Precis, ställ upp laget så här i de kommande bortamatcherna. Vi ska inte göra som tidigare där vi rörde om kedjorna varje match, nu har vi äntligen hittat något som fungerar.SirDIFalot skrev:Finns väl ingen mening att ändra på ett vinnande lag än va?
Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012
Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej, kanske inte. Men nu när det ändå går rätt hyfsat så vore det intressant och se om en offensiv back, som Lidström ändå är, kan komma in och börja producera nu när hela laget har kommit igång, som det verkar.SirDIFalot skrev:Finns väl ingen mening att ändra på ett vinnande lag än va?
Tror att Lidström gör mer nytta på plan än vad Lennhammer gör.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Douglas verkar ju ha slagit upp skadan. Blir kanske en lucka till nästa match.
Expert.
- Lakrisal
Källa på det? Var på matchen och gjorde intervjuer efteråt och då stod han glatt och snackade med aftonbladet och verkade inte speciellt skadad.SirDIFalot skrev:Douglas verkar ju ha slagit upp skadan. Blir kanske en lucka till nästa match.
- SirDIFalot
Jasså. Sa inte Douglas det till Viasat?Lakrisal skrev:Källa på det? Var på matchen och gjorde intervjuer efteråt och då stod han glatt och snackade med aftonbladet och verkade inte speciellt skadad.SirDIFalot skrev:Douglas verkar ju ha slagit upp skadan. Blir kanske en lucka till nästa match.
Expert.
- Lakrisal
Det vet jag inte, var på plats och såg inte på TV. Han verkade inte skadad iallafall och sa inget till oss eller aftonbladet om det så vitt jag vet.SirDIFalot skrev:Jasså. Sa inte Douglas det till Viasat?Lakrisal skrev:Källa på det? Var på matchen och gjorde intervjuer efteråt och då stod han glatt och snackade med aftonbladet och verkade inte speciellt skadad.SirDIFalot skrev:Douglas verkar ju ha slagit upp skadan. Blir kanske en lucka till nästa match.
edit: såg precis på Aftonbladet. Jag ändrar det till att det inte verkar vara så seriöst då, han spelade ju hela matchen och som sagt, tog inte upp det med eller oss Aftonbladet så han ska nog vara grön, men det får vi fråga om på morgondagens träning

Lidström har varit inne på väldigt många mål bakåt.
Att spela honom kanske inte är det mest genomtänkta draget att göra.
Att spela honom kanske inte är det mest genomtänkta draget att göra.
Jag tycker, återigen, att det inte bara handlar om plus/minus. Jag tycker att just den statistiken säger väldigt lite och väljer ofta att ta upp Ragges säsong 08/09 som exempel. Ragge var Elitseriens överlägset bästa back och DIF:s bästa spelare på många år - ändå hade han -12 i statistiken.
Spelare som spelar mycket, och spelar i avgörande lägen, i lite sämre lag, får ofta halvrisigt plus/minus. Enligt mitt sätt att se det går Lidström före både Holm och Lennhammer. Dessutom tycker jag att det är fullständigt oacceptabelt att spela som Gustafsson gjorde igår, men han är väldigt talangfull och måste få lite utrymme att misslyckas ibland. Dock ska han för helvete inte spela i slutet av matcherna vid ledning.
Fan vad bra Timmy var igår förresten. Eller hur?
Spelare som spelar mycket, och spelar i avgörande lägen, i lite sämre lag, får ofta halvrisigt plus/minus. Enligt mitt sätt att se det går Lidström före både Holm och Lennhammer. Dessutom tycker jag att det är fullständigt oacceptabelt att spela som Gustafsson gjorde igår, men han är väldigt talangfull och måste få lite utrymme att misslyckas ibland. Dock ska han för helvete inte spela i slutet av matcherna vid ledning.
Fan vad bra Timmy var igår förresten. Eller hur?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Douglas sade att han slagit upp en gammal skada, och därför inte proppade så mycket i denna matchen som han velat. Mer eller mindre något åt det hållet i allafall. Kan ju iofs vara den skadan som gjorde att han var borta de senaste matcherna, och att han efter matchen mot Leksand kände att den inte var helt läkt ännu och därför tog det lite lugnare med propparna i denna match. Tror vi får se honom i nästa match också, som enligt domedagsbladet kommer bli hans sista på ett tag i DIF. (Stora rubriker i aftonslynan idag om att Douglas Murray lämnar DIF.)SirDIFalot skrev:Jasså. Sa inte Douglas det till Viasat?Lakrisal skrev:Källa på det? Var på matchen och gjorde intervjuer efteråt och då stod han glatt och snackade med aftonbladet och verkade inte speciellt skadad.SirDIFalot skrev:Douglas verkar ju ha slagit upp skadan. Blir kanske en lucka till nästa match.
Iofs så nämde de detta på Viasat också, fast enligt Viasat var det på grund av skattetekniska skäl som han inte kommer kunna spela efter 27:e november, och inte för att han behövde ett break som AB påstår.
För övrigt var jag glad att Chet stod i målet denna matchen och inte Reideborn. Tokräddningar känns mer som Chets specialitet snarare än Reideborns. Bra match av Chet i går.
Alltid Oavsett.
- minalman
Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012
Han sa det till Jihde i omklädningsrumsintervjun. Det var därför han inte tacklades för fullt.SirDIFalot skrev:Jasså. Sa inte Douglas det till Viasat?Lakrisal skrev:Källa på det? Var på matchen och gjorde intervjuer efteråt och då stod han glatt och snackade med aftonbladet och verkade inte speciellt skadad.SirDIFalot skrev:Douglas verkar ju ha slagit upp skadan. Blir kanske en lucka till nästa match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Är det bara jag som tycker Granath ser lite skakig ut? Jag blir iaf nervig när jag ser honom med pucken.
Han får ju en del istid och självklart gör han vissa saker bra, men det känns lite si och så...
Han får ju en del istid och självklart gör han vissa saker bra, men det känns lite si och så...
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012
Mmm han har väl inte direkt övertygat, ganska medioker spelare. Just igår blev jag fly förbannad då han inte ens kunde ta emot pucken utan fick se Örebro kontra, ni vet vilken situation jag menar. Det var bedrövligt agerat!BobTheBlob skrev:Är det bara jag som tycker Granath ser lite skakig ut? Jag blir iaf nervig när jag ser honom med pucken.
-
Re: Sv: Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012
Just igår var det fler än en gång han tabbade sig, ganska rejält. Men ja, framför allt den situationen du tänker på.SkönaDjurgårn skrev:Mmm han har väl inte direkt övertygat, ganska medioker spelare. Just igår blev jag fly förbannad då han inte ens kunde ta emot pucken utan fick se Örebro kontra, ni vet vilken situation jag menar. Det var bedrövligt agerat!BobTheBlob skrev:Är det bara jag som tycker Granath ser lite skakig ut? Jag blir iaf nervig när jag ser honom med pucken.
Känns lite slött helt enkelt.
Någon som har läst Matt Duchene's uttalande om hur slöa Frölunda spelarna är?
Det känns som att Granath går in under facket "slö" också.
Absolut ingen dålig hockeyspelare, men det är lite tafatt och slött ibland. Skärpning och allt skulle se mycket bättre ut.
Lidström har haft en svacka. Han kommer ta chansen när den kommer. Som sagt var han en ledande spelare i det Bik/Karlskoga som gick till kvalserien. Och har man följt Davids karriär har han alltid levt på spelsinnet och sin placeringsförmåga!
-
Re: Sv: Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012
Jo men man blir än nervigare när 28 eller 56 har pucken, framförallt 28, då kan allt hända, han får ta på sig örebros mål, duttade med pucken istället för att skicka den ur zon och sedan ta en miserabel placering vid sidan om eget mål när inspelet kom.
DIF Småland
DIF Småland
BobTheBlob skrev:Just igår var det fler än en gång han tabbade sig, ganska rejält. Men ja, framför allt den situationen du tänker på.SkönaDjurgårn skrev:Mmm han har väl inte direkt övertygat, ganska medioker spelare. Just igår blev jag fly förbannad då han inte ens kunde ta emot pucken utan fick se Örebro kontra, ni vet vilken situation jag menar. Det var bedrövligt agerat!BobTheBlob skrev:Är det bara jag som tycker Granath ser lite skakig ut? Jag blir iaf nervig när jag ser honom med pucken.
Känns lite slött helt enkelt.
Någon som har läst Matt Duchene's uttalande om hur slöa Frölunda spelarna är?
Det känns som att Granath går in under facket "slö" också.
Absolut ingen dålig hockeyspelare, men det är lite tafatt och slött ibland. Skärpning och allt skulle se mycket bättre ut.