Bortaresor hösten 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Buford

Re: Bortaresor hösten 2012

Inlägg av Buford »

Leksand, Västerås, Örebro, Mora, Almtuna och någon till är givna resor för mig.
vr6power

Re: Sv: Bortaresor hösten 2012

Inlägg av vr6power »

Andy skrev:
BaronVonDif skrev:Är Luleå den närmsta flygplatsen? Med tanke på avståndet från Luleå till arenan kommer det även krävas buss och jag undrar om ett chartrat plan inte blir mycket dyrare än ett reguljärt plan från Arlanda?
Då tror jag mer på ett chartrat flyg till tex Oskarshamn som har e n flygplats endast 1 mil utanför "stan".

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Bättre att flyga till Kemi i Finland. Kortare avstånd Kemi Airport - Haparanda än Stockholm - Arlanda.

Säg att man får ihop 100-200 pers så kan priset per skaft bli ganska bra.

Ut skulle man flyga från tex Bromma.

Kolla bara först att kemi flygplats har öppet dom brukar stänga ner ibland pga dålig lönsamhet, Har jobbat där nämligen via Avis biluthyrning och detta har hänt, Dock är det endast en 40min från Luleå till Haparanda kör därimellan nästa en gång i veckan.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Bortaresor hösten 2012

Inlägg av Sjöwall »

Bor du frivilligt för uppe?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lucky Luke »

För mig som bor i Göteborg känns Malmö som en given bortamatch att åka till. Deras nybyggda hall är faktiskt fantastisk fin. Jag vet, för jag var där och såg Bob Dylan och Mark Knopfler förra hösten. Ni vet vi gamlingar håller oss envist kvar vid de gamla hjältarna från förr!! Inget nytt under solen där inte… :D Tyvärr hade good old Bob en av sina sämre kvällar, men Mark var desto bättre!

Sedan lutar det väl lite åt Tingsryd och Troja-Ljungby kanske. Låter väl inte så där jättespännande precis….får väl se hur jag gör när det blir aktuellt.

Haparanda? Tja vad kan man säga. Känns faktiskt lite för långt bort faktiskt. I alla fall från Gbg.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Sjöwall skrev:Bor du frivilligt för uppe?

Hehe jajemen trivs faktiskt jävligt bra, Bodde tidigare i Stockholm och runtomkring men sen bar flytten uppåt=)
Hammarstedt

Inlägg av Hammarstedt »

Äre det någon som ska på matchen ? Hör gärna av Er 0725201880 ja bor i Lule
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vischan är hammarby, inte DIF.
Hammarstedt

Inlägg av Hammarstedt »

Ingen till asplöven ?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hammarstedt skrev:Ingen till asplöven ?
Jo, över 100 pers.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Sjöwall skrev:Eller så hyr man en minibuss? Det är 100 mil upp.. Borde väl ta mellan 10-12h att köra?

Har för mig att Redhawks-fans åkte i minibuss upp till Haparanda, 160 mil, förlorade med 1-0 och åkte hem. Det går, men lär ju inte vara nån jättehöjdare... Oavsett om man förlorar eller inte.

Nu blev det ju en och en halv buss eller nåt från Lule till Haparanda till i morgon i alla fall. Bra där.

Själv har jag varit i Västerås, ska dit igen 28 december, har också varit till Uppsala. Missade Bofors och Örebro pga jobb men har som jag nämnt tidigare planerat att åka upp till Haparanda, inte till i morgon utan till den andra matchen. jag vet dock inte hur det blir med det, inte bara för att jag tillfälligt (?) tappat gnistan och är besviken utan även av andra skäl som jobb och att jag kommer ta tåget vilket är en smula tidskrävande.
Skriv svar