DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Äh, alla dom där känns som duktiga ponkar som gör allt vad de kan för att framstå som sofistikerade och intellektuella. Gäsp.. Budskapen kan man räkna ut utan att ens öppna tidningen.

Ge mig lite mer action. Get mig Don Cherry!

Den enda som kommer i närheten med sina krönikor är Wikegård.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
Hatar honom inte. Anser att han är en fullkomligt oduglig journalist som arbetar för en osanningens förkämpe.
Tror inte riktigt det där är sant faktiskt, åtminstone märks det inte i dina poster. Spelar ingen roll vad Ros gör så skall du klaga på honom (antagligen för Otto-historien där jag inte ens tyckte han agerade felaktigt och förstår inte vad det var att bli upprörd över?), spelar ju bevisligen ingen roll vad Aftonbladet gör heller utan eftersom Ros skriver för dem så är allt relaterat till den blaskan pure garbage.
Karln är inte bra i mina ögon. Till viss del på grund av "Otto-gate" som han kallade det. Där har jag rejält på fötterna att han spann en artikel helt utan grund bara för att jävlas och locka fram reaktioner. Otto själv blev såpass förbannad att han kontaktade Ros och frågade vad hans syfte med den "påhittade" artikeln var. Sedan har han varit igång på twitter och klantat sig, och gjort pudlar.

Jag är på honom när han förtjänar det och när han hackar på DIF utan fog. Att han svänger på krokodilsvansen när han får skit för det han publicerar och skriver nån slags botgörelse-skrift i vår favör ser jag som skräp och ögontjäneri. Lite synd att han ska vara så jävla klantig för spelarna drar sig ju för att prata med honom när han ska intervjua för s24s räkning.

Hur som helst.

Att jag utgick från att AB fulat sig med Hardys uttalanden i den där boken är väl inte så jävla konstigt? Nu vet jag ju att det ska vara taget från Hardys bok.. Men i 99 fall av 100 är det påhittat innehåll från ABs sida. Skruvade sanningar, vita lögner etc etc. Ett uns av sanning blir en artikelserie. Aja, skitsamma.

Min största ilska kommer sig av att så många jag pratat hockey och DIF med tar Ros och Aftonbladet på blodigt allvar. Detta gör att skiit som Herr Ros kavlar ut på sin sportsida blir sanning för många, när det inte är sant det han skriver. Dessutom väldigt vinklat. Han har ett större ansvar än han tror, som opinionsbildare. Säg att 10 Stockholmspolitiker läser och tror på Ros m fleras åsikter om Stockholmshockeyn - t ex allt skriveri om läktarvåld och sånt. Det räcker ju för att bilda opinion MOT oss. De ska fan ta sitt ansvar och rapportera sanningsenligt och välgrundat och Ros framför allt eftersom han ändå är Kräm della Kräm [Sic!] gällande hockey-reportrarna i Sveriges kvällspress. Utan vår sport skulle han ju inte ha något jobb så han borde ju värna om den istället.

Med käkvärk från gårdagens operation som brasklapp,
Mange

Sen får du gilla Ros om du vill. Smaken är som baken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:För mig är det ingen klyscha, jag menar det på fullaste allvar att jag inte vill befatta mig med den tidningen. Kanske är det aningen uttjatat, det kan jag hålla med om, men det är en princip jag har.
Det räcker att bara snegla i en sån kvällstidning eller på en löpsedel för att inse vilken jävla dynga det är, ska jag då uppmuntra dem att skriva mer skit genom att läsa dem? Jag missar gärna en bra artikel om jag slipper se resten av skiten.
Du får väl tycka vad du vill och behöver inte läsa skiten. Men läser du inte så är det väl rätt svårt att ta kritiken du framför på allvar.

Och det går ju inte att blunda för att typ alla övergångar som sker i svensk hockey har sipprat ut i någon media före det blir officiellt. Därav intresset att läsa.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det duger fan inte att godkänna smutskastnings-texter bara för att dåren som författat dem kvider ur sig en del bra texter emellanåt. De ska vara proffs hela tiden. Min åsikt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
Hatar honom inte. Anser att han är en fullkomligt oduglig journalist som arbetar för en osanningens förkämpe.
Tror inte riktigt det där är sant faktiskt, åtminstone märks det inte i dina poster. Spelar ingen roll vad Ros gör så skall du klaga på honom (antagligen för Otto-historien där jag inte ens tyckte han agerade felaktigt och förstår inte vad det var att bli upprörd över?), spelar ju bevisligen ingen roll vad Aftonbladet gör heller utan eftersom Ros skriver för dem så är allt relaterat till den blaskan pure garbage.

Att jag utgick från att AB fulat sig med Hardys uttalanden i den där boken är väl inte så jävla konstigt? Nu vet jag ju att det ska vara taget från Hardys bok.. Men i 99 fall av 100 är det påhittat innehåll från ABs sida. Skruvade sanningar, vita lögner etc etc. Ett uns av sanning blir en artikelserie. Aja, skitsamma.
Det där är ju nästan helt sjukt sagt? Samma citat finns på Nyheter24, Expressen, Hockeysverige etc. Då de kommer från Hardys nya bok. Tycker du på allvar att 99 av 100 "citat" som kommer via aftonbladet skulle vara påhittade? I så fall skulle inte tidningen överleva en dag. Ett påhittat citat och tidningen blir stämd direkt.

Sen förnekar jag väl inte att rubriksättarna ofta tar ett par ord mitt ur en mening för att få en mer intressant rubrik och skapa klick men det är ju upp till en själv att läsa själva helheten.
Expert.
EBAD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av EBAD »

På tal om Hardy
Det lilla som framgår av aftonbladets annons säger naturligtvis inget om hela boken. Journalister har som bekant en förmåga att rycka häpnadsväckande citat ur sitt innehåll. Men!
Jag tycker att Hardy har en poäng. Vi måste kanske kapitulera för att vi inte är bättre än vad tabelläget visar. Unga stockholmskillar i all ära men det är ingen kvalitétsgaranti.
Vilket annat företag skulle fungera med den typen av segregering? SD borde gilla upplägget iof, vilket säger allt
Senast redigerad av EBAD den 2012-11-30 13:08:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Det duger fan inte att godkänna smutskastnings-texter bara för att dåren som författat dem kvider ur sig en del bra texter emellanåt. De ska vara proffs hela tiden. Min åsikt.
Tycker du på allvar att artikeln om Otto var en "smutskastningstext" ? I så fall blir det nog svårt att föra den här diskussionen längre.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Isabo skrev:För mig är det ingen klyscha, jag menar det på fullaste allvar att jag inte vill befatta mig med den tidningen. Kanske är det aningen uttjatat, det kan jag hålla med om, men det är en princip jag har.
Det räcker att bara snegla i en sån kvällstidning eller på en löpsedel för att inse vilken jävla dynga det är, ska jag då uppmuntra dem att skriva mer skit genom att läsa dem? Jag missar gärna en bra artikel om jag slipper se resten av skiten.
Du får väl tycka vad du vill och behöver inte läsa skiten. Men läser du inte så är det väl rätt svårt att ta kritiken du framför på allvar.

Och det går ju inte att blunda för att typ alla övergångar som sker i svensk hockey har sipprat ut i någon media före det blir officiellt. Därav intresset att läsa.
Nej varför är det så svårt? Jag HAR läst tillräckligt för att se att det inte är nåt att ha, då måste det ju vara något värt som en åsikt? Ibland länkar folk till aftonbladets sidor på nätet i olika sammanhang, det räcker för min del.
Jag rotar inte i en cistern med skit för att där kanske finns en femkrona...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.hockeysverige.se/blogg/uffe- ... -jvm-trupp
Uffe Bodin på Hockeysverige (som för övrigt är bra) lanserar sin JVM-trupp.

Han har med Wennberg och Åberg men inte Arnesson.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:http://www.hockeysverige.se/blogg/uffe- ... -jvm-trupp
Uffe Bodin på Hockeysverige (som för övrigt är bra) lanserar sin JVM-trupp.

Han har med Wennberg och Åberg men inte Arnesson.
Hoppas verkligen DIF inte "slarvar" bort Arnesson tycker han är väl värd flera chanser. Finns andra backar man kan plocka bort istället.
2014-04-07, vad hände?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Minns tidigare denna säsongen när DIF beslutar sig för att intervjua Ros i en periodpaus. Hela kortsidan buar ut hela intervjun varav Ros svarar: "Tur för DIF att SVERIGES BÄSTA PUBLIK ÄR HÄR" i någon form av asslicking utan dess like. Han var bokstavligt talat brun om nosen!

Säger det mesta om karln, han säger det som för stunden får honom att framstå i god dager. I det läget försökte han få Djurgårdarna bakom sig, när han skriver skit på twitter eller i sin äckelblogg så tar han ställning på landsortssidan och bygger upp en felaktig fasad... Allt för att skapa konflikter som ska skada Djurgården eller Aik. Han har starkt bidragit i Anrells kupp där man felaktigt målade upp läktarskandaler på derbyn som i själva verket inte ens fanns, alternativt som inte hade något med oss att göra.

Helt enkelt han är en kappvändarjournalist... Precis som alla andra undantaget Marie Hallman i min mening!

Dock föredrar jag honom som "expert" framför Strömberg eller gud förbjude Boorken.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Manijock skrev:felaktigt målade upp läktarskandaler på derbyn som i själva verket inte ens fanns, alternativt som inte hade något med oss att göra.
Och det är just sådana typer av fabricerade historier och rena lögner som gör att jag inte befattar mig med deras artiklar. Man blir bara så jävla arg när de vinklar allt så in i helvete.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Förslag till mods: kan ni inte skapa en tråd som heter typ "Journalist tråden" och flytta alla dessa inlägg dit. På så sätt kan denna tråd fortsätta handla om DIF i media, även fast detta även berörs av denna diskussion, men nu börjar detta handla mer om journalisterna själva.

Eller är jag ute och cyklar? Trodde mer att den här tråden skulle handla om enskilda artiklar osv och diskussion runt dessa.... :)
2014-04-07, vad hände?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Förövrigt, artikeln om Hardy är fantastiskt bra. Han har rätt i allt han säger! Har växt något enormt i mina ögon nu igen. Vi hade verkligen ett skitlag och en bakvänd bäver kunde räkna ut hur det skulle sluta. Tyvärr hade vi ingen bakvänd bäver som sportchef utan bara en bajare.

Sen stör jag mig lite också på när tolvåringar säger "Vi är mesta mästarna, klart vi vinner". Det sitter i skölden, spelarna därnere är inga jävla vinnare. De är förlorare! Vi är förlorare.. Det är vad vi har blivit. För att ta oss ur skiten måste vi inse det, bli ödmjuka och inte leva i en jävla fantasivärld uppmålad av snorungar. Lite finare, lite bättre? Skämtar ni? Inse fakta, vi är ett mediokert allsvenskt brödgäng precis som alla andra.

Trivs ni som det? Jag gör inte det....
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-30 13:33:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:
Manijock skrev:felaktigt målade upp läktarskandaler på derbyn som i själva verket inte ens fanns, alternativt som inte hade något med oss att göra.
Och det är just sådana typer av fabricerade historier och rena lögner som gör att jag inte befattar mig med deras artiklar. Man blir bara så jävla arg när de vinklar allt så in i helvete.
Fast just ifjol ska Ros ska ha cred för att han ställde sig på supportrarnas sida när det var som värst ifjol, han sa som det var, att det var fel att polisen skulle tvinga in sig i klacken och börja veva helt utan anledning. Där var han i minoritet. De flesta andra journalisterna körde den gamla vanliga att sticka ner huvudet i sanden och låtsas som att det var det gamla vanliga, att supportrar hade börjat bråka med polisen.
Expert.
Skriv svar