Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvak(t)er mm
"Det är en väldigt bra härdning för oss detta, om vi tar oss till play-off om en kvalplats." Syftar förstås på vår trupp, våra kedjor och målvakter med detta. Trodde du jag menade oss supportrar?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
"Det är en väldigt bra härdning för oss detta, om vi tar oss till play-off om en kvalplats." Syftar förstås på vår trupp, våra kedjor och målvakter med detta. Trodde du jag menade oss supportrar?
Han påpekade att namnet på tråden saknade ett T i ordet "målvakter"
Han påpekade att namnet på tråden saknade ett T i ordet "målvakter"
Förstod det sedan. Men man kan inte klaga på mina försvarsreflexer i alla fall.
Mina ursäkter till 942.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
AktivSittplatsare skrev:Nån som har koll på varför Simon Mitman spelar i Div 1 numera?
Borås fick ekonomiska problem och alla spelarna fick lämna om de ville. Eller menar du varför just på division 1 nivå? För det är väl typ så bra han är. Lirar nog i allsvenskan inom snar framtid ändå.
Ok, för han verkar ju ha ett ganska uttalat Djurgårdshjärta så jag ville ha lite koll på om det var nåt skäl att han inte förekommit i diskussionerna kring vårt lag nu. Han har ju ändå spelat ett antal ES-matcher. Men då har han kanske dippat i formen.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
AktivSittplatsare skrev:Ok, för han verkar ju ha ett ganska uttalat Djurgårdshjärta så jag ville ha lite koll på om det var nåt skäl att han inte förekommit i diskussionerna kring vårt lag nu. Han har ju ändå spelat ett antal ES-matcher. Men då har han kanske dippat i formen.
Han har förekommit i diskussionerna men han är nog inte tillräckligt bra helt enkelt.
Tittade på "Destination Mälarhöjden" och tycker det ser lika hafsigt ut som på matcherna.
- Anfall efter kanterna som oftast slutar med tappad puck till försvarande enhet
- Vid två mot en, alltid en extra passning i stället för att gå direkt mot mål där andre mannen får gå på eventuell retur.
- Kladd av backarna, verkar prata väldigt lite med varandra inom laget.
Vet att detta är ett utdrag av träningen och kanske inte hela sanningen men det man gör på träning tar man oftast med sig på matchen i fråga om attityd och inställning.
MGC skrev:Tittade på "Destination Mälarhöjden" och tycker det ser lika hafsigt ut som på matcherna.
- Anfall efter kanterna som oftast slutar med tappad puck till försvarande enhet
- Vid två mot en, alltid en extra passning i stället för att gå direkt mot mål där andre mannen får gå på eventuell retur.
- Kladd av backarna, verkar prata väldigt lite med varandra inom laget.
Vet att detta är ett utdrag av träningen och kanske inte hela sanningen men det man gör på träning tar man oftast med sig på matchen i fråga om attityd och inställning.
Jag håller inte riktigt med er, förutom i kritiken att det verkar vara oerhört lite intern kommunikation. Tyckte framförallt passningsspelet såg bättre ut än vad det brukar göra på match...här går ju för fan passningarna i uppspelsfasen fram, något jag allt som oftast sitter och är sur på vid match.
-daniel- skrev:Jag håller inte riktigt med er, förutom i kritiken att det verkar vara oerhört lite intern kommunikation. Tyckte framförallt passningsspelet såg bättre ut än vad det brukar göra på match...här går ju för fan passningarna i uppspelsfasen fram, något jag allt som oftast sitter och är sur på vid match.
Klart att det kan finnas små ljusglimtar.. om man letar