kaminor skrev:När Gabbe och Hörnqvist försvinner blir det ju dock oundvikligt att inte lira Linkan mer. Jag röstar på följande kedjor. Alternativet är ju att sätta in Weigel istället för Linkan eller Hank. Sen finns det ju inget mer att tillgå...
10. Alexander Wennberg - 83. Dustin Johner - 66. Marcus Sörensen
SirDIFalot skrev:
Jag köper verkligen inte att den här truppen inte skulle hålla för topp tre. Men vad är det som gör att spelare inte kan hålla den nivån de haft i sig tidigare så fort de hamnar i DIF...? Vad är det som gör det egentligen?
Jag tror att snacket om att inte ha en egen hall för både träning och match, en "camp" som t.ex. läkerol är för brynäs, är något på spåret. Den atmosfär som byggs runt laget när de träffas, teamsnackar, tränar och får stanna på isen i princip tills de tröttnar, omgivna av kultskapande pojk- och flicklag och juniorlag skall inte underskattas. På Hovet får vare sig vi eller gnaget aldrig till något liknande. Killar som kommer till oss från lag där ishallen är kyrkan som står mitt i byn, blir vilsna och tappar sin känsla för spelet. Det tror i alla fall jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
kaminor skrev:När Gabbe och Hörnqvist försvinner blir det ju dock oundvikligt att inte lira Linkan mer. Jag röstar på följande kedjor. Alternativet är ju att sätta in Weigel istället för Linkan eller Hank. Sen finns det ju inget mer att tillgå...
17. Henrik Eriksson - 61. Markus Ljungh - 46. Pontus Åberg
26. Tim Eriksson - 20. Christian Eklund - 18. Michael Holmqvist
Byt åtminstone plats på Hank och Tim så är de där kedjorna iaf försvarbara...
Men som Caveman är inne på. Det där är inga kedjor som tar oss någonstans. Helt klart nedre halvan av allsvenskan!
Tycker du på riktigt att det där bör vara en forwardsuppsättning för nedre halvan av allsvenskan?
Tycker också att du är ute och cycklar nu Jocke. Denna lineup är faktiskt rätt bra, men ta ner Hank i fjärdekedjan. Tim spelar oftast som bäst när han har lite yngre spelare med fart i sig. Linkan i andra linan känns inte så jävla spännande faktiskt, men samtidigt har vi väl egentligen ingen bättre.
"första" kedjan i denna har ju faktiskt fungerat bra, Johner har helt klart mer att ge och jag tror att firma Wennberg/Sörenssen kan bli riktigt bra ihop.
För att återknyta till just mig och Jock så kan vi ju jämföra med forwardsuppsättningen vi hade inför premiären ifjol mot HV.
FRÅN MATCHTRÅDEN TILL PREMIÄREN IFJOL
Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:Alltså. Jag vill inte vara allt för negativ men vilken värld lever vi i när laget med den här forwardsuppsättningen...
Forwards
Mathias Tjärnqvist – Kristofer Ottosson – Marcus Nilson
Patrick Cehlin – John Norman – Mario Kempe
Jimmie Övestad – Jonas Almtorp – Mattias Carlsson
Tim Eriksson – Christian Eklund – Pontus Åberg
Extra: Stefan Söder
... tippas ta SM-guld?
Tack så mycket, äntligen någon till som ser det...
Är ärligt talat den här uppsättning...
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 23. Fredrik Bremberg
En sämre uppställning än den skiten vi hade ifjol?
SirDIFalot skrev:För att återknyta till just mig och Jock så kan vi ju jämföra med forwardsuppsättningen vi hade inför premiären ifjol mot HV.
FRÅN MATCHTRÅDEN TILL PREMIÄREN IFJOL
Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:Alltså. Jag vill inte vara allt för negativ men vilken värld lever vi i när laget med den här forwardsuppsättningen...
Forwards
Mathias Tjärnqvist – Kristofer Ottosson – Marcus Nilson
Patrick Cehlin – John Norman – Mario Kempe
Jimmie Övestad – Jonas Almtorp – Mattias Carlsson
Tim Eriksson – Christian Eklund – Pontus Åberg
Extra: Stefan Söder
... tippas ta SM-guld?
Tack så mycket, äntligen någon till som ser det...
Är ärligt talat den här uppsättning...
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 23. Fredrik Bremberg
En sämre uppställning än den skiten vi hade ifjol?
Haha alltid trevligt att läsa gamla inlägg Nemen känns lite som att jämföra pest och kolera! Årets lag hade förmodligen spelat oerhört jämt med fjolårets det medges...
zetterberg_88 skrev:Hörnqvist är en hårt jobbande forward. Och den som säger att han inte jobbar hårt är en pajas.
Landeskog har inte heller varit dålig men jag kan förstå att han blir frustrerade vem blir inte det, kolla bara på vårat lag..
Hörnqvist jobbar brutalt hårt, MEN han måste/ska producera.
Jag håller med. Detsamma gäller Landeskog. Båda två måste ligga på en poäng per match ungefär. Framför allt mot allsvenskt motstånd.
Jag hoppas verkligen Bengan hinner "få igång" Linkan innan han drar. Jag tror att det är där nyckeln till Linkan finns.
Sist var väl ändå Linkan den riktiga stjärnan och Bengan den som gjorde klart (mål) nu är det ju def tvärt om... (hoppas Linkan kommer igång, redan ikväll mot Asplöven)
Har vi tur gör Linkan som i fjol. Osynlig och skadad för att gå in och äga kvalserien. Då återstår bara det där med att kanske ha tur och förlita oss på att tillräckligt många andra lag är sopiga så vi kanske kan ta oss till förkvalserien.
Är det någon här inne som tittar på andra matcher från allsvenskan? Jag syftar på att asplöven kallar det här "århundradets match" och det faktum att varenda spelare gör sitt livs match mot oss.. De lag som gör oss så fruktansvärt dåliga, hur spelar de mot varandra?
Jag menar, är de sopgängen vi möter verkligen så dåliga när de spelar mot oss? (Tar självklart inte bort det faktum att våra stjärnor spelar som i ett mittenlag i allsvenskan, men ändå)
dutti skrev:Är det någon här inne som tittar på andra matcher från allsvenskan? Jag syftar på att asplöven kallar det här "århundradets match" och det faktum att varenda spelare gör sitt livs match mot oss.. De lag som gör oss så fruktansvärt dåliga, hur spelar de mot varandra?
Jag menar, är de sopgängen vi möter verkligen så dåliga när de spelar mot oss? (Tar självklart inte bort det faktum att våra stjärnor spelar som i ett mittenlag i allsvenskan, men ändå)
(avd. försöka tända lampan i Fritzl-källaren)
Det är klart du har rätt. Det talar för oss om vi möter ES-lag i KS.
dutti skrev:Är det någon här inne som tittar på andra matcher från allsvenskan? Jag syftar på att asplöven kallar det här "århundradets match" och det faktum att varenda spelare gör sitt livs match mot oss.. De lag som gör oss så fruktansvärt dåliga, hur spelar de mot varandra?
Joo självklart. Men det skulle vara kul att höra någon som faktiskt tittat på lite matcher också, för att se hur stor skillnaden är liksom. Själv är jag riktigt riktigt ointresserad av att kolla på dem här sopgängen tyvärr :/
Joo självklart. Men det skulle vara kul att höra någon som faktiskt tittat på lite matcher också, för att se hur stor skillnaden är liksom. Själv är jag riktigt riktigt ointresserad av att kolla på dem här sopgängen tyvärr :/
Jag har slötittat en del. Min uppfattning är att de tappar tempo långa perioder när de möter varandra. Mot oss är de så inihelvete taggade så de står i båset hela matcher. Det händer inte lika ofta mot andra. Då skulle ju bägge lagen stå i sina bås. Minns hur det såg ut i ES på hösten. Transportsträcka pratades det om. Sådana matcher existerar i HA också. Men inte mot oss. Finns väl inget annat lag som spelat dåligt mot oss? Men de flesta har gjort dåliga matcher. Det är en väldigt bra härdning för oss detta, om vi tar oss till play-off om en kvalplats.
Senast redigerad av minalman den 2012-12-01 22:21:04, redigerad totalt 1 gånger.