Välkommen hem Douglas Murray!
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen hem Douglas Murray!
Varför inte? Om det inte bli någon säsong i NHL behöver dom ju inte skatta eller?
Re: Välkommen hem Douglas Murray!
Fan då
Men jag må säga att det varit riktigt ljuvligt att se honom i rätt tröja. Tack för insatsen!
(Läge att någon skramlar ihop 700 000 i månaden så vi kan starta tråden "Välkommen hem Niklas Kronwall" nu)

Men jag må säga att det varit riktigt ljuvligt att se honom i rätt tröja. Tack för insatsen!
(Läge att någon skramlar ihop 700 000 i månaden så vi kan starta tråden "Välkommen hem Niklas Kronwall" nu)
Fan vad vi behöver dig Douglas. Kom snart tillbaka!
- BaronVonDif
Sv: Välkommen hem Douglas Murray!
"Måste ta hand om mig själv och tänka på vad som är bäst för min karriär", vad fan betyder det? Är det ett ekonomiskt beslut att lämna eller sportsligt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Fast är det så märkligt? Ifall det inte blir något NHL spel och man påbörjar en ny 12-månadersbeskattningsperiod så tjänar ju inte NHL spelarna några stora pengar, och således föreligger det inte någon risk för dubbelbeskattning. Det är alltså under förutsättning att säsongen där borta ställs in helt.SirDIFalot skrev:
Murray lämnar DIF
Det känns skummare och skummare med argumentet "om lockouten vara hela säsongen så får vi NHL-spelarna hela året", ingen verkar ju kunna stanna här på grund av skattereglerna.
Det är förjävligt. Nästan så man saknar ord, riktigt riktigt surt att det måste bli så här.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sv: Välkommen hem Douglas Murray!
Fan. På riktigt.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rätta mig om jag har fel, men visst är det så för dessa spelare att de bara får tillbringa ett visst antal dagar i Sverige för att inte hamna i "fel" skattekategori (=högre skatt)? Om det är så borde det väl innebära att spelare som lämnar nu kan återvända efter nyår?
Det här har förklarats rätt många gånger nu, men skatteverket behöver inte titta på ett kalenderår utan bara en sammanhängande 12-månadersperiod. Överskrider man 183 dagar under den 12-månadersperioden blir man obegränsat skatteskyldig vilket vanligtvis innebär för en NHL-spelare att han får betala den högsta skattesatsen som är möjlig i svensk skattelagstiftning. Det blir ingen rolig ekonomisk smäll direkt.Erik I skrev:Rätta mig om jag har fel, men visst är det så för dessa spelare att de bara får tillbringa ett visst antal dagar i Sverige för att inte hamna i "fel" skattekategori (=högre skatt)? Om det är så borde det väl innebära att spelare som lämnar nu kan återvända efter nyår?
-
Vi har ju alltid Jimmie,jag tycker han är bäst...

Trist..
Vad händer nu då?
Kommer dem försöka ta tillbaka Douglas efter nyår eller något?
Kan inte komma ihåg att det var så här mycket problem med skatteregler under den förra lockouten.
Vad händer nu då?
Kan inte komma ihåg att det var så här mycket problem med skatteregler under den förra lockouten.
Men titta bara typ, en eller två poster ovanför dig. Det går inte efter kalenderår.Liljegren skrev:Trist..
Vad händer nu då?
-
Om Dogge stannar i Sverige får han betala skatt för inkomster under 2012, inte bara de han haft i Sverige utan även utomlands. Jag antar att Dogge fick ut lön från Januari och framåt från SJ-daniel- skrev:Fast är det så märkligt? Ifall det inte blir något NHL spel och man påbörjar en ny 12-månadersbeskattningsperiod så tjänar ju inte NHL spelarna några stora pengar, och således föreligger det inte någon risk för dubbelbeskattning. Det är alltså under förutsättning att säsongen där borta ställs in helt.SirDIFalot skrev:
Murray lämnar DIF
Det känns skummare och skummare med argumentet "om lockouten vara hela säsongen så får vi NHL-spelarna hela året", ingen verkar ju kunna stanna här på grund av skattereglerna.
Kan inte Kronwall komma nu och ersätta honom! 

- -daniel-
Ja, men vad har det med min post att göra?KYLERKYLER skrev:Om Dogge stannar i Sverige får han betala skatt för inkomster under 2012, inte bara de han haft i Sverige utan även utomlands. Jag antar att Dogge fick ut lön från Januari och framåt från SJ-daniel- skrev:Fast är det så märkligt? Ifall det inte blir något NHL spel och man påbörjar en ny 12-månadersbeskattningsperiod så tjänar ju inte NHL spelarna några stora pengar, och således föreligger det inte någon risk för dubbelbeskattning. Det är alltså under förutsättning att säsongen där borta ställs in helt.SirDIFalot skrev:
Murray lämnar DIF