Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Iggulden hade -6 mot FBK ikväll, måste väl ändå vara något slags rekord på den här nivån?
Backen som Karlskrona värvade som är spelklar till nästa match. Chris Butler. Han hade minus SJU en match ifjol.
http://flames.nhl.com/club/boxscore.htm?id=2011020584
Fantastiskt!

:lol:

Undra vad rekordet är egentligen i modern tid i någon av de högsta ligorna? Skulle vara rätt skoj att veta.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:
BaronVonDif skrev:Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.
Dom verkar också lite tröga, då menar jag inte bara tröga i åkningen.....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Kentta skrev:Det sorliga är att vi inte kommer ha en rimlig chans att gå upp förrän om några år, då hypen kring DIF har lagt sig. Då vi inte har lika stor press på oss, samma förväntningar. Fy fan vad trist.
Jag vet, det har jag sagt från början. aik är bästa exemplet.
Aik hade ingen direkt jättepress på sig efter att de degraderades, det tog ändå 8 år (och en konkurs på köpet) för dem att harva sig tillbaka. Går vi mot 10 år ++?...
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Klart det blev torsk, förstod man direkt efter rubrikerna om att träningarna vart så fantastiska. Men nu kan man ju skylla på det försenade planet. Blir torsk mot Asplöven också, vi kanske skärper till oss mot Almtuna hemma och kryssar! Herregud!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:Lidström ende spelare som är -3 idag. Några stycken som är -2.

Reideborn får alltså 2 skott på sig på 19 minuter... (och släpper in ett)
Två frilägen. Även om han nog bör ta det lama skottet på deras femte mål. Men alltid svårt att hoppa in som kall målvakt.

Lidström kan nog landa på något rekorduselt plus/minus förresten.
Micke Holmqvist hade väl typ minus 25 08/09.

EDIT: Minus 19.
Jupp. Och Ragnarsson -12 och Tim Eriksson -15.

Alla tre borde sparkats :)
Fina bevis på att Plus/minus inte är särskilt talande.
Nä, enda gången det egentligen betyder något är om någon sticker ut kraftigt ur mängden åt ena hållet eller det andra. Exempelvis Gabriel Landeskog i Colorado ifjol.
http://www.nhl.com/ice/playerstats.htm? ... me=summary
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Den mest pinsamma förlust vi någonsin åkt på.
Nej.

1-13 (eller vad det nu blev) mot Rögle i Globen var värre. Tycker inte ens den här kommer top 10. Vi måste ju betänka att Blekinge IF har laddat en hel livstid för den här matchen. Våra spelare var getlaggade. Glöm inte heller att Tim Eriksson vart bänkad, hade han spelat hela hade vi vänt i sista och gjort 11 mål för hans skott ligger Åberg och drömmer våta drömmar om varje kväll.
Varför fick aldrig Linkan chansen? Han hade på egen hand vänt den här matchen. Tillsammans med Tim då.
Tim hade kunnat spela själv på banan, den lilla puckvirtuosen från Tälje hade snurrat upp KHK på läktaren och sprätt in pucken, likt en pickande höna, gång på gång.
Tim hade kunnat spela själv på banan då hade matchen slutat 0-0, sedan så hade Tim förlorat med 1-0 efter straffarna. Men DIF hade fått 1 poäng iaf.
Användarvisningsbild
minalman

Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av minalman »

Det var egentligen första plattmatchen i år. Men vilken sådan! Vi har ju förlorat knappt mot andra lag. Kanske det här är bottnarnas botten, längst ut på sydöstra spetsen av riket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Jahopp, skulle behållt kedjorna som dom var till att börja med. Sen var backspelet helt under isen. Likaså helt impotenta att sätta pucken i mål. Alla skott går ju rakt på målis eller utanför. Sen håller ju inte våra målvakter kvar oss i matchen heller precis.

Bremberg, fan va glad jag är att du är tillbaka! Din kampvilja, rappa dragningar, skott i krysset och dina mackor till Bengan idag var ju lysande! Nej Linkan, bänka dig själv till nästa match. För tränartrojkan vågar aldrig göra det.
Göran

Inlägg av Göran »

minalman skrev:
DIFVästertorp skrev:Jag skrev att jag hoppades Lidström skulle lyfta sig. Skicka hem han med häst och vagn till Karlskoga
Ta bort hästen och låt Hank dra.
Jag tror att han är på väg...utan häst och vagn!Åttonde bästa back i Allsvenskan förra året( med Elitserieanbud har jag hört).Bättre tränad i DIF, men sämre än förra året.Hmmmm,vad kan det bero på???????
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

minalman skrev:Det var egentligen första plattmatchen i år. Men vilken sådan! Vi har ju förlorat knappt mot andra lag. Kanske det här är bottnarnas botten, längst ut på sydöstra spetsen av riket.
Dagens skämt???
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mindrocker skrev:
minalman skrev:Det var egentligen första plattmatchen i år. Men vilken sådan! Vi har ju förlorat knappt mot andra lag. Kanske det här är bottnarnas botten, längst ut på sydöstra spetsen av riket.
Dagens skämt???
Vi har ju faktiskt nästan bara torskat med uddamålet tidigare.
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Henrik Eriksson - startade typ hela förfallet genom sin obotligt jävla korkade påkörning av målvakten. Vad i helvete tänkte karln? Bänka fanskapet till nästa match för det där var ta mig fan helt sopkorkat.

Spelet var ju inte direkt briljant fram tills den incidenten, men det kändes som om vi åtminstone var med i matchen, men sen får de ett ypperligt tillfälle att panga in målet och så är förfallet i full gång.

Bremberg, fan kan man säga där, lallar runt och gör några små pass som inte går fram riktigt, lär väl sitta och gråta ut på twitter inom snart om hur spelsystemet inte passar laget. (Läs: Bremberg.) Funkade fan bättre att spela utan Bremberg.. kan vi inte låna ut honom till Division 1 eller nåt?

Backarna, en fasligt massa småduttande här och där, stirrar sig blinda på puck stup i kvarten. Douglas hade fan ätit upp dem om han varit på plats och såg hur de spelade.

Målvakterna.. tjavars, spelet på plan var så jävla bedrövligt i dag så jag tycker inte de kunde gjort så mycket bättre än de gjorde.

Har försökt att vara positivt inställd till det hela, men nu går det fan inte längre, DIF Hockey är skyldiga mig ett nytt tangentbord då mitt gamla åkte in i väggen efter slutet av 2:a perioden.

Fan kändes lite som spelarna typ var. "Jaha, nu har vi vunnit 3 stycken matcher på raken, så då gör det inte så mycket om vi förlorar en match nu." och så lallade de runt och spelade zombiehockey.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hela DIF påminner mig om Bane från senaste batman-filmen. Speciellt hur de lyckas vinna några matcher på rad och visa upp hyfsat spel för att få upp hoppet hos supportrarna.

"I learned here that there can be no true despair without hope. So, as I terrorize Gotham, I will feed its people hope to poison their souls. I will let them believe they can survive so that you can watch them clamoring over each other to "stay in the sun."

Oh so true....
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Hur ni kan vara så förbannat jävla positiva och skämta om allt möjligt jävla piss är för mig helt obegripligt.

Jag orkar verkligen inte med det här jävla kukeriet längre, FAN ALLTSÅ. Sitter och rövtentaäckelpluggar hela jävla dagen, stänger ner alla medier för att kunna slå på matchen i efterhand när jag kommer hem vid 22. TACK Djurgårn, gamla fina Djurgårn, för härlig jävla torsdagsavkoppling. Totalt uddlöst i första perioden, de sista 10 hoppades jag bara på periodpaus innan gustafsson skulle snurrfinta bort pickard. Sen började andra perioden och dåååå förstod jag.. Jag måste ha varit Hitler, Mao Zedong, Stalin och Kim Il-Sun i mina tidigare liv. Djurgårn är karman som straffar mig.

Det sorgliga är ju att folk här inne tror på någon väckarklocka. Att vi ändå kommer resa oss, gå till playoff och ta oss upp. Inser ni inte att vi är fast i det här rövhålet? Inser ni inte att vi kommer harva mot såna här skitgäng i år framöver?
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

dutti skrev:Hur ni kan vara så förbannat jävla positiva och skämta om allt möjligt jävla piss är för mig helt obegripligt.

Jag orkar verkligen inte med det här jävla kukeriet längre, FAN ALLTSÅ. Sitter och rövtentaäckelpluggar hela jävla dagen, stänger ner alla medier för att kunna slå på matchen i efterhand när jag kommer hem vid 22. TACK Djurgårn, gamla fina Djurgårn, för härlig jävla torsdagsavkoppling. Totalt uddlöst i första perioden, de sista 10 hoppades jag bara på periodpaus innan gustafsson skulle snurrfinta bort pickard. Sen började andra perioden och dåååå förstod jag.. Jag måste ha varit Hitler, Mao Zedong, Stalin och Kim Il-Sun i mina tidigare liv. Djurgårn är karman som straffar mig.

Det sorgliga är ju att folk här inne tror på någon väckarklocka. Att vi ändå kommer resa oss, gå till playoff och ta oss upp. Inser ni inte att vi är fast i det här rövhålet? Inser ni inte att vi kommer harva mot såna här skitgäng i år framöver?

Var katten ser du det positiva någonstans i denna tråden? Tycker inte det står direkt mycket positivt alls här.
Alltid Oavsett.
Skriv svar