Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Var helt nedstämd, men efter detta fantastiska besked känner jag glädje igen:
KLASEN ÄR KLAR, nu vänder det!
KLASEN ÄR KLAR, nu vänder det!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Dessutom så hade Hank isåfall åkt på matchstraff. Det vill säga att vi blivit av med honom! It's a win win.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Jag tycker nog själva på-åkningen var i sin ordning, problemet är vad som händer sen. Självklart skall Hank söka upp en spelare i karlskrona, och tvinga denne att släppa handskarna. Två majors och allt hade blivit bra.
Alternativt avvaktat till spel 5-5.
Istället blev resultatet oerhört olyckligt.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alltså, Landeskog vill INTE spela i DIF, han är nyutnämnd lagkapten i Colorado och vill föra sin klubb i "världens bästa liga" mot stora framgångar och få fett betalt för det, han hade väl räknat med 1-2 månaders lockout och sen åka hem , därav hans frustration, när Nhl drar igång ser du en pånyttfödd Landeskog.SirDIFalot skrev:Landeskog måste väl vara det ultimata beviset på att något är sjukt i DIF hockey?
Spelare kommer hit. Är dåliga. Vi klagar på dom. Dom sticker och gör succé i andra lag igen. Nu får vi alltså hit en spelare som blev årets rookie i NHL och imponerade så stort att han blir den yngsta lagkapten i NHLs historia. Främsta anledningen är på grund av hans karaktär.
I DIF hockey dominerar han första 3-4 matcherna och är sjukt överlägset för att sedan rasa ner fullständigt och se genuint ledsen ut över att vara här och en spelare som ALLTID, ALLTID, ALLTID hyllats för sin karaktär ser oengagerad och trött ut.
Har vi bara otur med spelare eller vad är det i vår förening som gör att detta sker med alla som kommer hit? Det kan ju knappast vara någon slump och det borde Landeskog vara det ultimata beviset på.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
På tal om Klasen. Fatta att han cashar in över 10 miljoner per säsong. Och Stenbeck får fortsätta betala det. Snacka om att få framtiden räddad.
Expert.
Landeskog försöker ju iaf. Han och Bengan krigar på som jag hoppas att flera i laget skulle göra, ibland har man ingen drömdag där ute på isen men det är 1000gånger bättre att köra på som landeskog och iaf försöka göra något än att såsa runt och inte våga röra puck
Daniel942 skrev:Går rykten på stan om att efter dagens plattmatch så är... KLASEN KLAR!
Haha, yes!!! Nu är vi igång!
Klasén!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Nä, det här var en pissig jävla dag. Snö, slask, kallt o jävligt, trångt på tunnelbanan och sen går DIF och bajsar på sig och sina supportrar. Sommar och fotboll vore passande just nu känner jag.
Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Jag tycker nog själva på-åkningen var i sin ordning, problemet är vad som händer sen. Självklart skall Hank söka upp en spelare i karlskrona, och tvinga denne att släppa handskarna. Två majors och allt hade blivit bra.
Haha, ja om man ser det så, så visst.Manijock skrev:Dessutom så hade Hank isåfall åkt på matchstraff. Det vill säga att vi blivit av med honom! It's a win win.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
I praktiken det första du skriver i kväll som jag helt håller med om. Så oerhört jävla korkat agerat.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
- DIFference
Re: Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Visst är det så. Det jag skrev var att de flesta lag spelar över sin förmåga mot just oss. Då måste vi än mer ge järnet.Boeman skrev:DIFference skrev:Har sett nästan alla matcher. Det märks tydligt hur de flesta lag krigar halvt ihjäl sig när de får chans att slå Djurgården. Så det handlar inte enbart om att spelet oftast inte funkat. Motståndarna verkar höja sig flera snäpp mot bara för att DIF är DIF. Tufft läge, men också helt logiskt. Ytterligare en klurig faktor ovanpå den redan kvalitativa hockeyallsvenskan.
Om spelarna gav järnet hela tiden så skulle det inte spela någon roll.Det borde man kunna kräva av ett hockeylag att alltid vara motiverade och taggade när man får syssla med det man älskar mest!?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Håller du inte med om att Landeskog suger?-daniel- skrev:I praktiken det första du skriver i kväll som jag helt håller med om. Så oerhört jävla korkat agerat.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
- minalman
Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Helt matchavgörande. Kanske avgjorde det hela säsongen om vi tappade det lilla självförtroende vi skaffat oss pga matchen i kväll.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Ja, sjukt korkat verkligen. Ta ett boxplay när vi minst behövde det. Var det så att Hank ville markera mot Leinonen (vilket delvis är Hanks jobb) så kunde han skött det betydligt smidigare med att ge honom en smäll framför mål eller på riktigt åka på honom så pass ordentligt att de var tvungen att byta målvakt. Ett litet löjligt krokben gör ju varken till eller från.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Expert.
Men hur vill du att våra spelare skall agera när motståndaren börjar skära upp ögonen på våra stjärnor? Jag skriver ju att agerandet var fel-timat och lite olyckligt utfört, men i grunden var det naturligtvis helt korrekt.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel