vi är elitseriens 3:e bästa hemmalag men elitseriens sämsta bortalag.. om vi bara skulle kunna höja vårt bortaspel nåra steg, så skulle vi inte behöva tänka på kvalserien vi skulle inte ens behöva kämpa för att komma till slutspel...
Dagens lag är väldigt beroende av stöd från klacken. Steg 1 är att TA OSS TILL HEMMAMATCHER, steg två är att stödja laget borta också. Jag tror det går bättre då. Många av de unga lirarna är nog inte absolut 100% på när det gäller "blockera bort slagord från motståndarklacken". Jag undrar om en del saker ligger där... Det är säkert bara en liten faktor av många, men...
Du har rätt Kall-El. Det är dags att step it up på bortaplan om vi ska greja detta.
Kall-El och DIF_Soldier, helt rätt. Ska vi klara oss undan kvalspel och ens ha en chans att nå slutspel så måste vi på allvar börja vinna bortamatcherna.
Något vi kan bidra med är bortastöd och det finns en tråd där bortaresor diskuteras samt en genial idé. Även om det så bara dyker upp 10-20 djurgårdare så kan det vara något som underlättar för spelarna om så bara nån minut eller sekund så är det värt en resa till Gävle, Linköping eller var det nu må vara.
Största delen av djurgårdens supporterskara finns naturligtvis i sthlm, och det borde vara självklart att samma skara ska stötta laget på hemmaplan.
Jag bor för närvarande 50 mil från sthlm, och det känns jävligt frustrerande ibland när man hör om de dåliga publiksiffrorna. Kan förstå att man inte kan gå varje match och stötta sitt lag, men nån gång i veckan kan man väl masa sig dit för en billig peng. För så förbannat dyrt är de inte