minalman skrev:Kan väl bara bli en rekyl tillbaka uppåt? Jag funderar på att vara tankad framför skärmen redan vid nedsläpp så att allt garanterat ser bra ut. Det är med Djurgården som med brudar. Man kan supa dom snygga.
Nej, absolut inte. Det kan man inte. Eller så fungerar det, men då vill jag inte veta hur jävla uruselt vi spelade igår. För det såg långt ifrån überdåligt ut igår och då menar jag inte att det såg bättre ut.
Ja det finns väl bara ett alternativ och det är att studsa tillbaka. Asplöven borta är en riktigt svår match så det kommer bli tufft däruppe. Tycker Zabel ska gå tillbaka till den vinnande laguppställningen. Ställ över Lidström och Linkan och spela Wennberg och Arnesson.
De som inte åker upp dit och sliter livet av sig kan helt enkelt hänga in tröjan efter matchen och söka sig till en ny klubb. Så jävla trött på detta larv och nonchalans hos våra spelare. Vi kommer inte vinna några matcher för att vi är stora starka DIF, snarare kommer vi få det 2 x så jobbigt då alla bönder vill slå oss och se oss lida långt ner i denna skitserie. Dom som inte tänker ge allt för att vi ska upp igen kan lika gärna lämna oss nu.
Tror vi vinner en jämn match med 2-1.
Ni som ger en känga åt domarna, det är ju inte direkt i PP vi är bra, vi är tvärusla i PP och får faktiskt med oss en massa billiga utvisningar i nästan varje match. Vi måste bli bättre 2 gånger så bra i PP minst.
minalman skrev:Kan väl bara bli en rekyl tillbaka uppåt? Jag funderar på att vara tankad framför skärmen redan vid nedsläpp så att allt garanterat ser bra ut. Det är med Djurgården som med brudar. Man kan supa dom snygga.
Nej, absolut inte. Det kan man inte. Eller så fungerar det, men då vill jag inte veta hur jävla uruselt vi spelade igår. För det såg långt ifrån überdåligt ut igår och då menar jag inte att det såg bättre ut.
Det där måste du ha tittat djupt i flaskan innan du skrev för jag fatta ingenting
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det där måste du ha tittat djupt i flaskan innan du skrev för jag fatta ingenting
Hjärnan låg nog fortfarande på lågvarv när jag skrev det där, läser igenom det själv och förstår inte ett piss. Ska försöka skriva om det:
"Nej, man kan inte supa DIF snygga. Det går absolut inte, det märkte jag igår. Eller så spelade vi så uselt igår att även fast man inte var nykter, så såg det horribelt ut. För det såg mycket sämre ut än dåligt igår och jag var inte nykter." Vet inte om det är lättare att förstå det där men jag antar att det var något sådant jag menade.
Hjärnan låg nog fortfarande på lågvarv när jag skrev det där, läser igenom det själv och förstår inte ett piss. Ska försöka skriva om det:
"Nej, man kan inte supa DIF snygga. Det går absolut inte, det märkte jag igår. Eller så spelade vi så uselt igår att även fast man inte var nykter, så såg det horribelt ut. För det såg mycket sämre ut än dåligt igår och jag var inte nykter." Vet inte om det är lättare att förstå det där men jag antar att det var något sådant jag menade.
Alla reagerar olika på alkohol. Det är dagsens sanning
Jag vill i alla fall inte se Djurgården spela på det där viset igen om jag är nykter.
För bara drygt ett dygn sedan trodde jag att nu har det vänt och vi kommer köra över Karlskrona, Asplöven och Almtuna. Såg inte några problem alls! Nu är det totalt tvärtom. Jag ser bara problem. Tror vi kommer få det galet tufft imorgon. Helt ärligt tror jag inte ens vi vinner. Jag har ledsnat att hålla hoppet uppe match efter match och bara bli besviken.
Det ända jag hoppas på är att vi har samma kedjor som i matcherna innan KHK. Bremberg har jag tappat hoppet för totalt... Jäkligt tråkigt då det varit en av mina absoluta favoriter i DIF under alla år.
Tibbe skrev:För bara drygt ett dygn sedan trodde jag att nu har det vänt och vi kommer köra över Karlskrona, Asplöven och Almtuna. Såg inte några problem alls! Nu är det totalt tvärtom. Jag ser bara problem. Tror vi kommer få det galet tufft imorgon. Helt ärligt tror jag inte ens vi vinner. Jag har ledsnat att hålla hoppet uppe match efter match och bara bli besviken.
Det ända jag hoppas på är att vi har samma kedjor som i matcherna innan KHK. Bremberg har jag tappat hoppet för totalt... Jäkligt tråkigt då det varit en av mina absoluta favoriter i DIF under alla år.
Tibbe skrev:För bara drygt ett dygn sedan trodde jag att nu har det vänt och vi kommer köra över Karlskrona, Asplöven och Almtuna. Såg inte några problem alls! Nu är det totalt tvärtom. Jag ser bara problem. Tror vi kommer få det galet tufft imorgon. Helt ärligt tror jag inte ens vi vinner. Jag har ledsnat att hålla hoppet uppe match efter match och bara bli besviken.
Helt ärligt? DIF bör slå ur underläge imorrn...
Tror tyvärr inte alla supportrarna ser det på samma sätt. Vi är Djurgårdens IF mot lilla lilla Asplöven. Det ska bara sluta på ett sett. (som i alla matcher i allsvenskan) Men det är nya vindar som blåser i föreningen. Vi tror tyvärr att vi är bättre än allt och alla. Det är det som gör att spelarna blir nervösa när det inte går vägen. Dom skulle säkert prestera bättre om dom bytte märke på bröstet där ingen press fanns att gå upp till Elitserien direkt.
Finns förstås obegränsat mycket man kan störa sig på numera vad det gäller DIF som lag & förening.
Men det jag nästan stört mig mest på hittills är kommentatorernas fjanteri vad det gäller att snacka upp kvaliteten på matcherna.
Det mesta jag sett har varit ren skit från början till slut, oavsett om DIF tagit poäng eller inte.
Men i varje match tvingas man lyssna på svammel om hur bra båda lagen är & hur många saker som görs med beslutsamhet, så otroligt tröttsamt, känns som ett dubbelt hån.
Som igår efter 1-5 målet, -Man får inte ge DIF ett finger för då käkar dom upp allting
Eller hur...
Skulle vara så otroligt befriande att höra en totalsågning på bred front.
AHC-DIF 4-3 (1-0,3-0,0-3) -Synd att vi vaknade så pass sent,
Men det är absolut ingen skam att förlora här uppe, det är det många som gjort
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Finns förstås obegränsat mycket man kan störa sig på numera vad det gäller DIF som lag & förening.
Men det jag nästan stört mig mest på hittills är kommentatorernas fjanteri vad det gäller att snacka upp kvaliteten på matcherna.
Det mesta jag sett har varit ren skit från början till slut, oavsett om DIF tagit poäng eller inte.
Men i varje match tvingas man lyssna på svammel om hur bra båda lagen är & hur många saker som görs med beslutsamhet, så otroligt tröttsamt, känns som ett dubbelt hån.
Som igår efter 1-5 målet, -Man får inte ge DIF ett finger för då käkar dom upp allting
Eller hur...
Skulle vara så otroligt befriande att höra en totalsågning på bred front.
AHC-DIF 4-3 (1-0,3-0,0-3) -Synd att vi vaknade så pass sent,
Men det är absolut ingen skam att förlora här uppe, det är det många som gjort
"Djurgården gör en bra match. Men det är svårt att komma tillbaka efter den utskåpning laget fick senast. Resan har förstås inverkat, men man måste framförallt sätta de lägen man bjuds på. Nu har halva serien genomförts och vi kan konstatera att Djurgården mött alla lag både borta och hemma. Om Stockholmarna analyser sina erfarenheter och skärper sig mer vid avsluten blir de ett lag att räkna med när det drar ihop sig mot slutet av säsongen. Speciellt med det fantastiska stöd de har från publiken på hemmaplan."