Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av sensei »

En ganska typisk gäspmatch. Tråkigt motstånd, duttigt, klubb-pokande, inga känslor och knappt något fysiskt spel. Tre poäng är det enda som glädjer.

Blomstrand ser ut att kommit igång i Almtuna, men han såg ändå lite blyg och tafatt ut liksom hela laget, målvakten undantagen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Blomstrand var lika kass i Almtuna som han var hos oss en högst medelmåttig spelare
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

sensei skrev:En ganska typisk gäspmatch. Tråkigt motstånd, duttigt, klubb-pokande, inga känslor och knappt något fysiskt spel. Tre poäng är det enda som glädjer.

Blomstrand ser ut att kommit igång i Almtuna, men han såg ändå lite blyg och tafatt ut liksom hela laget, målvakten undantagen.
Håller med om att matchen i sig inte var någon höjdare dock fick vi tre poäng och det gav i alla fall mig en go känsla. Kul att Wennberg får fortsätta måla och att Gabriel fick den bästa avslutning som gick. Skönt även för Pickard och backarna att vi lyckades hålla 0an och att det egentligen inte var en enda stor tabbe eller målchans för almtuna.

Jag tyckte klacken var riktigt riktigt dålig i stora delar av matchen, speglade matchen ganska bra.
Avslaget helt enkelt. Men efter matchen fick vi lite drag i alla fall, det var skönt.
Mash

Inlägg av Mash »

S24 framstår som HD kvalité när man ser HAs sändning. Pinsam kvalité.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av minalman »

Daniel942 skrev:
minalman skrev:
Caveman skrev:Ingen Landeskog, snart ingen Hörnqvist, sedan åker Wennberg till JVM, hur fan ska det här sluta...
Ingen av de du nämner var något vi räknade med i höstas när serien började. Wennberg är en djävligt trevlig överraskning. Vi är på gång nu. Det är inte spelarna som gör det, utan laget!
Haha?
Förklaring: Jag tror Zabel kommer lyckas bygga en lagmaskin där vi inte är så beroende av enskilda namn. Det har sett bättre och bättre ut, utom mot coco som är undantaget som bevisar att jag har rätt. ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Vikas skrev:

Slutfasen av matchen med den aningen jobbiga "kommentatorn" som pratar över klacken.
Den där radiorösten känner man igen och tillhör Mats Strandberg. Grym radiokommentator!
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Lugnet skrev:
Vikas skrev:

Slutfasen av matchen med den aningen jobbiga "kommentatorn" som pratar över klacken.
Den där radiorösten känner man igen och tillhör Mats Strandberg. Grym radiokommentator!
Mindre bra hockeykommentator.. "#82 Daniel Landeskog med pucken"
Isabo

Inlägg av Isabo »

AdamPickard skrev:
Lugnet skrev:
Vikas skrev:

Jag tror att man ska vara dålig på namn för att få bli sportkommentator. Jag minns när någon sa Gunnar Wesslau. Ungefär samtidigt stod det Bengt Wesslau i Aftonbladet...
Användarvisningsbild
kronwalled

Inlägg av kronwalled »

AdamPickard skrev:
Lugnet skrev:
Vikas skrev:

Daniel Landeskog, Kim Lennhammar, Marcus Sörensson, Linus Arnesen.

Tror det här är en tendens som gamla kommentatorer har, de blir senila och glömmer namn. Kolla på Boorken, han är på väg dit med, Ankan Parmström kom dit för 10 år sedan.

Hur som helst är det ju bättre än att inte se matchen alls!
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Äldre människor verkat ha lätt för att byta ut -berg mot -ström, -qvist mot -hag och även helt andra förnamn än det korrekta.

Det är nog en kombination av att de är lillsenila, de surfar inte forum och artiklar 24/7 och de bryr sig kanske inte till 100%. Man får vara en stor människa och ha överseende med det... ;)
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

sensei skrev:En ganska typisk gäspmatch. Tråkigt motstånd, duttigt, klubb-pokande, inga känslor och knappt något fysiskt spel. Tre poäng är det enda som glädjer.

Matchen kanske inte var av det roligaste slaget, men det var en match där man efter första perioden inte kände sig helt jävla tokorolig över hur det skulle gå. halmtuna hade typ ingenting alls att komma med. De backade hem mer eller mindre och spelade köttmur och hoppades på kontringar, och när de väl kontrade så kom man 1 eller 2 mot samlat DIF försvar, förutom en sväng efter 1-0 målet där man fick lite fart under skridskorna i typ 10-12 minuter.

Fast större delen av matchen ägnade jag åt att dricka öl och komma fram till att det finns gott om grymt vackra kvinnor i Djurgårdsklacken och publiken.. så hm, kanske var lite utav ett sömnpiller ;)
Alltid Oavsett.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tror att jag generellt dricker alldeles för lite på matcherna. Måste dessvärre ta bilen till hovet..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

sensei skrev:Jag tror att jag generellt dricker alldeles för lite på matcherna. Måste dessvärre ta bilen till hovet..
Mer sprit bidrar till bättre stämning !
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av android »

sensei skrev:Jag tror att jag generellt dricker alldeles för lite på matcherna. Måste dessvärre ta bilen till hovet..
Du kan slagga på min soffa så kan vi kolla tacklingar på youtube!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Skämmigt att det bara är 13 sidor på denna match. Trodde vi skulle slå ett nytt rekord!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar