18DIF91 skrev:Henrik Eriksson - startade typ hela förfallet genom sin obotligt jävla korkade påkörning av målvakten. Vad i helvete tänkte karln?
Han tänkte givetvis ge igen för Landeskogs uppsprättade ögonbryn. Helt korrekt intention, dessvärre blev utslaget inte helt optimalt. Dock ska vi inte lägga för stor vikt vid det, laget spelade inte speciellt bra i matchen oavsett hur Hank agerade i den situationen.
Spelar ingen roll, tycker matchen stod och vägde en liten smula i vår favör där, men hans påhitt såg till att vågen tippade över åt fel håll. Proppa nån jävel open ice eller vafan som helst, men att åka på målvakten när domaren mer eller mindre står och tittar på är bara helt galet, spelar ingen roll vad man har för intentioner där. Det påhittet förtjänar en bänkning i nästa match, han och Bremberg kan sitta och snacka gamla dar eller något i mitt tycke.
18DIF91 skrev:Henrik Eriksson - startade typ hela förfallet genom sin obotligt jävla korkade påkörning av målvakten. Vad i helvete tänkte karln?
Han tänkte givetvis ge igen för Landeskogs uppsprättade ögonbryn. Helt korrekt intention, dessvärre blev utslaget inte helt optimalt. Dock ska vi inte lägga för stor vikt vid det, laget spelade inte speciellt bra i matchen oavsett hur Hank agerade i den situationen.
Spelar ingen roll, tycker matchen stod och vägde en liten smula i vår favör där, men hans påhitt såg till att vågen tippade över åt fel håll. Proppa nån jävel open ice eller vafan som helst, men att åka på målvakten när domaren mer eller mindre står och tittar på är bara helt galet, spelar ingen roll vad man har för intentioner där. Det påhittet förtjänar en bänkning i nästa match, han och Bremberg kan sitta och snacka gamla dar eller något i mitt tycke.
Håller med, visst jag förespråkar också att man ska stå upp för varandra, men man kör inte över målvakten sådär klantigt. Om han nu måste ge igen med samma metod så får han ju åka mot mål och bli "tacklad" in i mål. Sen ta fighten med random bonde som ska skydda målvakten och slå ner den jäveln. Klantigt som fan av Hank att ta en 2 minuter när matchen står och väger.
Isabo skrev:
Nej, jag känner mig som en Gnäll-Bengt NU i efterhand. Då kände jag mig inte som det och det var ju därför jag reagerade.
Samma sak händer nästan alla forumiter. Vi gnäller som fan medan matchen pågår och strax efter.
Sedan reser vi oss som fågel Fenix, ångrar allt vi skrivit och gläds för det vi faktiskt aldrig skrev... Gnällbengtfasen.
Vi börjar sakta se fram mot nästa match, hittar på nya kedjor, länkar till eliteprospects, leker coach och sportchef på samma gång (fast vi borde veta bättre) slår oss på bröstet och ser ner på på alla bönder. Stockholms stolthet! Det här tar vi!! Asplöven? mot SM-guld!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja nu är jag PÅ igen vad gäller att åka till den andra Haparanda-matchen i mars, var inte ett dugg sugen igår kväll, förbannad på allt och alla och det höll i sig halva dagen idag.
Men det jäkla vandrarhemmet är naturligtvis stängt just då, får ordna sig på något sätt. Man kan sova i nån jävla kåta nånstans...
Isabo skrev:Ja nu är jag PÅ igen vad gäller att åka till den andra Haparanda-matchen i mars, var inte ett dugg sugen igår kväll, förbannad på allt och alla och det höll i sig halva dagen idag.
Men det jäkla vandrarhemmet är naturligtvis stängt just då, får ordna sig på något sätt. Man kan sova i nån jävla kåta nånstans...
Med tanke på ditt nicname kan du säkert bo i en igloo
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)