De är bra i mittzon eftersom avbytarbåset ligger där.BaronVonDif skrev:Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.
Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Ja, jag håller med. Men du kan ju inte ignorera alla dåliga saker som Linkan och totalt blunda för de bra sakerna som Landeskog gör på isen. Inte för att det spelar någon roll i en sån här megaförlust men Linkan var ju betydligt mindre inblandad i målchanserna som skapades offensivt och tyvärr ser det inte ut som han försöker. Jag vet att han alltid haft det kroppspråket kring sig och fått kritik när han inte förtjänat det. Men just nu så ser han ju ärligt talat ut att skita fullständigt i vissa delar av spelet och verkar bara vänta på att alla andra ska göra jobbet och ge honom pucken så han får lägga en assist. Jag har verkligen hoppats att Linkan inte var slut och att han också skulle lyfta under Zabel som flera andra gjorda första tre matcherna. Men efter den här matchen ger jag upp hoppet helt när det gäller #23.Mäklaren skrev: Linkan har några smarta passningar, men i övrigt var även han dålig. Landeskog drällde ut pucken minst fem gånger i PP, sköt idiotiska skott i rundeln som det blev kontring på och så vidare. Vilket jag tycker att han har gjort flera matcher i rad.
Expert.
Därför våran bästa offensiva back är skadad :/ hade Nils varit med så hade vi iaf haft en bra offensiv back som kan skjuta och är bra hemmåt med!BaronVonDif skrev:Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
...är matchen slut förresten? Eller håller domarna fortfarande på och dividerar om det skall vara 3 spelare i utvisningsbåset, eller om det var offside..? Vart det tvåsiffrigt till Blekinge?
- BaronVonDif
Jag har aldrig trott att vi ska gå direkt upp men jag hade hoppats på att vi skulle "die fighting", ge det några år, ny ledning,ny coach,nya spelidéer och hungriga spelare så går vi upp.Kentta skrev:Det sorliga är att vi inte kommer ha en rimlig chans att gå upp förrän om några år, då hypen kring DIF har lagt sig. Då vi inte har lika stor press på oss, samma förväntningar. Fy fan vad trist.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Har tyvärr en känsla av att Nils också skulle vara en back som "dräller" mycket med pucken och inte har tillräckligt med muskler framför eget mål när det behövs.Morwin skrev:Därför våran bästa offensiva back är skadad :/ hade Nils varit med så hade vi iaf haft en bra offensiv back som kan skjuta och är bra hemmåt med!BaronVonDif skrev:Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.
Tycker vi såg det i European Trophy.
Expert.
Ja detta var extremt jävla pinsamt. Vi gör en riktig jävla plattmatch och det är bland det värsta på länge.
Nu gäller det att studsa tillbaka och det snabbt som fan. Konstigt att DIF alltid ska spela dåligt efter ett långt uppehåll. Hoppas bara vi kan vinna lite mer matcher nu, det kommer behövas, annars är vi i träsket igen.
Förövrigt så gör Landeskog en riktigt blek insats idag, Lidström var totalt värdelös också. Samt resten av laget. Frågan är varför fan Zabel bänkar Wennberg när han har varit vår bästa spelare 4 matcher i rad.
Nu gäller det att studsa tillbaka och det snabbt som fan. Konstigt att DIF alltid ska spela dåligt efter ett långt uppehåll. Hoppas bara vi kan vinna lite mer matcher nu, det kommer behövas, annars är vi i träsket igen.
Förövrigt så gör Landeskog en riktigt blek insats idag, Lidström var totalt värdelös också. Samt resten av laget. Frågan är varför fan Zabel bänkar Wennberg när han har varit vår bästa spelare 4 matcher i rad.
Ser inte bättre ut. Snarare kanske vi går upp den dagen då alla andra lag i allsvenskan (och uppstickare i från Div 1) spöat och förnedrat oss så många gånger att de pga medmänsklighet låter oss vinna.Kentta skrev:Det sorliga är att vi inte kommer ha en rimlig chans att gå upp förrän om några år, då hypen kring DIF har lagt sig. Då vi inte har lika stor press på oss, samma förväntningar. Fy fan vad trist.
- SirDIFalot
Ja, det där var ju bara helt sjukt inkompetent. Det måste ju göras någon utvärdering på deras insats. Det måste ju finnas någon gräns för hur lång tid man får ta på sig vid varje utvisningssituation. Det var ju parodi där ett tag.-daniel- skrev:...är matchen slut förresten? Eller håller domarna fortfarande på och dividerar om det skall vara 3 spelare i utvisningsbåset, eller om det var offside..? Vart det tvåsiffrigt till Blekinge?
Expert.
Var inte Wennberg lite krasslig?
Bra inlägg, och jag håller med. Ska villigt erkänna att Linkan är en favorit, vill verkligen att han ska komma igång och idag tycker jag att han åtminstone serverar några mackor. Jag tycker att man, någonstans, ändå kan se att han har spelet kvar i sig och det är därför som jag vägrar ge upp hoppet.SirDIFalot skrev:Ja, jag håller med. Men du kan ju inte ignorera alla dåliga saker som Linkan och totalt blunda för de bra sakerna som Landeskog gör på isen. Inte för att det spelar någon roll i en sån här megaförlust men Linkan var ju betydligt mindre inblandad i målchanserna som skapades offensivt och tyvärr ser det inte ut som han försöker. Jag vet att han alltid haft det kroppspråket kring sig och fått kritik när han inte förtjänat det. Men just nu så ser han ju ärligt talat ut att skita fullständigt i vissa delar av spelet och verkar bara vänta på att alla andra ska göra jobbet och ge honom pucken så han får lägga en assist. Jag har verkligen hoppats att Linkan inte var slut och att han också skulle lyfta under Zabel som flera andra gjorda första tre matcherna. Men efter den här matchen ger jag upp hoppet helt när det gäller #23.Mäklaren skrev: Linkan har några smarta passningar, men i övrigt var även han dålig. Landeskog drällde ut pucken minst fem gånger i PP, sköt idiotiska skott i rundeln som det blev kontring på och så vidare. Vilket jag tycker att han har gjort flera matcher i rad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Fick ju se han vadå? 2 matcher eller vad spelade han. Tyckte då han var våran överlägset bästa back och vet när man ska göra finter inte som våran " mr magic " gustavsson som inte vet ut och in på ett kalsongerSirDIFalot skrev:Har tyvärr en känsla av att Nils också skulle vara en back som "dräller" mycket med pucken och inte har tillräckligt med muskler framför eget mål när det behövs.Morwin skrev:Därför våran bästa offensiva back är skadad :/ hade Nils varit med så hade vi iaf haft en bra offensiv back som kan skjuta och är bra hemmåt med!BaronVonDif skrev:Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.
Tycker vi såg det i European Trophy.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
Det var ren & skär parodi, men det passade liksom till DIFs insats.SirDIFalot skrev:Ja, det där var ju bara helt sjukt inkompetent. Det måste ju göras någon utvärdering på deras insats. Det måste ju finnas någon gräns för hur lång tid man får ta på sig vid varje utvisningssituation. Det var ju parodi där ett tag.-daniel- skrev:...är matchen slut förresten? Eller håller domarna fortfarande på och dividerar om det skall vara 3 spelare i utvisningsbåset, eller om det var offside..? Vart det tvåsiffrigt till Blekinge?
Vaad händer?!??! Karskrona ligger förfan sist
Lika barn leka bäst!-daniel- skrev:Det var ren & skär parodi, men det passade liksom till DIFs insats.SirDIFalot skrev:Ja, det där var ju bara helt sjukt inkompetent. Det måste ju göras någon utvärdering på deras insats. Det måste ju finnas någon gräns för hur lång tid man får ta på sig vid varje utvisningssituation. Det var ju parodi där ett tag.-daniel- skrev:...är matchen slut förresten? Eller håller domarna fortfarande på och dividerar om det skall vara 3 spelare i utvisningsbåset, eller om det var offside..? Vart det tvåsiffrigt till Blekinge?