Lee Harvey Oswald skrev:Finns förstås obegränsat mycket man kan störa sig på numera vad det gäller DIF som lag & förening.
Men det jag nästan stört mig mest på hittills är kommentatorernas fjanteri vad det gäller att snacka upp kvaliteten på matcherna.
Det mesta jag sett har varit ren skit från början till slut, oavsett om DIF tagit poäng eller inte.
Men i varje match tvingas man lyssna på svammel om hur bra båda lagen är & hur många saker som görs med beslutsamhet, så otroligt tröttsamt, känns som ett dubbelt hån.
Som igår efter 1-5 målet, -Man får inte ge DIF ett finger för då käkar dom upp allting
Eller hur...
Skulle vara så otroligt befriande att höra en totalsågning på bred front.
AHC-DIF 4-3 (1-0,3-0,0-3) -Synd att vi vaknade så pass sent,
Men det är absolut ingen skam att förlora här uppe, det är det många som gjort
Helt rätt, men det är inte bara kommentatorerna, det finns folk på detta forum som tycker att allsvenskan är så rolig att kolla på, den är t.o.m roligare att kolla på än Elitserien.
Det vore som en annan hade sagt att det är roligare att följa Elitserien än NHL...
Man kollar väl på den serie som DIF spelar i och framför allt lagtes matcher, tyvärr så är det inte den högsta längre. Sen om det är så värst bra kan man ju tvista om... men jag har själv nästan aldrig kollat på fotboll eller hockey enbart för att det är bra spel, jag vill helst ha nån form av relation till nåt av lagen och om det sen är bra spel också så är det bara en bonus.
Men jag tycker absolut inte att Allsvenskan är så speciellt underhållande eller rolig förutom någon enstaka match. Det är en halvspännande SERIE i och med att det är jämnt och alla kan slå alla. Men spelet...
Har iofs knappt kollat på asplöven när de spelar, men det känns som typ de minst stabila lagen i HA är hur jävla stabila som helst när DIF kommer på besök.
Asplöven kommer typ köra fullt ös redan från start, våra gubbar kommer komma ut på isen som kollektiva frågetecken. Backarna kommer vara hypnotiserade av pucken och glömma att ta sin gubbe när de pressar mot mål. Våra forwards kommer ha fullt upp med att hålla reda på vad backarna gör så att de omöjligen kommer kunna fokusera framåt. Bengan kommer slå sönder minst 4 klubbor mot sargen.
Jag kommer sitta och svära framför TV:n och förmodligen slå sönder mitt nyinköpta tangentbord i ren frustration. (Slog sönder mitt gamla förra matchen.) Och helgen kommer vara rent förjävlig.
Lee Harvey Oswald skrev:Finns förstås obegränsat mycket man kan störa sig på numera vad det gäller DIF som lag & förening.
Men det jag nästan stört mig mest på hittills är kommentatorernas fjanteri vad det gäller att snacka upp kvaliteten på matcherna.
Det mesta jag sett har varit ren skit från början till slut, oavsett om DIF tagit poäng eller inte.
Men i varje match tvingas man lyssna på svammel om hur bra båda lagen är & hur många saker som görs med beslutsamhet, så otroligt tröttsamt, känns som ett dubbelt hån.
Som igår efter 1-5 målet, -Man får inte ge DIF ett finger för då käkar dom upp allting
Eller hur...
Skulle vara så otroligt befriande att höra en totalsågning på bred front.
AHC-DIF 4-3 (1-0,3-0,0-3) -Synd att vi vaknade så pass sent,
Men det är absolut ingen skam att förlora här uppe, det är det många som gjort
Helt rätt, men det är inte bara kommentatorerna, det finns folk på detta forum som tycker att allsvenskan är så rolig att kolla på, den är t.o.m roligare att kolla på än Elitserien.
Det vore som en annan hade sagt att det är roligare att följa Elitserien än NHL...
Vad folk tycker är roligt att se på är väl upp till var och en, bara för att du inte tycker HA är skoj att se på innebär ju inte att de som gillar den typen av hockey tycker fel?
Skulle folk däremot tycka att HA var bättre än ES, eller ES bättre än NHL i fråga om spelkvalité så är det en annan femma.
Hoppas man inte har både Linkan och Landeskog i PP framöver, antingen ska Linkan styra PP själv eller Landeskog, när båda två ska styra tar dom bara ut varandra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
BaronVonDif skrev:Hoppas man inte har både Linkan och Landeskog i PP framöver, antingen ska Linkan styra PP själv eller Landeskog, när båda två ska styra tar dom bara ut varandra.
BaronVonDif skrev:Hoppas man inte har både Linkan och Landeskog i PP framöver, antingen ska Linkan styra PP själv eller Landeskog, när båda två ska styra tar dom bara ut varandra.
SirDIFalot skrev:@Rosenrasande: Laddar inför Asplöven-Djurgården. Flög med DIFs spelartrupp och många Dif-fans. Adam Reideborn står i målet. Kul. Blir drag!
Eftersom infot kommer från Ros kan ju förstås allt vara påhittat... Men det verkar som Adam kommer att stå.
Du vet att i 99 av 100 tillfällen ljuger Ros. Jag drar helt enkelt slutsatsen att Chet står till 99% säkerhet.
SirDIFalot skrev:@Rosenrasande: Laddar inför Asplöven-Djurgården. Flög med DIFs spelartrupp och många Dif-fans. Adam Reideborn står i målet. Kul. Blir drag!
Eftersom infot kommer från Ros kan ju förstås allt vara påhittat... Men det verkar som Adam kommer att stå.