Håller med om att Jimmie och Gustafsson håller på att ställa till det i slutet. Jimmie MÅSTE lägga in den där, otroligt svagt att missa öppet mål i det läget.
Gustafsson FÅR inte lägga icing där utan måste lägga ut den säkert i mittzon.
Gustafsson revancherade sig sedan med att låsa fast pucken bra i sarghörnet och får tiden att gå. Gillar annars Gustafsson som har en riktigt stark skridskoåkning och bra skott. Inte oäven i det fysiska spelet heller. Måste dock slarva mindre och dra på sig färre utvisningar. Kommer fel in i situationerna ibland och drar då på sig utvisningar.
Grymt med 3p, en till 3a nu är så vi på förkvalsplats!
Tingsryd, Asplöven och Almtuna nu, bör ju bli 9p när vi kommer med två vinster från Örebro och Leksand.
Chet, Douglas och Otto var grymma idag!
Tycker Åberg var betydligt sämre idag än vad han brukar vara och Johner måste sluta upp med dom där utvisningarna.
Underbart tråkigt härliga tre poäng. Vi spelar disciplinerat, framförallt i tredje. Alldeles för fladdrigt stundtals i framförallt första periodens andra hälft.
Gustafsson fortsätter att vara alldeles för nonchalant.
Lidström var bra idag. Ja, alltså jag vet att han var extraspelare men han verkar verkligen ta det hela på rätt sätt. Peppar varenda spelare som kommer in från byte när han håller upp dörren... gillar skarpt det jag ser.
Tänker inte ge mig på någon analys då jag bara såg sista 8 minutrarna + höjdpunkterna. Djurgården vinner på flax? Örebros coach låter lite bitter när han säger så, och det köper jag, men så in i helvete rättvist att vi ÄNTLIGEN får göra det efter tre års väntan.
Kul också om det är som ni säger att Pickard var bra. Inga tabbar idag är ett jättekliv framåt även om jag knappast är lugn när han står. De sista 8 minutrarna tog han en drös med skott, men såg inte ut som om EN ENDA var med flit. Men skön revanch för honom att bli matchhjälte efter alla dessa fadäser som lätt till poängtapp.
Douglas Murray och Otto tänker jag förövrigt gifta mig med. Skiter i att jag är hetero!