Djurgården IF - Skellefteå AIK, 4/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Bautabröl skrev:Skönt med den tändningen och entusiasmen som verkar finnas inför denna match!

Hoppas på en rå och brutal stämning. Det ska vara lika vidrigt för Skellefteå som inspirerande för DIF att spela på Hovet.

Det är oerhört viktigt att DIF vinner matchen. Det är i sådana här matcher som nya DIF Hockey supportrar föds. En förlust försvårar vårat mål att ha en röststark klack. Dåligt spel leder som bekant till sämre stämning. Och om det är något som behövs för att locka fler DIF Fotboll supportrar till matcherna så är det, som vi alla vet, stämning.
Tänka sig, Bautabröl, jag skrev ett likadant inlägg inför matchen mot MoDo för en månad sedan. Alltid kul att hitta själsfränder bland alla Djurgårdare.

Kylskåp

InläggSkrivet: 2006-11-22 16:32:05 Rubrik:

Skönt med den tändningen och entusiasmen som verkar finnas inför denna match!

Hoppas på en rå och brutal stämning på lördag. Det ska vara lika vidrigt för MoDo som inspirerande för DIF att spela på Hovet.

Det är oerhört viktigt att DIF vinner matchen. Det är i sådana här matcher som nya DIF Hockey supportrar föds. En förlust försvårar vårat mål att ha en röststark klack. Dåligt spel leder som bekant till sämre stämning. Och om det är något som behövs för att locka fler DIF Fotboll supportrar till matcherna så är det, som vi alla vet, stämning.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

gulgul skrev:Någon som vet vad för låter vi kommer köra?

Någon som kan texten ''ole ole ole ole ole ole ole ole olha'' (typ nåt sånt)
osv?
Fall den ens ska sjunga 4/1?
"Ole, ole, ole, ole, ole, ole, ola
Ååh, vi gör allt för vårat lag
Alltid oavsett
För evigt Djurgården"

Om jag inte är helt ute och cyklar.
Lycka är att vara djurgårdare
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

gulgul skrev:Någon som vet vad för låter vi kommer köra?

Någon som kan texten ''ole ole ole ole ole ole ole ole olha'' (typ nåt sånt)
osv?
Fall den ens ska sjunga 4/1?
gulgul

För det första, ställ dig längst ut i kanten på torsdag. Du verkar inte veta hur det går till i klacken och du tar bara plats från de rutinerade om du ställer dig nära mitten.
Man planerar inte låtar innan en match, det vore ju förjävla tråkigt i så fall. Man sjunger sånger som passar för stunden.

Ett tips är att gå in på www.jarnkaminerna.nu - Blandat - DIF-sånger. Plugga in dom du hört mest som fan så du kan dom tills på torsdag, det är jävligt viktigt.
gulgul

Inlägg av gulgul »

7000sålda biljeter nu!! 300biljeter kvar till klacken
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Med risk för att klassas som glädjedödare, men jag skulle bli otroligt förvånad om klacken i nästa hemmamacth blir större än 85-100pers.(hoppas jag har fel)

En gång , ingen gång.

Jag menar, 25 hemmamatcher & Järnkaminerna väljer ut en (1).

Det är trots allt så att DIF med detta lågbudgetlag kan ta sig till slutspel, mot alla odds=bragdguldsläge.

Men då krävs det betydligt bättre uppslutning från alla Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Är det 8091 biljetter totalt ?? inräknat klacken ?
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:Med risk för att klassas som glädjedödare, men jag skulle bli otroligt förvånad om klacken i nästa hemmamacth blir större än 85-100pers.(hoppas jag har fel)

En gång , ingen gång.

Det är trots allt så att DIF med detta lågbudgetlag kan ta sig till slutspel, mot alla odds=bragdguldsläge.

Sanning med modifikation vad gäller att JK bara väljer ut 1 match av 25. Stämningen har höjts avsevärd i och med 1/3-säsongskortet, tom i Globen. Men visst är stämningen på övriga matcher ganska kass. Men det är mer medlemmarnas fel än JKs.
Lycka är att vara djurgårdare
Madferit

Inlägg av Madferit »

Bautabröl skrev:Med risk för att klassas som glädjedödare, men jag skulle bli otroligt förvånad om klacken i nästa hemmamacth blir större än 85-100pers.(hoppas jag har fel)

En gång , ingen gång.

1, lördag. 2. Hovet 3. (hata)Göteborg 4. 1/3kortet. 5. "lyckokänsla" från 4/1 , lixom en tanke att" fan vad kul d är på hockey" 6. Förhoppningsvis en minihauss från JK`s sida den 4/1. Där har du 6 anledningar tilla tt ditt resonemang spricker.

Å andra sidan kanske en mättnadskäbnsla infinner sig efter 4/1. Men jag tror och hoppas du har fel.

Btw varför satsades det inte ¨på den här matchen ist för norra aik?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Madferit skrev:

En gång , ingen gång.

1, lördag. 2. Hovet 3. (hata)Göteborg 4. 1/3kortet. 5. "lyckokänsla" från 4/1 , lixom en tanke att" fan vad kul d är på hockey" 6. Förhoppningsvis en minihauss från JK`s sida den 4/1. Där har du 6 anledningar tilla tt ditt resonemang spricker.

Å andra sidan kanske en mättnadskäbnsla infinner sig efter 4/1. Men jag tror och hoppas du har fel.

Jag vet att jag är petig, men matchen är en torsdag, hade det varit en lördag hade jag också åkt. FAAAN JAG VILL INTE MISSA MATCHEN! :cry: Får trösta mig med matchen mot Frölunda 2 dagar senare...
Säg den glädje som varar
Madferit

Inlägg av Madferit »

DIF_Soldier skrev:
Madferit skrev:

En gång , ingen gång.

Jag vet att jag är petig, men matchen är en torsdag, hade det varit en lördag hade jag också åkt. FAAAN JAG VILL INTE MISSA MATCHEN! :cry: Får trösta mig med matchen mot Frölunda 2 dagar senare...
Ja du, men petiga vän ;)

Nu pratade jag och Mr Batuabröl om just frölunda matchen, en lördag :P
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

http://www1.ticnet.se/EventList?eventSu ... rPage=null&

nu står det att djurgården - skellefteå är uppbokad på ticnet ! :D
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det verkar ju lovande, och det finns alla förutsättningar att det ska vara slutsålt men man får inte glömma att det varit "Uppbokat" och ändå varit en massa platser över. Men i detta fall är det nog inte så.

Ska förövrigt bli grymt roligt på torsdag, har sett fram emot denna match ända sen jag skaffade biljetter för ett par veckor sen.
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

173 klackbiljetter kvar när butiken bommade idag.

Häng på låset om ni vill få tag på biljett imorgon. Kl. 11:00 öppnar butiken.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

nu när vi torskade idag så blir den här matchen så jäävla viktig ! vi måste vinna....

LYCKA ÄR ATT VARA DJURGÅRDARE ! <333
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

2 raka vinster och vi är back on track.
Bild
Skriv svar