Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Inlägg av Salas »

Äntligen börjar det se ljust ut. Nu är laget på allvar på gång, och även om allt inte går felfritt, så känns det ändå som att det finns någon sorts säkerhet och stabilitet i ryggraden hos dom flesta spelarna. Förhoppningsvis kan vi nu bara utnyttja det på pappret enkla spelschemat som väntar framöver, där vi bör plocka många poäng om allt går som det ska. Karlskrona borta, Asplöven borta, Almtuna hemma... Visst kan det bli något felsteg, men det ska i grund och botten bara vara nio poäng att vänta i dessa tre om våra spelare är alerta.
Sen väntar Troja borta och Tälje hemma, två matcher som är svårare, men som vi bör vinna om vi ska vara med. Vi är favoriter i många matcher framöver, och klarar vi bara av trycket som väntar de två kommande veckorna så kommer det se riktigt bra ut. Allt vi nu kan göra är att hoppas på att killarna i laget tar tre direkt mot ett avhängt och förnedrat Karlskrona som snart bara spelar för hedern.

Härliga Djurgårn!
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Magnutz skrev:Gnäller man för att Douglas drar är man dum i huvudet, på riktigt.

Vi klarar oss för övrigt ändå och jag tror att han gjort stor nytta som det varit. Han har satt standarden hoppas jag! :)
Douglas har varit väldigt bra på slutet i all enkelhet. Givetvis kommer vi att sakna honom men jag tror inte att allt kommer att rasa ihop. Övriga backar som spelar har lyft sig markant och jag känner mig till och med trygg när Gustafsson och Lennhammer är inne. Tycker den duon på något sätt passar ihop. Återstår att se i vilket skick Lidström är nu när han får mera speltid. Förhoppningsvis lyfter han precis som övriga laget nu när det går bättre.
Shike

Inlägg av Shike »

2 spelare står ut ur mängden enligt mig

Chet var grym, precis så grym som han kan va

Ottosson, har enligt mig varit bättre än vad man kunde förvänta sig

Även det faktum att Jimmie och Timmy börjar spela bättre kommer bli värdefullt nu när Douglas drar. Och blir ÄNNU viktigare när Landeskog drar.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Det är ändå skönt att våra ordinarie spelare faktiskt har höjt sig, då menar jag allihop. Till och med hank och homlqvist kedjan har spelat bättre i två matcher nu. Som har varit inprincip osynliga större delen av säsongen.

Snacket om att Gabbe eller Hörnqvist är bäst är svårt att säga då dom jobbar på olika sätt och båda bidrar med en enorm energi. Det ändå tråkiga är att båda hade dryga 50 poäng förra säsongen i NHL ändå missar dom ganska klara lägen match efter match. Det är inte som Berglund/Backlund som har avgjort nästan varje match för VIK. Detta är dock positivt också för då vet vi ändå att våra spelare som är tänkta att spela hela säsongen har börjat leverera.

När Hörnqvist, Murray och Landeskog är borta kommer det vara stora luckor dom lämnar efter sig. Men med våra ordinarie spelare som har självförtroende och förhoppningsvis ligger nära topp 3 så ska detta kunna gå vägen. Man skulle vilja se mer av framför allt Jimmie, Linkan, Fimpen nu har ju de två senaste varit skadade ett tag så det är svårt att begära från första matchen dom lirar på onsdag men vi får hålla tummarna. Fimpen och Jimmie är ju riktiga energi gubbar som kan lyfta laget ordentligt. Får linkan igång sina flippmackor kan det bli hur bra som helst. Hoppas Tony funderar ordentligt hur kedjorna ska se ut.

Pickard har släppt in 1 mål per match sen nystarten med Zabel vilket måste anses som väldigt bra. Tyvärr åkta han på ett riktigt skit mål mot Leksand. Anledningen är nog inte att Pickard spelar bättre utan att backarna hjälper honom mer och då kan han känna sig mer säker och koncentrerade på just hans jobb.

Backarna har äntligen börjat sköta uppspelen mycket bättre än förut och det går faktiskt fort nu när vi vänder. I bland spelar vi fast oss eller gör en indianer och tyvärr är det samma backar som lyckats göra det hela säsongen. Men detta kanske vänder om vi fortsätter att klättra då mer och mer självförtroende kommer sätta sig hos spelarna.

Forwardsen visar sig även bättre och håller farten uppe så vi faktiskt kommer in i offensivzon har även tänkt på att dom dumpar punkarna mycket smartare nu. Allt känns mer kontrollerat än förut då det var panik och hafs slafs överallt.

Tycker Leksand matchen var riktigt bra. Sen blev det en lite annorlunda matchbild mot örebro som vi grisade till oss tre poäng som var väldigt skönt och viktigt att ett vinnande lag kan göra. Och nu igår gjorde vi ändå en kanon insats mot Tingsryd även fast vi dippa lite då och då. Men det finns inget lag som inte hamnar i dippar under matcherna. Dock måste vi lära oss att spela enkelt då så vi inte spelar fast oss om och om igen.

Var lite tankar från mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Enligt stats.swehockey.se så är fortfarande Tim Eriksson målskytt på 2-0.

Var han ens på isen då?
Så fruktansvärt oproffsigt. Jag blir seriöst irriterad.
Det står fortfarande Tim Eriksson. Antar att den officiella statistiken kommer frånta Wennberg hans mål och ge det till Tim. Det går ju tyvärr inte att lita på de allsvenska siffrorna överhuvudtaget.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Enligt stats.swehockey.se så är fortfarande Tim Eriksson målskytt på 2-0.

Var han ens på isen då?
Det står fortfarande Tim Eriksson. Antar att den officiella statistiken kommer frånta Wennberg hans mål och ge det till Tim. Det går ju tyvärr inte att lita på de allsvenska siffrorna överhuvudtaget.
Förstår att just du är hypernervös för att Tim ska få målet :lol:

Nemen skämt åsido, jävla tråkigt och synd om Wennberg. Ska helt klart vara Wennberg (Johner, Murray)...

jensa85: Vem är du? Du verkar känna mig rätt bra men jag känner inte dig? Lucky me haw stick in the jar?

Klart jag inte är glad över att DIF åkte ner i allsvenskan, även om jag meddelade det redan i oktober. Är det dock konstigt att man då passar på och ge lite extra med tanke på att när jag meddelade min prognos så blev jag ganska kraftigt idiotförklarad. Plus kallad medgångare för att jag inte tippade att DIF skulle vinna guld med en gott & blandat påse med feta gubbar och bortskämda snorungar. Jaa, jag skrattar åt dessa personer lite extra idag, även om jag naturligtvis inte tackat nej till ett guld det året. Du hade gjort samma även om du är ett helgon och jag en vanlig supporter, tro mig Birgitta....
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Var han ens på isen då?
Förstår att just du är hypernervös för att Tim ska få målet :lol:

Nemen skämt åsido, jävla tråkigt och synd om Wennberg. Ska helt klart vara Wennberg (Johner, Murray)...
.
Kolla på Wennbergs brallanmål... Tim Eriksson fick ingen assist där. :)
http://www.youtube.com/watch?v=yinV_0CJU1Q

Man vågar ju inte lita ett dugg på den här statistiken.
Expert.
Masse

Inlägg av Masse »

Jag har Smålandsposten och i den står det att Tingsryds tränare säger " Djurgården är det absolut bästa lag vi mött denna säsong. De vann fullt rättvist".
Kul att läsa. Eller hur?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Masse skrev:Jag har Smålandsposten och i den står det att Tingsryds tränare säger " Djurgården är det absolut bästa lag vi mött denna säsong. De vann fullt rättvist".
Kul att läsa. Eller hur?
Jag tror att många håller med om det. Har sagt det förr och säger det igen, vi är nog jäkligt svåra att möta, även när vi var kassa. Vi pratar uddamålsvinster mot oss hela tiden (bortsett från västerås 3-0 och mål i öppen kasse vilket ändå är uddamålsförlust). Sa även att när saker och ting vänder och vi kan bibehålla defensiven och öka skotteffektiviteten kommer vi bli riktigt bra. Men pucken är rund och hej och hå. Men nu fortsätter vi på detta spår :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mål- och assistrapporteringen i Allsvenskan är ett stort fett skämt. Till och med i division 1 rättas det till i efterhand med hjälp av video, men inte i Allsvenskan. Vilken otrolig skandal.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Trots svajigt backspel stundtals så är DIF väldigt svåra att göra mål på: endast tre insläppta på tre matcher nu, starkt.
Gäller bara slipa till målgörandet och framför allt spelet i pp så kommer det här bli riktigt bra.

DIF Småland
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:
jensa85: Vem är du? Du verkar känna mig rätt bra men jag känner inte dig? Lucky me haw stick in the jar?

Du vet väl hur det är med apan....?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:

Förstår att just du tycker det är jobbigt med just den historien. Var tog din gamla undertext vägen lustigkurre? Den försvann ganska kvickt när DIF hamnade i kvalserien...

SirDIFalot: Joo tycker rätt ska vara rätt naturligtvis. Nu när det finns video att använda sig av är det en ännu större skandal, och rent ut sagt nonchalant.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:

Förstår att just du tycker det är jobbigt med just den historien. Var tog din gamla undertext
Haha..

Personligen kändes just det faktumet, att du fick rätt en gång jobbigt ungefär i....2 sekunder.
Att DIF däremot trillade ur ES har jag ännu inte hämtat mig från.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:

Förstår att just du tycker det är jobbigt med just den historien. Var tog din gamla undertext
Haha..

Personligen kändes just det faktumet, att du fick rätt en gång jobbigt ungefär i....2 sekunder.
Att DIF däremot trillade ur ES har jag ännu inte hämtat mig från.
Lär man dessvärre aldrig hämta sig från. Det enda som driver mig är att få stå på Hovet den dagen då det är klart att vi tagit oss upp igen!
Skriv svar