Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Men vad hände med den där tredje Kronwall-brorsan som var så grym i AHL.....?.... :)
?
Spelaren som bara fanns i spelet NHL och inte IRL. ;)
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Men vad hände med den där tredje Kronwall-brorsan som var så grym i AHL.....?.... :)
?
Var väl nån som skrev om nån som var så jäkla bra på NHL12 eller 11 eller nått sånt och trodde han fanns på rikligt.
Jan-Axel Kronwall.

Klassiker!
viewtopic.php?f=5&t=3087&p=102510&hilit ... il#p102510
Expert.
Erik I

Inlägg av Erik I »

SirDIFalot skrev:Har nu kollat igenom ALLA lagen i NHL efter potentiella lockoutspelare.

Mallen
- EU-pass
- Ingen överjävligt hög lön
- Kort kontrakt
- Saknar lockoutklubb
- Har envägskontrakt och är därför inte i AHL
- Kan tänka sig spela gratis i DIF (sjukt svårt att veta dock)

Jag hittar bara TRE spelare i hela NHL.

Alexander Edler
Anton Strålman
Cory Sarich

Så Challe kan omöjligt ha någon enormt marknad att leta på. Att vi har fyllt icke-EU kvoten ställer till saker och ting som fan.
Imponerande research - men undantaget den sista punkten tycks ju till och med allsvenska lag hitta spelare hela tiden, i vissa fall till och med namnkunniga sådana. Mest det jag stör mig på. Tror vi måste haka på i trenden med 2-3 proffs för att inte tappa. Behöver inte ens vara nån poängspruta, hänger mer på personligheten, en som kan visa vägen. N Kronwall hade ju varit drömmen, men inser svårigheterna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Problemet är ju att vi inte kan ta in Cam Fowler, Bobby Ryan, Matt Read etc eftersom vi har fyllt icke-EU kvoten. Vår marknad blir ju så extremt mycket mindre.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Finns väl en tredje kronwallbroder på riktigt? Felix kronwall. Född -92 tror jag och spelade i alla fall förra året för Järfällas J20 lag. Storvuxen snubbe han med.

Kanske inte är bröder eller ens släkt, men jag fick för mig det.
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:Finns väl en tredje kronwallbroder på riktigt? Felix kronwall. Född -92 tror jag och spelade i alla fall förra året för Järfällas J20 lag. Storvuxen snubbe han med.

Ja dom är släkt, tror Felix är deras systerson, inte helt säker. Niklas och Staffan har även brorsan Mattias i Järfälla North stars div. 4.
litto

Inlägg av litto »

android skrev:Finns väl en tredje kronwallbroder på riktigt? Felix kronwall. Född -92 tror jag och spelade i alla fall förra året för Järfällas J20 lag. Storvuxen snubbe han med.

Jo det finns en tredje Kronwallbror. Äldst av alla, lirade i Solna HC div2 i ett tag. Min polare lirade i samma lag som honom förut.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
litto

Inlägg av litto »

Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Shike

Inlägg av Shike »

SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi inte kan ta in Cam Fowler, Bobby Ryan, Matt Read etc eftersom vi har fyllt icke-EU kvoten. Vår marknad blir ju så extremt mycket mindre.
Kvoten av icke EU Spelare? berätta lite jag orkar inte leta...
Räknas Chet annorlunda som målvakt? Det gör man i vissa ligor
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Shike skrev:
SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi inte kan ta in Cam Fowler, Bobby Ryan, Matt Read etc eftersom vi har fyllt icke-EU kvoten. Vår marknad blir ju så extremt mycket mindre.
Kvoten av icke EU Spelare? berätta lite jag orkar inte leta...
Räknas Chet annorlunda som målvakt? Det gör man i vissa ligor
Chet Pickard är inte en EU Spelare. Dustin Johner är inte en EU spelare. DVS dom har inget pass i EU. Kvoten är max 2 st icke EU Spelare.

Men det finns transantlanter med dubbla pass i både amerika/canada och i EU.

t.ex. Cory Sarich som nämndes för några poster sen.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8867
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av pulverapa »

Robban Nilsson rehabar i Stockholm men lär inte spela för oss i vinter. Han har varit i Sverige hela sommaren (tränat med Dogge) så eventuella skatteregler lär ställa till problem. Han sitter dessutom på ett ganska fett kontrakt med Torpedo som bryts om han signar med en annan klubb. Robban ligger lågt i vinter. Lär gå till Schweiz eller ett icke-ryskt lag i KHL nästa säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Johan Svensson ?@MrMadhawk
Dragan till Ässät för tio matcher. Kort innan han signade detta så hade han erbjudande från både Örebro & DIF hörde jag. Kan bli sen kanske…

Challe ligger inte på latsidan.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk
Dragan till Ässät för tio matcher. Kort innan han signade detta så hade han erbjudande från både Örebro & DIF hörde jag. Kan bli sen kanske…

Challe ligger inte på latsidan.
Vet ej vad Geigert har för kontakter direkt men han brukar vara informerad. I så fall ligger Challe verkligen i :)

@JoakimGeigert: Rykte: Mika Hannula på gång till #DIFHockey. Bra spets enligt mig men det behövs fler nya namn för att kunna utmana toppen.
2014-04-07, vad hände?
Staten

Inlägg av Staten »

Om nu ryktet stämmer; Utan att veta något om Hannulas nuvarande form så behöver vi onekligen förstärkningar nu, och Hannula är ingen dålig förstärkning i allsvenskan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Om nu ryktet stämmer; Utan att veta något om Hannulas nuvarande form så behöver vi onekligen förstärkningar nu, och Hannula är ingen dålig förstärkning i allsvenskan.
Och det skadar knappast att han kört igång i den finska ligan med några matcher.

Om han nu signas så hoppas jag att det är ett avtal som gäller hela säsongen och inte bara över typ 5 matcher.
Expert.
Låst