John Norman
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: John Norman
Det som var bra med Norman var ju att han inte var jättebra. Dvs ingen NHL-klubb som ryckte i honom redan i tonåren... Perfekt spelare som hade potential att på sikt bli nya Ottosson, Falk, etc.
Expert.
Jämnför ingen jag sa att när gabbe var i laget så märktes det att han var det. Tycker Norman inte syntes mycket, han kom in och skjöt någongång sådär men nja. Och vet inte ang Otto, tycker folk överskattar honom. Visst han jobbar bra hem men framåt tycker ja inte han bidrar med något, kolla bara hur många öppna mål han brände förra året :OKentta skrev:Haha, du jämför Norman och Gabbe?Morwin skrev:Ja alla tycker olika :p Han tillförde då inget till laget vad ja kände, inte direkt som landeskog som kom in 2-3 matcher och bara köttade på. Känns otroligt skönt med det laget vi har i år faktiskt, tror utan tvekan på att det blir ES nästa år nu när alla floppar åktXantE skrev:Han var en duktig center tycker jag. En utav dem yngre som har chansen att bli något.Morwin skrev:Norman var väl inte så bra :O? Visst han var duktig på straffar sen var det väl inte så mycket mer :/
John är en skicklig defensiv center som kan utvecklas till en riktigt bra tvåvägscenter ala Ottosson om det vill sig väl. Att han slutade +9 i +/- är väldigt bra jobbat med tanke på vilken jävla katastrofsäsong det var.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Inte bidrar med något framåt? Wtf? Snubben har ju bara snittat 0.54 poäng per match sedan 2005..Morwin skrev:Jämnför ingen jag sa att när gabbe var i laget så märktes det att han var det. Tycker Norman inte syntes mycket, han kom in och skjöt någongång sådär men nja. Och vet inte ang Otto, tycker folk överskattar honom. Visst han jobbar bra hem men framåt tycker ja inte han bidrar med något, kolla bara hur många öppna mål han brände förra året :O
Tycker iaf inte det är så mycket framåt så njeKentta skrev:Inte bidrar med något framåt? Wtf? Snubben har ju bara snittat 0.54 poäng per match sedan 2005..Morwin skrev:Jämnför ingen jag sa att när gabbe var i laget så märktes det att han var det. Tycker Norman inte syntes mycket, han kom in och skjöt någongång sådär men nja. Och vet inte ang Otto, tycker folk överskattar honom. Visst han jobbar bra hem men framåt tycker ja inte han bidrar med något, kolla bara hur många öppna mål han brände förra året :O
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Time for quick update. In short Normans season in Kärpät has been a big disapointment. Although he has suffered concussion for over a month now. Before that he couldn't take any kind of offencive role in the team. He played in 3rd or 4th line mainly. No power play time at all. Not really offensive responsibilities. Current understandin before he got injured was that he won't see the end of the season in Kärpät.
Thanks for the update.
Kanske vi får se John Norman tillbaka i DIF snart då?
Kanske vi får se John Norman tillbaka i DIF snart då?
Nog för att jag tror att Norman säkert kan kasta in en hel del poäng i AS, men det känns som en onödig värvning.
Tror någonstans att AS skulle vara bra för honom.Enbom skrev:Nog för att jag tror att Norman säkert kan kasta in en hel del poäng i AS, men det känns som en onödig värvning.
Med mina förväntningar gjorde han ett bra jobb i ES...
"Whatever you want"
- SirDIFalot
Håller med. Synd att vi inte försökte behålla honom.inloss skrev:Tror någonstans att AS skulle vara bra för honom.Enbom skrev:Nog för att jag tror att Norman säkert kan kasta in en hel del poäng i AS, men det känns som en onödig värvning.
Expert.
Det är ingen spelare som jag är speciellt förtjust i av uppenbara skäl. Blyg och anonym spelstil aka "nyttig i det tysta" med begränsad fysisk kapacitet.SirDIFalot skrev:Håller med. Synd att vi inte försökte behålla honom.inloss skrev:Tror någonstans att AS skulle vara bra för honom.Enbom skrev:Nog för att jag tror att Norman säkert kan kasta in en hel del poäng i AS, men det känns som en onödig värvning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Jag gillar hans speed, smartness samt att han besitter både bra skott och passningsspel. Sedan hade han väl bäst +/- i vårt lag ifjol av en anledning.sensei skrev:Det är ingen spelare som jag är speciellt förtjust i av uppenbara skäl. Blyg och anonym spelstil aka "nyttig i det tysta" med begränsad fysisk kapacitet.SirDIFalot skrev:Håller med. Synd att vi inte försökte behålla honom.inloss skrev:Tror någonstans att AS skulle vara bra för honom.Enbom skrev:Nog för att jag tror att Norman säkert kan kasta in en hel del poäng i AS, men det känns som en onödig värvning.
Expert.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra skott var väl att ta i? Straffar i kryseet, visst, men annars är det väl en riktig ärtbössa?SirDIFalot skrev:Jag gillar hans speed, smartness samt att han besitter både bra skott och passningsspel. Sedan hade han väl bäst +/- i vårt lag ifjol av en anledning.sensei skrev:Det är ingen spelare som jag är speciellt förtjust i av uppenbara skäl. Blyg och anonym spelstil aka "nyttig i det tysta" med begränsad fysisk kapacitet.SirDIFalot skrev:Håller med. Synd att vi inte försökte behålla honom.inloss skrev:Tror någonstans att AS skulle vara bra för honom.Enbom skrev:Nog för att jag tror att Norman säkert kan kasta in en hel del poäng i AS, men det känns som en onödig värvning.
Håller med om resten, speciellt skridskoåkningen som är ganska fantastisk.
- SirDIFalot
Alltså jag menar ju inte slagskott. Men snärtigt och rappt handledsskott som ofta hade bra precision också. Om inte mitt minne sviker mig.SkönaDjurgårn skrev: Bra skott var väl att ta i? Straffar i kryseet, visst, men annars är det väl en riktig ärtbössa?
Expert.
- -daniel-
Älskade verkligen Normans arbetskapacitet; han var en av dem som slet i vartenda byte, jobbade stenhårt, backcheckade hårdast av alla.
Han är ju tämligen allround, men långt i från en offensiv spets. Hade tagit emot honom med öppna armar alla dar i veckan.
Han är ju tämligen allround, men långt i från en offensiv spets. Hade tagit emot honom med öppna armar alla dar i veckan.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: John Norman
Ja jo, han satte ju några straffar exakt så, så hyfsat bra handledare måste han ju ha. Kan bara inte minnas att han satte någon puck så i vanligt spel. Fast jag har rätt värdelöst minne iof.SirDIFalot skrev:Alltså jag menar ju inte slagskott. Men snärtigt och rappt handledsskott som ofta hade bra precision också. Om inte mitt minne sviker mig.SkönaDjurgårn skrev: Bra skott var väl att ta i? Straffar i kryseet, visst, men annars är det väl en riktig ärtbössa?

Överlag så gillar jag John Norman. Frågan är väl om han skulle bli en i mängden eller faktiskt sticka ut och verkligen förbättra laget.