DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Manijock »

Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Wikegård pratar ännu en gång om att det är pinsamt att Hovet är huvudarena för Stockholmslagen och att det är "den sämsta arenan i Sverige." En liten överdrift men samtliga lag i ES har modernare arenor och även många lag i AS.
Finns en orsak till det.
Den orsaken kallas Stockholms Stad.
Gör inte mig särskilt mycket. Vet inte om jag är ensam men jag ÄLSKAR Hovet! Var verkligen underbart att slippa Globen och flytta in på heltid i grytan. Går inte att toppa stämningen man får med ett fullsatt Hovet... Inte ens med en fullsatt Glob! Och framförallt inte i dessa jävla vardagsrum som Löfbergs Lila, Cloetta Center eller Swedbank...

HOVET <3
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Manijock skrev:
Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Wikegård pratar ännu en gång om att det är pinsamt att Hovet är huvudarena för Stockholmslagen och att det är "den sämsta arenan i Sverige." En liten överdrift men samtliga lag i ES har modernare arenor och även många lag i AS.
Finns en orsak till det.
Den orsaken kallas Stockholms Stad.
Gör inte mig särskilt mycket. Vet inte om jag är ensam men jag ÄLSKAR Hovet! Var verkligen underbart att slippa Globen och flytta in på heltid i grytan. Går inte att toppa stämningen man får med ett fullsatt Hovet... Inte ens med en fullsatt Glob! Och framförallt inte i dessa jävla vardagsrum som Löfbergs Lila, Cloetta Center eller Swedbank...

HOVET <3
Jag skulle inte ha något emot att de rustade upp hovet dock. Fixa riktig ståplats åtminstone, då är man tvingad att stå upp iallafall. Ska vi ha en ny arena så ska det räknas på akustik, hur högt ska taket vara, bredd, hur ska klacken stå, vilken höjd osv. Men det kommer aldrig hända, men Hovet borde de fixa litegrann.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag gillar också Hovet, en renovering så att ståplats blir riktigt ståplats och att publik kommer närmare is så är jag nöjd.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Jag gillar också Hovet, en renovering så att ståplats blir riktigt ståplats och att publik kommer närmare is så är jag nöjd.
Varför kan inte bara själva rinken petas 2-3 meter närmare klacken? Finns det någon speciell anledning till detta? Någon som vet?
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Jag gillar också Hovet, en renovering så att ståplats blir riktigt ståplats och att publik kommer närmare is så är jag nöjd.
Varför kan inte bara själva rinken petas 2-3 meter närmare klacken? Finns det någon speciell anledning till detta? Någon som vet?
Att sänka isen är ju det bästa alternativet. Om man flyttar rinken mot klacken skulle inte det bli helt annorlunda med sittplatsbiljetter etc, vissa sittplatsbiljetter samt bortaklacken skulle då hamna bortanför isen?
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Att sänka isen är ju det bästa alternativet. Om man flyttar rinken mot klacken skulle inte det bli helt annorlunda med sittplatsbiljetter etc, vissa sittplatsbiljetter samt bortaklacken skulle då hamna bortanför isen?
Tough luck! :)
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... den-basta/

Bara in och rösta på Sveriges bästa publik.
Avskaffa tre mot tre.
Staten

Inlägg av Staten »

Totalt meningslöst. Dels för att alla röstar på sitt eget lag men framförallt för att Djurgården är i en klass för sig när det kommer till publikstöd.
Rix

Inlägg av Rix »

Haha Leksand och Malmö har bättre snitt, men DIF har ju nästan 31 % på 5 getingar. Överlägset mest. Men sen så röstar ju alla andra lags supportrar ner varandra.

Denna undersökning är totalt meningslös
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Visst är den värdelös. Värsta är ändå att det är fel klack på Djurgården. Vi har samma bild som Växjö.
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattias_87 skrev:Visst är den värdelös. Värsta är ändå att det är fel klack på Djurgården. Vi har samma bild som Växjö.
Såg det också, jävla pajas undersökning haha
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vi har såklart mest femmor och ajk har mest ettor. Precis som väntat.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Det är sanningen det
Användarvisningsbild
antti-pekka

Inlägg av antti-pekka »

Jag har knåpat ihop ett gäng rader om varför jag tror att Djurgården har spelat bättre efter tränarbytet. Ni kan läsa inlägget på http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... -berglund/. Rubriken är "Zabel vs Berglund".
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Leksand sanktionerar säkert skattepengar dem ger som bidrag för att varenda jävla bonndjävel ska starta upp sitt 56k modem och gå in och rösta.
Skriv svar