Jag håller med. Detsamma gäller Landeskog. Båda två måste ligga på en poäng per match ungefär. Framför allt mot allsvenskt motstånd.Caveman skrev:Hörnqvist jobbar brutalt hårt, MEN han måste/ska producera.zetterberg_88 skrev:Hörnqvist är en hårt jobbande forward. Och den som säger att han inte jobbar hårt är en pajas.
Landeskog har inte heller varit dålig men jag kan förstå att han blir frustrerade vem blir inte det, kolla bara på vårat lag..
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är nyfiken. Om vi började att bygga laget helt ifrån grunden. Finns det någon av de nuvarande veteranerna ni skulle vilja ha kvar?
Avskaffa tre mot tre.
Tim, Honken, Linkan & Fimpen.....Mattias_87 skrev:Är nyfiken. Om vi började att bygga laget helt ifrån grunden. Finns det någon av de nuvarande veteranerna ni skulle vilja ha kvar?
Svar på frågan innan silly & säsongen böjrade:Mattias_87 skrev:Är nyfiken. Om vi började att bygga laget helt ifrån grunden. Finns det någon av de nuvarande veteranerna ni skulle vilja ha kvar?
M.Nilson, J.Ölvestad, C.Fimpen, D.Printz
Svar på frågan som det ser ut just nu:
K.Otto, J.Ölvestad, M.Honken
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tim & Fimpen är ju dom två första som bör ryka enligt mig iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Av de äldre spelarna är det bara Otto som behöver vara kvar egentligen enligt mig.
Kan Ölvestad, Honken och Fimpen tänka sig att spela för väldigt låga löner kanske två utav dem också.
Bremberg och Jonher har t ex enligt mig inte alls levererat efter förväntan.
Kan Ölvestad, Honken och Fimpen tänka sig att spela för väldigt låga löner kanske två utav dem också.
Bremberg och Jonher har t ex enligt mig inte alls levererat efter förväntan.
Hade väl tagit Otto kvar.
Fimpen men det är väl mer en personlig favorit. Ölvestad hade jag låtit gått ner i lön, hade han accepterat det hade han fått stannat.
Printz hade jag gärna haft kvar, visst han var inte bra med puck men utan puck var han en av våra bättre backar de senaste 2-3 åren. Hade gärnat behållt Kempe också, gjorde en hel del poäng, smällde i sargerna och kedjan Kempe-Fimpen-Tim hade varit en perfekt 3-4 kedja i AS.
Fimpen men det är väl mer en personlig favorit. Ölvestad hade jag låtit gått ner i lön, hade han accepterat det hade han fått stannat.
Printz hade jag gärna haft kvar, visst han var inte bra med puck men utan puck var han en av våra bättre backar de senaste 2-3 åren. Hade gärnat behållt Kempe också, gjorde en hel del poäng, smällde i sargerna och kedjan Kempe-Fimpen-Tim hade varit en perfekt 3-4 kedja i AS.
- SirDIFalot
Ottosson och Ölvestad skulle jag vilja ha kvar. Även Honken om han spelar billigt.
Jag skulle dumpa Tim, Linkan och Timmy direkt.
Tveksamt med Fimpen, får se hur han ser ut resten av säsongen.
Jag skulle dumpa Tim, Linkan och Timmy direkt.
Tveksamt med Fimpen, får se hur han ser ut resten av säsongen.
Expert.
Det är bara Linkan jag inte vill ha kvar, och det gör ont i mig att säga det. Tyvärr verkar han helt slut. Jobbar inte, är skadad eller sjuk, åker inte skridskor och producerar inte poäng. En helt sjuk besvikelse. Var övertygad om att han skulle dominera och lägga in minst en assist per match. Istället verkar han bara sprida dålig energi. 
Otto och Jimmie är fortfarande givna för mig, även om Jimmie måste producera mer. Tim borde också ha potential att göra mer poäng på allsvensk nivå. Honken gör det bra efter lön och förutsättningar. Fimpen kan inte bara vara en rolig prick och duktig på att teka. Tveksamt om det räcker i min bok... Timmy hade jag höga förväntningar på, och de har han absolut inte levt upp till. Likväl vill jag ha honom kvar. Tycker ändå han verkar vara en bra kapten.

Otto och Jimmie är fortfarande givna för mig, även om Jimmie måste producera mer. Tim borde också ha potential att göra mer poäng på allsvensk nivå. Honken gör det bra efter lön och förutsättningar. Fimpen kan inte bara vara en rolig prick och duktig på att teka. Tveksamt om det räcker i min bok... Timmy hade jag höga förväntningar på, och de har han absolut inte levt upp till. Likväl vill jag ha honom kvar. Tycker ändå han verkar vara en bra kapten.
Alltså, varje år Linkan har varit här i DIF så har trådarna sett ut så här under hösten. Fetto, slö, sprider dålig stämning och så vidare. Sedan händer någonting i mitten på december och han börjar briljera, det har alltid varit så. Nog för att han inte är lika bra längre, men jag tror verkligen att han fortfarande kan komma upp till en bra nivå inom några veckor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
När Gabbe och Hörnqvist försvinner blir det ju dock oundvikligt att inte lira Linkan mer. Jag röstar på följande kedjor. Alternativet är ju att sätta in Weigel istället för Linkan eller Hank. Sen finns det ju inget mer att tillgå...
10. Alexander Wennberg - 83. Dustin Johner - 66. Marcus Sörensen
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 23. Fredrik Bremberg
17. Henrik Eriksson - 61. Markus Ljungh - 46. Pontus Åberg
26. Tim Eriksson - 20. Christian Eklund - 18. Michael Holmqvist
- SirDIFalot
Ja, ingen borde väl skrivas av helt innan halva säsongen ens är spelad antar jag.Mäklaren skrev:Alltså, varje år Linkan har varit här i DIF så har trådarna sett ut så här under hösten. Fetto, slö, sprider dålig stämning och så vidare. Sedan händer någonting i mitten på december och han börjar briljera, det har alltid varit så. Nog för att han inte är lika bra längre, men jag tror verkligen att han fortfarande kan komma upp till en bra nivå inom några veckor.
Hoppas dock vi kan förlänga kontraktet med några spelare rätt tidigt. Typ i februari. Jag tänker kanske främst på ett gäng yngre spelare som vi inte vill tappa. Som Sörensen och Wennberg. Men DIF lär väl vänta in i det sista eftersom de vill till 100% veta att vi är ett allsvenskt lag nästa år innan de vågar signa några kontrakt.
Expert.
- SirDIFalot
Fan vad intressant det vore att få hit någon av världens absolut bästa spelare. Typ Crosby/Stamkos-nivå. Skulle även en sån spelare helt tappa all sin skicklighet efter ett par matcher i DIF?
Vi har ju sett det hända med Landeskog nu. Det borde ju vara det ultimata beviset.
Jag köper verkligen inte att den här truppen inte skulle hålla för topp tre. Men vad är det som gör att spelare inte kan hålla den nivån de haft i sig tidigare så fort de hamnar i DIF...? Vad är det som gör det egentligen?
Vi har ju sett det hända med Landeskog nu. Det borde ju vara det ultimata beviset.
Jag köper verkligen inte att den här truppen inte skulle hålla för topp tre. Men vad är det som gör att spelare inte kan hålla den nivån de haft i sig tidigare så fort de hamnar i DIF...? Vad är det som gör det egentligen?
Expert.
Ölvestad & Otto, hej då till dom resterande veteranerna.Caveman skrev:Tim, Honken, Linkan & Fimpen.....Mattias_87 skrev:Är nyfiken. Om vi började att bygga laget helt ifrån grunden. Finns det någon av de nuvarande veteranerna ni skulle vilja ha kvar?
När man ser namnen uppräknade så här.... det där är INTE linor för ett topp 3-lag, det där ser inte bra ut alls..kaminor skrev:När Gabbe och Hörnqvist försvinner blir det ju dock oundvikligt att inte lira Linkan mer. Jag röstar på följande kedjor. Alternativet är ju att sätta in Weigel istället för Linkan eller Hank. Sen finns det ju inget mer att tillgå...