Det har visat sig kosta oss dyrt de senaste två säsongerna och jag förväntar mig en annorlunda strategi nästa säsong. Detta är ingen social verksamhet.SirDIFalot skrev:Jag tror inte han kostar så mycket. Men givetvis är han nog en av de bäst betalda i DIF. Djurgården har alltid betalat trotjänare extra och så har det varit länge.pulverapa skrev:Men han får inte kosta 100.000 kr/mån. Ruskigt överbetald. Dessa höga summor måste gå till poängsprutor.Nummer19 skrev:Fimpen lägger nog garanterat skridskorna på hyllan.pulverapa skrev:Om vi inte förlänger med Ölvestad och Fimpen, slutar de med hockey då?
Med Jimmie är jag osäker, tror inte att han går till något Elitserielag, utan tror mer på att han eventuellt drar till Schweiz för att tjäna lite pengar innan det är dags för att dra sig tillbaka.
Dock tycker jag att vi ska fortsätta med att förlänga med Ölvestad tills han själv säger nej. Skulle kännas så jävla fel att (från DIFs sida) helt plötsligt säga nej tack, vi vill inte ha kvar dig i klubben.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
100%. Här måste man börja för att släcka branden. Ta in som du skriver någon form av konsult som kan stötta organisationen, i synnerhet spelarna. Framåt vårkanten får man tillsammans med denne eller någon annan oberoende reda ut vad som har hänt och hur man bygger något på lång sikt. Då är det hårdhandskarna som gäller.MGC skrev:“När det blåser bygger somliga vindskydd.
Andra bygger väderkvarnar.”
Måste börja bygga för framtiden nu. In med en mental coach. Tydliggör målbilden, sätt upp rimliga delmål och bryt ner dom på individ nivå. Låt delmålen vara för ex en match. Vad ska ex Linkan uppnå på en match. Samtidigt måste det jobbas med förutsättningarna för nästa säsong. Ta fram planer för vad vi ska göra beroende på vart vi spelar.
Börja titta på vilka kompetenser som behövs för att klara av att nå målen. Arbeta för att få in dessa resurser i tid. Skaffa fram de pengar som behövs i tid. Det går inte att börja "köpa" spets för att sen upptäcka att det saknas pengar till tränings tid.
Vänta inte, börja nu!
Vem som ska klara av detta i dagens DIF, det vet i f...n?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hörnqvist säger det varit grymt bra drag på träningarna, det är alltid ett tecken på att det blir förlust i nästkommande match. Det är samma sak på Hovet och uppvärmningen; det lag som ser hetast ut innan matchen börjar förlorar alltid. 

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,ke
Självklart, dock anser jag att det alltid varit en väldigt viktig del i Djurgården att ha ett gäng trotjänare i lagetpulverapa skrev:Det har visat sig kosta oss dyrt de senaste två säsongerna och jag förväntar mig en annorlunda strategi nästa säsong. Detta är ingen social verksamhet.SirDIFalot skrev:Jag tror inte han kostar så mycket. Men givetvis är han nog en av de bäst betalda i DIF. Djurgården har alltid betalat trotjänare extra och så har det varit länge.pulverapa skrev:Men han får inte kosta 100.000 kr/mån. Ruskigt överbetald. Dessa höga summor måste gå till poängsprutor.Nummer19 skrev:Fimpen lägger nog garanterat skridskorna på hyllan.pulverapa skrev:Om vi inte förlänger med Ölvestad och Fimpen, slutar de med hockey då?
Med Jimmie är jag osäker, tror inte att han går till något Elitserielag, utan tror mer på att han eventuellt drar till Schweiz för att tjäna lite pengar innan det är dags för att dra sig tillbaka.
Dock tycker jag att vi ska fortsätta med att förlänga med Ölvestad tills han själv säger nej. Skulle kännas så jävla fel att (från DIFs sida) helt plötsligt säga nej tack, vi vill inte ha kvar dig i klubben.
- minalman
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sörensen och Wennberg verkar ju vara en bra kombo. Tror att de kommer kunna spela ihop sig enormt bra ju fler matcher de spelar, de har väl spelat tre matcher tillsammans nu? Hur många mål har det blivit? Wennberg gjorde tre mot Leksand, ett igår, gjorde han något mot Örebro? Sörensen fick 3assist mot Leksand, assist mot Örebro och assist igår. Eller var det Tim som gjorde mål igår?minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
Wennberg fick inte målet på Swehockey iallafall, konstigt. I vilket fall så var han på den och det hade lika gärna kunnat vara han.
Tänk er Sörensen-Wennberg om 3-4 matcher när de spelat ihop sig. Åberg är också bra, inte fått den utdelning han borde fått dock. Han har träffat stolpe flera gånger och spelar okej i PP.
Vi behöver få igång Johner, Linkan och Ljungh också. Men det räcker inte. Vi behöver en PP-back. Gustavsson har ett bra skott, men har inte den timingen jag önskar han hade. Nej, jag är inte den som hatar Gustavsson, han har varit vår bästa back i flera matcher men vi har ingen back som är bra i PP, han är närmast men han är inte heller bra nog. Timmy trodde jag skulle vara mycket bättre i PP än vad han är i år.
men för fan han stavar GUSTAFSSON
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Ursäkta då, jag har blir rättad vilket av det jag än skriver. Och du förstod nog vem personen i fråga var ändå.Nyberabb skrev:men för fan han stavar GUSTAFSSON
"Du skulle ju kunna kolla upp det!", jo det skulle jag men när någon rättat mig förut pga jag skrivit Gustafsson och ingen argumenterar mot honom så tror man ju att han har rätt. Från och med nu skriver jag Gustafsson. Även om Google Chrome inte gillar det.
Både Lidström och Timmy ska väl fungera som PP-backar men de gäller att dem får igång skotten också, sen har väl faktiskt Holm ett hyfsat skott också? Men det kanske är helt uteslutetAxel_K skrev:Sörensen och Wennberg verkar ju vara en bra kombo. Tror att de kommer kunna spela ihop sig enormt bra ju fler matcher de spelar, de har väl spelat tre matcher tillsammans nu? Hur många mål har det blivit? Wennberg gjorde tre mot Leksand, ett igår, gjorde han något mot Örebro? Sörensen fick 3assist mot Leksand, assist mot Örebro och assist igår. Eller var det Tim som gjorde mål igår?minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
Wennberg fick inte målet på Swehockey iallafall, konstigt. I vilket fall så var han på den och det hade lika gärna kunnat vara han.
Tänk er Sörensen-Wennberg om 3-4 matcher när de spelat ihop sig. Åberg är också bra, inte fått den utdelning han borde fått dock. Han har träffat stolpe flera gånger och spelar okej i PP.
Vi behöver få igång Johner, Linkan och Ljungh också. Men det räcker inte. Vi behöver en PP-back. Gustavsson har ett bra skott, men har inte den timingen jag önskar han hade. Nej, jag är inte den som hatar Gustavsson, han har varit vår bästa back i flera matcher men vi har ingen back som är bra i PP, han är närmast men han är inte heller bra nog. Timmy trodde jag skulle vara mycket bättre i PP än vad han är i år.
- minalman
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Jag syftar förstås på dem på och strax under tjugo bast.minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lidström tycker jag varit väldigt dålig. Men han måste få spela mer, peta Lennhammer och in med GustaFsson. Då har vi två backar som kan skjuta i samma par. Holm har ett bra skott han med. Men ingen i laget har ett NOG bra skott.Alexander skrev:Både Lidström och Timmy ska väl fungera som PP-backar men de gäller att dem får igång skotten också, sen har väl faktiskt Holm ett hyfsat skott också? Men det kanske är helt uteslutetAxel_K skrev:Sörensen och Wennberg verkar ju vara en bra kombo. Tror att de kommer kunna spela ihop sig enormt bra ju fler matcher de spelar, de har väl spelat tre matcher tillsammans nu? Hur många mål har det blivit? Wennberg gjorde tre mot Leksand, ett igår, gjorde han något mot Örebro? Sörensen fick 3assist mot Leksand, assist mot Örebro och assist igår. Eller var det Tim som gjorde mål igår?minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
förlåt om det var lite agro skrivet men att stava rätt på spelarnas namn är det minsta man kan kräva, resten skiter jag iAxel_K skrev:Ursäkta då, jag har blir rättad vilket av det jag än skriver. Och du förstod nog vem personen i fråga var ändå.Nyberabb skrev:men för fan han stavar GUSTAFSSON
"Du skulle ju kunna kolla upp det!", jo det skulle jag men när någon rättat mig förut pga jag skrivit Gustafsson och ingen argumenterar mot honom så tror man ju att han har rätt. Från och med nu skriver jag Gustafsson. Även om Google Chrome inte gillar det.
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- AdamPickard
Tycker inte Timmy ska va PP-back. Han skjuter förvisso hårt, men missar målet 9/10 gånger med flera meter känns det somAlexander skrev:Både Lidström och Timmy ska väl fungera som PP-backar men de gäller att dem får igång skotten också, sen har väl faktiskt Holm ett hyfsat skott också? Men det kanske är helt uteslutetAxel_K skrev:Sörensen och Wennberg verkar ju vara en bra kombo. Tror att de kommer kunna spela ihop sig enormt bra ju fler matcher de spelar, de har väl spelat tre matcher tillsammans nu? Hur många mål har det blivit? Wennberg gjorde tre mot Leksand, ett igår, gjorde han något mot Örebro? Sörensen fick 3assist mot Leksand, assist mot Örebro och assist igår. Eller var det Tim som gjorde mål igår?minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
Gått bättre med skotten nu på senaste tiden. Antagligen efter att Sjöwall sa att Timmy sköt ovanför målet alltför oftaAdamPickard skrev:Tycker inte Timmy ska va PP-back. Han skjuter förvisso hårt, men missar målet 9/10 gånger med flera meter känns det somAlexander skrev:Både Lidström och Timmy ska väl fungera som PP-backar men de gäller att dem får igång skotten också, sen har väl faktiskt Holm ett hyfsat skott också? Men det kanske är helt uteslutetAxel_K skrev:Sörensen och Wennberg verkar ju vara en bra kombo. Tror att de kommer kunna spela ihop sig enormt bra ju fler matcher de spelar, de har väl spelat tre matcher tillsammans nu? Hur många mål har det blivit? Wennberg gjorde tre mot Leksand, ett igår, gjorde han något mot Örebro? Sörensen fick 3assist mot Leksand, assist mot Örebro och assist igår. Eller var det Tim som gjorde mål igår?minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.

Anledningen var en handskada efter SSK-matchen

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Ska jag vara helt ärlig tycker jag också det! Tror faktiskt att han tog åt sigseppuko skrev:Gått bättre med skotten nu på senaste tiden. Antagligen efter att Sjöwall sa att Timmy sköt ovanför målet alltför oftaAdamPickard skrev:Tycker inte Timmy ska va PP-back. Han skjuter förvisso hårt, men missar målet 9/10 gånger med flera meter känns det somAlexander skrev:Både Lidström och Timmy ska väl fungera som PP-backar men de gäller att dem får igång skotten också, sen har väl faktiskt Holm ett hyfsat skott också? Men det kanske är helt uteslutetAxel_K skrev:Sörensen och Wennberg verkar ju vara en bra kombo. Tror att de kommer kunna spela ihop sig enormt bra ju fler matcher de spelar, de har väl spelat tre matcher tillsammans nu? Hur många mål har det blivit? Wennberg gjorde tre mot Leksand, ett igår, gjorde han något mot Örebro? Sörensen fick 3assist mot Leksand, assist mot Örebro och assist igår. Eller var det Tim som gjorde mål igår?minalman skrev:Funderar på om vi ska få se några genombrott i år. #10, Wennberg har ju gjort bra ifrån sig, men kommer det hålla hela vägen? Tycker vi har potential i laget för att få fram flera riktiga stjärnor. Hoppas de tar chansen! Vi behöver faktiskt lirare som höjer sig över mängden för att gå upp i ES. Det räcker inte med att Otto gör sin bästa säsong på länge.
Anledningen var en handskada efter SSK-matchen