Daniel942 skrev:SirDIFalot skrev:
Vad gör han fel förutom att vara "nonchalant" ?
Vi får gå igenom en match tillsammans så ska jag peka ut allting. Förutom nonchalant så verkar han inte ha nån speluppfattning. Han får pucken i egen zon, har hur mycket tid som helst på sig - men ändå lyckas han sätta sig i skiten t.ex.
Förstår inte varför du gullar så mycket med Gustafsson?
Han har bra skridskoåkning, tar oftast rätt beslut i alla zoner, överlag ett bra passningsspel och skott samt behärskar det fysiska spelet väl. Vilket gör att han både kan ta rollen som puckförande back och vara bra egen zon vilket gör honom till en solid tvåvägsback på allsvensk nivå. Gillar också att han inte backar om det smällar.
Alla säga att Erik är vår bästa back betyder ju förstås inte att jag tycker att han är fel fri. Bara att han är bättre än övriga backar.
Timmy tar alldeles för ofta felbeslut i egen zon och har förstört en drös anfall med sin usla skott från blå.
Granath utnyttjar inte sin fysik lika bra som Erik och har inte heller hans offensiva uppsida.
Lidström är sämre på allting.
Holm och Lennhammer är väl två solida backar för ett sista backpar men det är betydligt mer "junior" över dessa två än med Erik tycker jag. Då de ibland agerar orutinerat och har inte heller Erik fyisk.
Arnesson är bra i egen zon och har god fysisk, läser spelet bra. Bra en mot en. Men har inte alls Eriks spel med pucken.
Så ser jag på det. Men i grund och botten handlar det väl om vilka egenskaper man värdesätter mest hos en back. Att Erik gör riskabla saker besvärar mig inte märkbart då slutresultatet allt som oftast är bättre än hos övriga backar. Med det sagt så är det ju så klart bara en tidsfråga innan han misslyckas med en snurrfint, men en sån som Lidström orsakar fler målchanser bakåt per match med sitt dräll med pucken, så ser Erik som ett av våra absolut minsta problem.
Expert.