Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Mäklaren »

Daniel942 skrev:Går rykten på stan om att efter dagens plattmatch så är... KLASEN KLAR!
Hahaha, tack för den!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Detta är ju bedrövligt på alla sätt - men det är bara en förlust, det gäller att snabbt skaka av sig detta och sikta på nästa match.

Jag tycker laget matchas väldigt konstigt. Varför kastar man inte in Tim Eriksson när man ska jaga i sista. En spelare som kan hålla pucken i anfallszonen och bryta mönster.

Nu blev det en enformig jakt, förvisso låg vi på hela perioden men de heta chanserna var inte många.

Så här långt in i serien borde vi också ha lärt oss att Åberg inte är vår spetsspelare. Han träffar ju för fan aldrig mål.

Många gnäller på Linkan, men i ett bättre lag hade han garanterat fått ut mer av sitt spelsinne.

Hur kan Landeskog vara kapten i NHL? Tycker han har förvånansvärt dålig puckkontroll.

Ölvestad? Hallå!? Var är du?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Går rykten på stan om att efter dagens plattmatch så är... KLASEN KLAR!
Härligt. *varfan la jag Bollingern?*
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Haha så jävla bra vi är.. Ett gäng överbetalda primadonnor som åker runt på isen och tror att karlskoga är en lätt match..

Landeskog.. Hur kan du ha varit utvald till lagkapten i colorado avalance? Helt obegripligt!

Och kom för fan inte och säg att vi spelade bra dom 20 sista. Det har fan ingen betydelse!
Vem vinner en match på att ge allt i tredje ?
Suck och bu och bä..

Ja vi är fan inte bättre än så här. Ska nog börja köpa säsongsbiljetter till div 3 .. Så man är redo.

Oj , just ja.. Häll på att glömma .. Härliga tysta fans vi har med.. Patetiskt.!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Glory1 skrev:Linkan är slut. Bryt dedär jävla kontraktet och leta upp någon anständig back istället

När man ändå är i farten kan man dumpa Granath, bara för att han är allmänt kass.
Ska vi resonera så, då blir det tomt på träningarna framöver.
Hela, precis hela DIF rakt igenom är allmänt kasst.

Men det är nog bara att vänja sig, slicka i sig rinnbajset & sakta låta sig transformeras om till en supporter som stödjer ett i mängden oviktigt obetydligt litet fattig hockeylag.
Finns många i vårt avlång land som stöttar lag som i princip aldrig vunnit nåt.
Vi har åtminstone en fin historia som ingen tar ifrån oss.

Det var så länge sen nu så jag börjar snart tro att det var en dröm
Nu ere ganska länge sen, men snart så är det längre sen för vi är Djurgår'n sveriges nummer 21.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
BaronVonDif skrev:
DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:Hahaha, vi spelar alltså Landeskog och Pontus Åberg när vi jagar, och inte Wennberg och Linkan... herregud vilken skandal.

Landeskog? Hahaha.
Sluta rövslicka #23 nu för fan. Han ska inte spela en sekund till den här säsongen.
Tagga ner, Linkan såg förvisso blek ut men han har ju inte spelat sen oktober, Landeskog har vart med bra mycket längre och hade huvudet i Colorado hela matchen, har väl ena benet ombord flyget hem till Colorado redan nu.

Landeskog är bara här för att umgås med sin imbecille BFF Gustafsson. De sitter och kollar på tysk porr hela nätterna och skryter om hur många olika former av ostkakor de knullat...

Jaa, det där är ett påhopp men motbevisa mig om ni kan era jävla moralkärringar!

-daniel-: svårt att få något utträttat när man tvingas fylla på vattenflaskor åt hockeyinvalider som Åberg. Förövrigt vad är det för jävla prick han har på kinden? Ser ut som om Zabel gått för hårt åt i duschrummet strax innan laguttagningen..
"men jag betackar mig för att personligt håna en Djurgårdare. Bedömmer bara prestationen"

Verkligen.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av minalman »

Missade matchen. Kollade just på Text-TV. Vann vi bara med 5-2?
Borde ju slagit jumbolaget med mer! Linkan måste väl ha glänst i varje fall?
Någon som kan ge ett snabbreferat?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Glory1 skrev:Linkan är slut. Bryt dedär jävla kontraktet och leta upp någon anständig back istället

När man ändå är i farten kan man dumpa Granath, bara för att han är allmänt kass.
Ska vi resonera så, då blir det tomt på träningarna framöver.
Hela, precis hela DIF rakt igenom är allmänt kasst.
Förvisso, men Granath är något utöver det vanliga. Sitter antagligen på rätt hög lön jämfört mot många andra i laget dessutom :?:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stort Cred till alla på Forumet.

Trots att vi blivit nedpissade av vårt egna lag håller vi igen och skriver under omständigheterna riktigt snälla inlägg.

Hade väntat mig 10 ggr värre.

Kanske beror det på att vi innerst inne redan givit upp denna säsong och finner tröst i att ironisera och småhäckla spelarna.

OBS! Ingen ironi. Jag är fullt allvarlig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

KLASEN KLAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAH KVÄLLEN ÄR FAN RÄDDAD
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
BaronVonDif skrev:
DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:Hahaha, vi spelar alltså Landeskog och Pontus Åberg när vi jagar, och inte Wennberg och Linkan... herregud vilken skandal.

Landeskog? Hahaha.
Sluta rövslicka #23 nu för fan. Han ska inte spela en sekund till den här säsongen.
Tagga ner, Linkan såg förvisso blek ut men han har ju inte spelat sen oktober, Landeskog har vart med bra mycket längre och hade huvudet i Colorado hela matchen, har väl ena benet ombord flyget hem till Colorado redan nu.

Landeskog är bara här för att umgås med sin imbecille BFF Gustafsson. De sitter och kollar på tysk porr hela nätterna och skryter om hur många olika former av ostkakor de knullat...

Jaa, det där är ett påhopp men motbevisa mig om ni kan era jävla moralkärringar!

-daniel-: svårt att få något utträttat när man tvingas fylla på vattenflaskor åt hockeyinvalider som Åberg. Förövrigt vad är det för jävla prick han har på kinden? Ser ut som om Zabel gått för hårt åt i duschrummet strax innan laguttagningen..
"men jag betackar mig för att personligt håna en Djurgårdare. Bedömmer bara prestationen"

Verkligen.
Jag betackar mig för att vara Djurgårdare för stunden...

Whatever you want
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.

Jag tycker nog själva på-åkningen var i sin ordning, problemet är vad som händer sen. Självklart skall Hank söka upp en spelare i karlskrona, och tvinga denne att släppa handskarna. Två majors och allt hade blivit bra.

Alternativt avvaktat till spel 5-5.

Istället blev resultatet oerhört olyckligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

DIFference skrev:Har sett nästan alla matcher. Det märks tydligt hur de flesta lag krigar halvt ihjäl sig när de får chans att slå Djurgården. Så det handlar inte enbart om att spelet oftast inte funkat. Motståndarna verkar höja sig flera snäpp mot bara för att DIF är DIF. Tufft läge, men också helt logiskt. Ytterligare en klurig faktor ovanpå den redan kvalitativa hockeyallsvenskan.

Om spelarna gav järnet hela tiden så skulle det inte spela någon roll.Det borde man kunna kräva av ett hockeylag att alltid vara motiverade och taggade när man får syssla med det man älskar mest!?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Challen skrev:KLASEN KLAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAH KVÄLLEN ÄR FAN RÄDDAD
Klasén heter han ju som någon (Salas?) envisades med att skriva i varje tråd.

We shell overcome. Baraföratt, liksom.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:Man måste vara helt jävla insnöad om man yrar om att Linkan var bra idag...
Sa aldrig att han var bra. Men han var en av dem som var minst dåliga.
Han var som dom andra, riktigt kass, men var detta hans bästa match på länge så bevisar bara det att han är slut & bör lägga av omgående.

Men att dom måste kasta om i hela laget bara för att Linkan har haft en bra kemi med Hörnqvist för länge sedan, Linkan måste själv förstå att tiden har kommit ikapp & förbi honom, han gör ingen jävel bra längre, det är snarare så att han gör laget sämre med sin bristande inställning.
Skriv svar