Mäklaren skrev:Det känns som att vi kan tappa David Lidström på grund av den skrala istiden han får. Måste kännas tungt när spelare som Lennhammer på allvar sätts före honom.
rädd att du får rätt där...
Men 3 poäng igen, då är det kanske inte så lätt att ändra laguttagningen
Mäklaren skrev:Hur kommer det sig för övrigt att bortaklacken var så enormt stor idag?
Jag skulle tro att vi har väldigt många Djurgårdare ute i landet som bor i trakterna kring Örebro...ligger ju trots allt rätt centralt, nära Dalarna, Västerås, inte alltför långt från Gävle osv. Plus att det väl är runt 16 (?) mil från STHLM.
Chet gör en riktigt bra match idag och vinner den åt oss. Otto var riktigt bra idag, men han måste sätta mål när han har sådär öppet.
Kul för Murray att få göra mål. Murray är inte bästa polare med pucken, men utan puck är han tamefan en bjässe.
Visst spelet kanske inte var lysande idag i 60 min, tror både grabbarna och Tony vet om det, men faktum är att vi på två matcher har tagit 6 poäng så jag tänker njuta ändå!
Ny match på fredag, Tingsryd kommer inte ge oss någonting gratis så hårt jobb krävs. Nu har dem ju inte Fasthfrusen kvar i målet så då borde vi kunna göra ett par kassar.
Höll förövrigt på att flyga på tvn och ge den en riktig holmgång under sista minuten. Gustafsson visar vilken extremt korkad hockeyspelare han är när han skickar pucken till en icing när han har all tid i världen att få de sista 14 sekundrarna att gå. Han har verkligen inga element för att bli så bra som han själv verkar tro att han ska bli.
Många gnäller på Lennhammer, men Gustafsson dumdristighet därute ser jag som ett mycket värre problem. Dagens incident var bara ännu ett exempel. In med Lidström där pronto!
Tycker matchen var sådär från våran sida. Tycker ändå mig se tendenser på kyla som vi inte haft tidigare matcher. I tidigare matcher har vi skitit ner oss om vi lett med ett mål inför tredje, släppt in ett direkt och tappat matchen. Tycker Lennhammer var grym för några matcher sen men är alldeles för spretigt. David Lidström har varit ett skämt hittills under säsongen och tycker att det är skandalöst att en del är rädda för att vi kommer tappa honom. Till vem då? Kramfors eller? Han har mycket kvar att bevisa innan jag tycker han förtjänar en plats i laget igen. Mjukare spelare får man leta efter. Vad är vitsen av att vara back om du är rädd för att tacklas och ta emot tacklingar?
Dom två första perioderna var inte bra, visst dom 10 första minuterna var helt okej. I tredje perren så spelar vi helt okej för att vara en borta match.
Nivån måste höjas, helt klart. Leksand matchen är ett ypperligt exempel på hur man ska spela i 60 minuter!
Tycker faktiskt att det är oerhört märkligt att Zabel väljer Lennhammer före Lidström. Lidström kanske är en typisk "medgångsspelare" som börjar producera när det går bra för laget.
Hoppas verkligen att Zabel vågar spela Lidström så snart som möjligt igen, vore oerhört tråkigt att släppa han till någon konkurrent där han såklart kommer blomma ut.
In med Lidström och ut med Lennhammer, tack!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Denna match vanns av Pickard. Har varit rätt hård angående hans spel men ingen är gladare än jag om han fortsätter som han gjorde idag. Fick också känslan att spelarna idag inte var rädda att förlora. Mellan min 10 till 15 i tredje, satt jag hur lungt somhelst (nåja) och njöt.
Nu laddar vi om batterierna och ingen underskattning mot Tingsryd! 3 viktiga poäng står åter på spel.