Djurgården IF - Skellefteå AIK, 4/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Wernblom - Är det inte dags för er att sluta ljuga för oss, och för er själva?

Det ni ute i landet anser vara klack, och "drag" eller "stämning", är för oss ett skämt. I stort sett ALLA hockeyklackar är ett skämt, även Skellefteås. Ni må ha många på er ståplats, men hur många är riktig klack? Hur många sjunger? 100 pers? 150? 200, om jag är snäll. Resten av publiken KLAPPAR med.
Er klack är skit, er s.k stämning likaså. Jag såg er match på canal + mot Luleå, Norrlandsderby och allt och granskade den s.k stämningen. Obefintlig så när som på massapplåder då och då och två patetiska 100-150 manna klackar med helt bedrövliga sånger, i stort sett samtliga sånger snodda från Stockholm. Det kallar ni bra. Det är inte ett dugg jävla bättre än när vi har en liten skitklack i Elitserielunken, enda skillnaden är att klackens lilla storlek blir mer uppenbar i Globen som tar 13 850 än när er lilla klack göms bland övrig ståplatspublik i en liten lada.

I år har vi åtminstone vid 4-5 tillfällen haft 4-500 som sjunger på hemmamatcher. Det har ni ALDRIG.
Daniel Bergström
Djurgården Hockey

Inlägg av Daniel Bergström »

gulgul skrev:Kan man ta med sig kamra utan att dem tar den?
Ja de kan du, det är tillåtet att fotografera inne och utanför arenan.

Men det är däremot förbjudet att filma mot isen inne på arenan då detta kräver tillstånd.

Hälsningar
Daniel Bergström
Säkerhetssamordnare Djurgården Hockey
taddis
Kontakt:

Inlägg av taddis »

Wernblom skrev:
vazze skrev:Vi har iaf en klack SAIK, oavsett om den innehåller 1 eller 2000 så är vi DIF och du är bonde. Och bara därav så har vi vunnit den klackmatchen!

Välkommen ner torsdag så skall du få dig en lektion du sent kommer glömma!

"lovika *klapp klapp* rullad mössa *klapp klapp* hembränt *klapp klapp* vilka är vi? SAIK, vilka är vi SAIK"

Vi e inga bönder, vi e ju skoterraggare :roll:
man kanske ska ta skotern ner och kolla på matchen, fast he gå ju int, he finns ju int nå snöö 8)

ni borde pallra er hit upp så får ni se lite norrlänsk hockey och se en riktig klack! Till skillnad från er 08:er så har vi ett jävla drag på varje match! så kan jag bjussa på lite hembränt också 8)
För allt i världen, glöm inte att packa ner trumman!
gulgul

Inlägg av gulgul »

Tack för svaret...
Daniel Bergström skrev:
gulgul skrev:Kan man ta med sig kamra utan att dem tar den?
Ja de kan du, det är tillåtet att fotografera inne och utanför arenan.

Men det är däremot förbjudet att filma mot isen inne på arenan då detta kräver tillstånd.

Hälsningar
Daniel Bergström
Säkerhetssamordnare Djurgården Hockey
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Nu är Hovet helt uppbokat men det kan komma returer så kolla med jämna mellan rum! Längtar som fan tills imorgon alla ni Djurgårdare på sittplats hoppas ni hänger med i bland.

Glöm inte halsduken och sång rösten! :D Nu krossar vi skoterraggarna ajk!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag har sittplatsbiljett.. men jag lovar att jag kommer hänga med i klacksången =) halsduk, mössa och matctröjan hänger med också :D
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Fan, vad man önskar att man kunde vara där!
Men det blir canal + för mej! :(
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Paulsgrove Crew skrev:Wernblom - Är det inte dags för er att sluta ljuga för oss, och för er själva?

Det ni ute i landet anser vara klack, och "drag" eller "stämning", är för oss ett skämt. I stort sett ALLA hockeyklackar är ett skämt, även Skellefteås. Ni må ha många på er ståplats, men hur många är riktig klack? Hur många sjunger? 100 pers? 150? 200, om jag är snäll. Resten av publiken KLAPPAR med.
Er klack är skit, er s.k stämning likaså. Jag såg er match på canal + mot Luleå, Norrlandsderby och allt och granskade den s.k stämningen. Obefintlig så när som på massapplåder då och då och två patetiska 100-150 manna klackar med helt bedrövliga sånger, i stort sett samtliga sånger snodda från Stockholm. Det kallar ni bra. Det är inte ett dugg jävla bättre än när vi har en liten skitklack i Elitserielunken, enda skillnaden är att klackens lilla storlek blir mer uppenbar i Globen som tar 13 850 än när er lilla klack göms bland övrig ståplatspublik i en liten lada.

I år har vi åtminstone vid 4-5 tillfällen haft 4-500 som sjunger på hemmamatcher. Det har ni ALDRIG.

Lite sanning som omväxling är uppfriskande. 8)
Lurken83

Inlägg av Lurken83 »

Nu är alla biljetter slut..köpte dom 3 sista på shoppen i globen idag! Krossa imorn!! :D
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Ne men det är skönt med ett utsålt hovet :D Får vi hoppas att alla dyker upp också.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Det va inte fullsatt förra året va? Kunde tyvärr inte gå själv då för jag va i Spanien, typ grät över det xD
Aja, jäävligt taggad inför matchen imorn!!!

Krossa SAIK, glöm inte halsduken!!!!
Globen

Inlägg av Globen »

jooo det var fullt då :D Då kom det lite över 8100 till och med eftersom de packade på mer på kortsidan då.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Grymt laddad inför imorrn!

Linkan och Larsson är dom friska nu?

Gissar på 6-2 till DIF (kommer ju ihåg förra året hur taggade dom var)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Verkar som om Sverige förlorar mot Ryssland. Undrar om Bengan då orkar spela i morgon. Ingen kan förneka att han skulle behövas.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Remy Lebeau skrev:Verkar som om Sverige förlorar mot Ryssland. Undrar om Bengan då orkar spela i morgon. Ingen kan förneka att han skulle behövas.
Bronsmatch då?
Skriv svar