligt, nej. Däremot tror jag inte att det är omöjligt att han tas in vid en eventuell kvalserie, förutsatt att lockouten håller i sig såklart. DIF-fansen kan nog samla ihop 300-400'', sponsorer resten...
Ja, tyckte man inte det var jobbigt/tråkigt att gå till Hovet redan innan, kommer dessa tre spelare då är det bara att stanna hemma, alternativet är att kröka till det då blir kanske besöken på Hovet lite roligare...Jim Morrison skrev:Ja, ska vi chansa på att om lockouten tar slut så spelar Conny Strömberg, Mika Hannula och Dragan Umicevic i DIF runt deadline?
Om den inte tar slut tror jag fortfarande att Conny kommer att spela i DIF när hans nuvarande kontrakt löper ut. Även kanske Mika.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Grossmann betalade sin. Men bara för att spela fyra matcher. Men då ska vi inte heller glömma att Grossmanns försäkring inte var i närheten av Kronwalls heller.seppuko skrev:I SSK betalar spelarna deras försäkringar, förutom Cam Fowler som fansen pyntade in. För övrigt andra gången på kort tid, Damien Fleury var den första. Och här var det ett jävla gnäll på Otto-insamlingen.SirDIFalot skrev:Ah jo tjena....zetterberg_88 skrev:SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... -spelarna/
– Vi tittar på alla möjligheter, men vi sitter med en trång ekonomi också, säger han till SportExpressen.se.
Inte omöjligt att han själv pröjsar den.
Expert.
- SirDIFalot
Robert Pettersson ?@EnkelP
Mika Hannula fortsätter att få sjukt med speltid i Blues. Som vore han back, nästan. Han har -6 på sina tre matcher, dessutom.
Mums, börjar bli riktigt sugen på Hannula.
Mika Hannula fortsätter att få sjukt med speltid i Blues. Som vore han back, nästan. Han har -6 på sina tre matcher, dessutom.
Mums, börjar bli riktigt sugen på Hannula.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är ju i varje fall bra han får spela sig i form.
- SirDIFalot
Absolut. Hellre att han spelar sig i form hos dom och sedan spelar hos oss än tvärtom.-daniel- skrev:Är ju i varje fall bra han får spela sig i form.
En Hannula i form borde vinna poängligan på allsvensk nivå.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känner mig dock skeptisk till hela grejen, varför skulle han välja DIF (kanske korttids, men knappast resten av säsongen). Han borde ju kunna få mer lukrativa erbjudanden från alla slirande ES-klubbar...SirDIFalot skrev:Absolut. Hellre att han spelar sig i form hos dom och sedan spelar hos oss än tvärtom.-daniel- skrev:Är ju i varje fall bra han får spela sig i form.
- SirDIFalot
Ja märkligt. Hans facit i Modo och Finland ifjol borde ju gjort honom attraktiv för exempelvis Växjö när dom gick jävligt uselt i början.-daniel- skrev:Känner mig dock skeptisk till hela grejen, varför skulle han välja DIF (kanske korttids, men knappast resten av säsongen). Han borde ju kunna få mer lukrativa erbjudanden från alla slirande ES-klubbar...SirDIFalot skrev:Absolut. Hellre att han spelar sig i form hos dom och sedan spelar hos oss än tvärtom.-daniel- skrev:Är ju i varje fall bra han får spela sig i form.
Expert.
Ja men om han inte presterar så värst i finland kanske de inte är sugna! Tyckte han var bra det lilla jag såg i modo förra året. Han skulle givetvis vara en stjärna i allsvenskan iaf! En kedja med Ölve-Otto-Hannula skulle vara trevligt!SirDIFalot skrev:Ja märkligt. Hans facit i Modo och Finland ifjol borde ju gjort honom attraktiv för exempelvis Växjö när dom gick jävligt uselt i början.-daniel- skrev:Känner mig dock skeptisk till hela grejen, varför skulle han välja DIF (kanske korttids, men knappast resten av säsongen). Han borde ju kunna få mer lukrativa erbjudanden från alla slirande ES-klubbar...SirDIFalot skrev:Absolut. Hellre att han spelar sig i form hos dom och sedan spelar hos oss än tvärtom.-daniel- skrev:Är ju i varje fall bra han får spela sig i form.

Vad tänker Linkan på? Jo Djurgårdens nya kedja som ska vara tre överraskningar i en!
- SirDIFalot
Tomas Ros ?@RosenrasandeSirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk
Dragan till Ässät för tio matcher. Kort innan han signade detta så hade han erbjudande från både Örebro & DIF hörde jag. Kan bli sen kanske…
Challe ligger inte på latsidan.
Mer Silly: Challe Berglund ringde Dragan Umicevic, men försent. Poängsprutan hade redan valt Ässät. DIFs jakt på try outare går vidare.
Ros backar Mrmadhawks uppgifter.
Expert.
ja Dragan hade man då verkligen inte tackat nej till. Någon däremot som man saknar är ju
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1648
Vladimir Orszagh
Undra om man inte skulle kunna få in han istället för hans tränar roll
Vladimir Orszagh

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Personligen blev jag glad över att han inte kom hit samtidigt som jag blev förbannad över att Challe ens brytt sig om att ringa honom. Han hade absolut inte varit någon form av frälsare för dagens DIF.Morwin skrev:ja Dragan hade man då verkligen inte tackat nej till. Någon däremot som man saknar är ju
Vladimir Orszagh
Ge mig Mika Hannulla... nu.