Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Konstigt att Ölvestad som alltid driver mot mål, inte gör det när kassen är tom, utan chansar från blå?
Från blå är väl att ta i. Han var trängd och fick sämre och sämre vinkel ju längre han åkte.
Jo, jag såg det. Men det är då han brukar fixa att trycka sig mot mål trots uppvaktningen. Han var inte kylig nog, antar jag. Bara 32 bast...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av -daniel- »

Hmm, hade verkligen Kalin #29 som extraspelare? Vem var så fall #15 som jag nästan helt säkert såg åka och tacka bortaklacken efter slutsignalen?

Avdelning värdelöst vetande.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Frågan som verkligen är väsentlig och intressant är hur Douglas Murray lyckades göra mål??? Rinken är ju större här än i NHL???
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Manijock skrev:Frågan som verkligen är väsentlig och intressant är hur Douglas Murray lyckades göra mål??? Rinken är ju större här än i NHL???
Receptet idag var enkelt. Hämta pucken bakom egen kasse, åka i knapp styrfart över hela isen, stirra ner Örebro-spelarna, skjuta ett skitskott i sargen till höger om mål, gå på egen retur/utstuds och sprätta upp den i maskorna. :D
Användarvisningsbild
Outback

Inlägg av Outback »

Stocky skrev:Är verkligen Lidström sämre än både Gustavsson och Lennhammer? För dom är verkligen inte bra. Kim var dock bättre än Erik i denna match.
Nej, verkligen inte... Förstår inte varför en av förra årets poängstarkaste backar i allsvenskan får så lite förtroende. Ok, han har haft en svacka, men nog borde ledningen sett hans kunskaper i inledningen av denna säsong.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:Frågan som verkligen är väsentlig och intressant är hur Douglas Murray lyckades göra mål??? Rinken är ju större här än i NHL???
Det var lite Kurre Hamrin, VM-58 över den kassen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Outback skrev:
Stocky skrev:Är verkligen Lidström sämre än både Gustavsson och Lennhammer? För dom är verkligen inte bra. Kim var dock bättre än Erik i denna match.
Nej, verkligen inte... Förstår inte varför en av förra årets poängstarkaste backar i allsvenskan får så lite förtroende. Ok, han haft haft en svacka, men nog borde ledningen sett hans kunskaper i inledningen av denna säsong.
Jag är faktiskt beredd att hålla med här, tycker även det känns svårt att ha Arnesson utanför laget så som han spelat när han fått chansen.

Personligen så litar jag inte riktigt på Lennhammer när han är på isen, och Gustafsson måste sluta spela så förbannat nonchalant för att vara säker på sin plats.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sååå sköna poäng! Pickard!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Tycker att vi spelar mycket bättre än vad vi gjorde för några matcher sedan. Visst, vi spelar inte fläckfritt, men hade någon förväntat sig det? Vi möter ännu ett topplag och vinner ändå stabilt tycker jag. Känns mycket säkrare på något sätt, men det är bara jag.

Pickard är bäst ikväll.
Aaah, nu analyserar du utefter resultat igen. Vanligt förekommande när det gäller dig.

Den här matchen var inget vidare genomförd i 40 min. Vi ska skratta oss lyckliga för poäng över huvud taget. De målen vi gör är återigen skitmål och PP är fortfarande dåligt.

Pickard räddar alla poäng ikväll. Skönt att stänga igen käften på den där tönten rOCKY.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Kul och se Sörensen de senaste matcherna också. Han har verkligen klivit framåt och skapar en hel del.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ottos mål är ren flyt och hur Jared Aulin missade helt öppet mål kommer jag aldrig förstå...

Det är givetvis Chet Pickard och massvis med tur som kammar hem tre poäng till oss idag. Hade lika gärna kunna torska med 4-1 typ.
Expert.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Sagt om Murrays mål

"Som en? isbrytare, det går inte snabbt men omöjlig att få stopp på."

Måste varit ett av de roligaste målen iår jag sett.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det känns som att vi kan tappa David Lidström på grund av den skrala istiden han får. Måste kännas tungt när spelare som Lennhammer på allvar sätts före honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hur kommer det sig för övrigt att bortaklacken var så enormt stor idag?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:
Jim Morrison skrev:Tycker att vi spelar mycket bättre än vad vi gjorde för några matcher sedan. Visst, vi spelar inte fläckfritt, men hade någon förväntat sig det? Vi möter ännu ett topplag och vinner ändå stabilt tycker jag. Känns mycket säkrare på något sätt, men det är bara jag.

Pickard är bäst ikväll.
Aaah, nu analyserar du utefter resultat igen. Vanligt förekommande när det gäller dig.

Den här matchen var inget vidare genomförd i 40 min. Vi ska skratta oss lyckliga för poäng över huvud taget. De målen vi gör är återigen skitmål och PP är fortfarande dåligt.

Pickard räddar alla poäng ikväll. Skönt att stänga igen käften på den där tönten rOCKY.
Efter resultat... Äh, jag vet inte riktigt. Jag tycker bara att det känns bättre än tidigare matcher. En väl genomförd bortamatch där vi inte satsar för mycket framåt för att riskera mycket bakåt. Det var en känsla jag hade genomgående under hela matchen. Självfallet hade jag varit mer besviken om vi hade förlorat, men samtidigt är det lätt att vara efterklok.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar