Allsvenskan 2012/13
Allsvenskan 2012/13
Asplöven är dåliga men tar fortfarande en hel del poäng hemma. Givetvis hoppas man på så många pinnar som möjligt men skruva ner förväntningarna och stirra er inte blinda på tabellen, för lugnets skull.
Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Re: Allsvenskan 2012/13
Sen när Douglas försvinner räkknar jag oss som underdogs i de flesta matcher. Stört viktig back, känns som när vi förlorade Ragge
Tror vi kan tvåla dit Tingsryd, i en sista Dogge-effekt, men sen blir det bakslag mot Karlskrona och Asplöven. Ergo vi är på förlorarspåret igen!

Tror vi kan tvåla dit Tingsryd, i en sista Dogge-effekt, men sen blir det bakslag mot Karlskrona och Asplöven. Ergo vi är på förlorarspåret igen!
- Lee Harvey Oswald
Kan bara hålla med dig, sorgligt men sant.Caveman skrev:-daniel- skrev:Känns som den här serien är så sjukligt mycket tråkigare att följa än ES... bryr mig verkligen noll om vilka andra lag som vinner, känns som en enda stor gäspning. Finns ingen historia, inget "hat". Bara massa lallande bondlag som flaxar omkring och vinner / förlorar stup i kvarten.
EDIT: Vill förtydliga att det är en helt annan grej när DIF spelar.
Jag håller med dig, jag tycker Allsvenskan är riktigt tråkig! Såg någon match i elitserien där Saik var inblandade, vilken skillnad, var som att jämföra Elitserien med NHL, fast nu så var det Elitserien som var NHL.
Det värsta är att jag tycker det är trist att gå till Hovet också..
Jag nästan tvingar mig själv att se DIF:s matcher denna säsong.
Det känns som ett långdraget alldeles för väl tilltaget lavemang, man vill liksom bara att det ska vara över...
Jävla Janne (eller nåt)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vad har hänt med Malmö? De börjar på allvar kliva upp som en kvalseriekandidat nu. 6 trepoängare på 7 matcher tror jag nu. 5-0 mot Södertälje. Det finns noll logik i den här ligan.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Hade inte han, Hagelin lämnat ssk?Staten skrev:Vad har hänt med Malmö? De börjar på allvar kliva upp som en kvalseriekandidat nu. 6 trepoängare på 7 matcher tror jag nu. 5-0 mot Södertälje. Det finns noll logik i den här ligan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Stämmer. De har ju dock Grossmann, Fowler och Read.minalman skrev:Hade inte han, Hagelin lämnat ssk?Staten skrev:Vad har hänt med Malmö? De börjar på allvar kliva upp som en kvalseriekandidat nu. 6 trepoängare på 7 matcher tror jag nu. 5-0 mot Södertälje. Det finns noll logik i den här ligan.
Expert.
Jo, men de har tre NHL-spelare kvar i laget.
Bara jag som tycker att allsvenskan är roligare än elitserien?
- -daniel-
Ja.Mårten_ skrev:Bara jag som tycker att allsvenskan är roligare än elitserien?
JaMårten_ skrev:Bara jag som tycker att allsvenskan är roligare än elitserien?

- minalman
Allsvenskan 2012/13
Att vinna i HA är roligare än att torska i ES. Att vinna i ES är fortfarande roligast. Sämst är att torska i HA. Det är inte roligt alls.Mårten_ skrev:Bara jag som tycker att allsvenskan är roligare än elitserien?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Allsvenskan 2012/13
Det är du nog rätt ensam om men det är helt klart bättre hockey än jag väntade mig.Mårten_ skrev:Bara jag som tycker att allsvenskan är roligare än elitserien?
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Vad hände med detroitbacken J Eriksson?SirDIFalot skrev:Stämmer. De har ju dock Grossmann, Fowler och Read.minalman skrev:Hade inte han, Hagelin lämnat ssk?Staten skrev:Vad har hänt med Malmö? De börjar på allvar kliva upp som en kvalseriekandidat nu. 6 trepoängare på 7 matcher tror jag nu. 5-0 mot Södertälje. Det finns noll logik i den här ligan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Typ 2-3 matcherskontrakt. Samma som Grossmann har nu.sensei skrev:Vad hände med detroitbacken J Eriksson?SirDIFalot skrev:Stämmer. De har ju dock Grossmann, Fowler och Read.minalman skrev:Hade inte han, Hagelin lämnat ssk?Staten skrev:Vad har hänt med Malmö? De börjar på allvar kliva upp som en kvalseriekandidat nu. 6 trepoängare på 7 matcher tror jag nu. 5-0 mot Södertälje. Det finns noll logik i den här ligan.
Expert.
Ok. Har lite svårt att se allsvenska forwards göra 5-0 med honom på isen nämligen. Han var dessvärre enormt lyckad när vi mötte ssk.SirDIFalot skrev:Typ 2-3 matcherskontrakt. Samma som Grossmann har nu.sensei skrev:Vad hände med detroitbacken J Eriksson?SirDIFalot skrev:Stämmer. De har ju dock Grossmann, Fowler och Read.minalman skrev:Hade inte han, Hagelin lämnat ssk?Staten skrev:Vad har hänt med Malmö? De börjar på allvar kliva upp som en kvalseriekandidat nu. 6 trepoängare på 7 matcher tror jag nu. 5-0 mot Södertälje. Det finns noll logik i den här ligan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel