Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av Sjöwall »

Leksandsmatchen kändes som urladdningen mot Brynäs förra säsongen då vi vann med 6-3. Efter det torskade vi fyra raka med en målskillnad på 3-11. Tror något liknande kommer hända nu. Räknar med torsk mot både Örebro och Tingsryd för att sedan vinna mot Karlskrona och återigen torska mot Asplöven. Vi får helt enkelt se.

Mitt tips för kvällen är förlust med 3-2. Örebro leder med 1-0 efter första där vi är med hyfsat. Andra perioden slutar 2-1 till Örebro och ställningen inför sista är således 3-1. Vi gör mål efter 8 min i tredje men får aldrig till någon riktigt forcering sista 10.
Staten

Inlägg av Staten »

Livsfarlig match. I mina tankar går jag redan och jublar över segern för att vi spelade så bra mot Leksand och vi borde kunna göra det igen. Det vore inte överraskande om spelarna gör detsamma. Jag vill så gärna se att någonting har förändrats och att vi fortsätter mangla.

Prove me wrong, Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Visst känns det som det kan bli rejält sura miner om vi återigen spelar som ett gäng pandor och åker på däng? Då kommer vi, spelarna, hela organisationen fullständigt tappa hoppet. Återigen.

Nä den här matchen känns på förhand meR jobbig än rolig, men man börjar väl bli van.

EDIT: stavar som en vandrande sopa.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Dra åt helvete så nervös jag är nu.. Har en biologitenta att plugga till, men det är en omöjlighet att fokusera på det nu.. Kvällens match är obeskrivligt viktig.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

#87 skrev:Dra åt helvete så nervös jag är nu.. Har en biologitenta att plugga till, men det är en omöjlighet att fokusera på det nu.. Kvällens match är obeskrivligt viktig.
Lika viktig som alla matcher, no?
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

#87 skrev:Dra åt helvete så nervös jag är nu.. Har en biologitenta att plugga till, men det är en omöjlighet att fokusera på det nu.. Kvällens match är obeskrivligt viktig.
Haha ja! Grubblat sen i måndags över den här satans matchen nu. Alla dessa måstematcher tar ju fan knäcken på en fullständigt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är det inte dags att Landeskog eller Hörnqvist kliver fram och på egen hand avgör en jämn match åt oss? Tack på förhand.
1962FenderStrat

-daniel- skrev:Är det inte dags att Landeskog eller Hörnqvist kliver fram och på egen hand avgör en jämn match åt oss? Tack på förhand.

Håller med, de har båda varit anonyma poängmässigt. Landeskog sprudlade med poäng i början, sen blev det lugnt.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

-daniel- skrev:Är det inte dags att Landeskog eller Hörnqvist kliver fram och på egen hand avgör en jämn match åt oss? Tack på förhand.
Helt enig, Landeskog har tappat sin "edge" helt. I och för sig har han gjort en del poäng, men det känns som att han har domnat lite de senaste matcherna. DIF-syndromet? :wink:
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Stentuff skrev:
Helt enig, Landeskog har tappat sin "edge" helt. I och för sig har han gjort en del poäng, men det känns som att han har domnat lite de senaste matcherna. DIF-syndromet? :wink:
Helt klart DIF-syndromet. Han var ju dominant 2-3 matcher innan den träffade honom :)
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

1962FenderStrat skrev:
Lika viktig som alla matcher, no?
Känns som att den här matchen kommer avgöra hur matcherna i framtiden kommer gå. Därför är de viktigare!
1962FenderStrat

Laguppställning?!
Användarvisningsbild
minalman

Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av minalman »

En uppmaning till alla forumiter är att om det går jättebra ikväll så får ni inte hylla laget för mycket här i matchtråden. Det kan sprida sig en falsk känsla av säkerhet och "nu fixar vi det här", inom Djurgårdsfamiljen vilket skulle kunna vara farligt. Jag hoppas ansvariga moderatorer låser tråden om hyllningarna blir för omfattande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Varken Landeskog eller Hörnqvist är ju några dominanta spelartyper. Mer avslutare och grovjobbare, till skillnad från exempelvis Berglund, Backlund eller Markus Johansson, som kan äga och dominera matcher.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Skriv svar