Usch. Kaskadkräktes just över tangentbordet, tack för den!Sjöwall skrev:Ge det några år så ska du se att du börjar avsky dessa lag också!-daniel- skrev:Möjligtvis om man tittar på sändningarna objektivt, men jag kan inte riktigt tycka man får någon puls av lagen i serien..så sjukligt bonniga tråklag med sunkiga arenor. Finns som jag nämnde tidigare ingen historik. Vem bryr sig vilka som vinner av Karlskoga vs Troja/Ljungby? Totalt ointressant.Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Allsvenskan, rent spelmässigt, är betydligt roligare att titta på än Elitserien där de flesta matcherna slutar 2-1. Lag som tråk-Luleå har dragit ner den serien i botten.
Allsvenskan 2012/13
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
Ingen fara! Känner för tillfället ungefär likadant men jag antar att det gått över omkring 2016. Då har säkert Karlskoga eller Tingsryd gästspelat i Elitserien någon gång och det är dem laget alla vill slå!-daniel- skrev:Usch. Kaskadkräktes just över tangentbordet, tack för den!Sjöwall skrev:Ge det några år så ska du se att du börjar avsky dessa lag också!-daniel- skrev:Möjligtvis om man tittar på sändningarna objektivt, men jag kan inte riktigt tycka man får någon puls av lagen i serien..så sjukligt bonniga tråklag med sunkiga arenor. Finns som jag nämnde tidigare ingen historik. Vem bryr sig vilka som vinner av Karlskoga vs Troja/Ljungby? Totalt ointressant.Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Allsvenskan, rent spelmässigt, är betydligt roligare att titta på än Elitserien där de flesta matcherna slutar 2-1. Lag som tråk-Luleå har dragit ner den serien i botten.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
HA utan DIF är som La Liga utan Barca. En massa lag som lirar någonstans.
ES utan DIF är som Serie A utan Zlatan. Totalt meningslös.
ES utan DIF är som Serie A utan Zlatan. Totalt meningslös.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- John Terry
- Djurgården Hockey
Fast ärligt, jag kan faktiskt tycka att det inte höjs någon puls kring en match mellan Färjestad och Frölunda. Eller Luleå och Skellefteå. Brynäs och Modo. Tycker allt är ointressant i engagemangsynpunkt. Är bara AIK där jag någon värdering i hur det går när det inte är DIF som spelar.-daniel- skrev:Möjligtvis om man tittar på sändningarna objektivt, men jag kan inte riktigt tycka man får någon puls av lagen i serien..så sjukligt bonniga tråklag med sunkiga arenor. Finns som jag nämnde tidigare ingen historik. Vem bryr sig vilka som vinner av Karlskoga vs Troja/Ljungby? Totalt ointressant.Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Allsvenskan, rent spelmässigt, är betydligt roligare att titta på än Elitserien där de flesta matcherna slutar 2-1. Lag som tråk-Luleå har dragit ner den serien i botten.
Kolla bra hockey? Då är väl ES lite mer underhållande, framförallt med en taktisk vinkel. Men i övrigt ingen större skillnad. Det som jag kan tycka är skillnaden är att lägstanivån på spelet i AS kan vara så väldigt mycket lägre. En toppmatch mellan Asplöven och Karlskrona kanske inte känns som en slutspelsmatch precis..
- -daniel-
För mig personligen så är det grymt stor skillnad att kolla på matcher med alla dessa ES lag man har så mycket äckligt hemska eller underbara minnen mot. Troja/Ljungby känns verkligen sanslöst ointressant i jämförelse.John Terry skrev:Fast ärligt, jag kan faktiskt tycka att det inte höjs någon puls kring en match mellan Färjestad och Frölunda. Eller Luleå och Skellefteå. Brynäs och Modo. Tycker allt är ointressant i engagemangsynpunkt. Är bara AIK där jag någon värdering i hur det går när det inte är DIF som spelar.-daniel- skrev:Möjligtvis om man tittar på sändningarna objektivt, men jag kan inte riktigt tycka man får någon puls av lagen i serien..så sjukligt bonniga tråklag med sunkiga arenor. Finns som jag nämnde tidigare ingen historik. Vem bryr sig vilka som vinner av Karlskoga vs Troja/Ljungby? Totalt ointressant.Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Allsvenskan, rent spelmässigt, är betydligt roligare att titta på än Elitserien där de flesta matcherna slutar 2-1. Lag som tråk-Luleå har dragit ner den serien i botten.
Kolla bra hockey? Då är väl ES lite mer underhållande, framförallt med en taktisk vinkel. Men i övrigt ingen större skillnad. Det som jag kan tycka är skillnaden är att lägstanivån på spelet i AS kan vara så väldigt mycket lägre. En toppmatch mellan Asplöven och Karlskrona kanske inte känns som en slutspelsmatch precis..
Fast jag tror det har att göra med lite bitterhet från min sida också; känns så hemskt att inte vara "där uppe och kriga" bland eliten, utan istället simma runt i en stor sörja av andra förlorargäng. Jag börjar någonstans förstå hur det är att vara bajare. Något jag helst hade velat vara utan...
- John Terry
- Djurgården Hockey
Jag förstår verkligen-daniel- skrev:För mig personligen så är det grymt stor skillnad att kolla på matcher med alla dessa ES lag man har så mycket äckligt hemska eller underbara minnen mot. Troja/Ljungby känns verkligen sanslöst ointressant i jämförelse.John Terry skrev:Fast ärligt, jag kan faktiskt tycka att det inte höjs någon puls kring en match mellan Färjestad och Frölunda. Eller Luleå och Skellefteå. Brynäs och Modo. Tycker allt är ointressant i engagemangsynpunkt. Är bara AIK där jag någon värdering i hur det går när det inte är DIF som spelar.-daniel- skrev:Möjligtvis om man tittar på sändningarna objektivt, men jag kan inte riktigt tycka man får någon puls av lagen i serien..så sjukligt bonniga tråklag med sunkiga arenor. Finns som jag nämnde tidigare ingen historik. Vem bryr sig vilka som vinner av Karlskoga vs Troja/Ljungby? Totalt ointressant.Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Allsvenskan, rent spelmässigt, är betydligt roligare att titta på än Elitserien där de flesta matcherna slutar 2-1. Lag som tråk-Luleå har dragit ner den serien i botten.
Fast jag tror det har att göra med lite bitterhet från min sida också; känns så hemskt att inte vara "där uppe och kriga" bland eliten, utan istället simma runt i en stor sörja av andra förlorargäng. Jag börjar någonstans förstå hur det är att vara bajare. Något jag helst hade velat vara utan...
-daniel- skrev:Känns som den här serien är så sjukligt mycket tråkigare att följa än ES... bryr mig verkligen noll om vilka andra lag som vinner, känns som en enda stor gäspning. Finns ingen historia, inget "hat". Bara massa lallande bondlag som flaxar omkring och vinner / förlorar stup i kvarten.
EDIT: Vill förtydliga att det är en helt annan grej när DIF spelar.
Jag håller med dig, jag tycker Allsvenskan är riktigt tråkig! Såg någon match i elitserien där Saik var inblandade, vilken skillnad, var som att jämföra Elitserien med NHL, fast nu så var det Elitserien som var NHL.
Det värsta är att jag tycker det är trist att gå till Hovet också..
Jag tycker det är roligare i år men det har ju naturligtvis nästan helt med NHL-proffsen att göra. Sitter och följer dem oerhört noggrant med stor behållning.
Sen uppskattar jag även 1-domarsystemet eftersom en svensk domare är bättre än två svenska domare. Svenska domare blåser för tacklingar och publikfriande moment i stället för hakningar och spelförstörande moment. Det blåses alltså sönder matcher hälften så mycket i allsvenskan.
Hade vi haft NHL-regler så hade jag naturligtvis hellre haft två domare.
Sen uppskattar jag även 1-domarsystemet eftersom en svensk domare är bättre än två svenska domare. Svenska domare blåser för tacklingar och publikfriande moment i stället för hakningar och spelförstörande moment. Det blåses alltså sönder matcher hälften så mycket i allsvenskan.
Hade vi haft NHL-regler så hade jag naturligtvis hellre haft två domare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bobby Ryan till Mora.
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... underbart/
Ja vad säger man.. Han blir kedjekamrat med Anze Kopitar, vi möter Mora borta den 18:e december, spännande!
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... underbart/
Ja vad säger man.. Han blir kedjekamrat med Anze Kopitar, vi möter Mora borta den 18:e december, spännande!
Allsvenskan 2012/13
Vilken icke europé kickar man? Får ju tre nu med Bobby R.
2014-04-07, vad hände?
- AdamPickard
Varför i hela friden vill han spela i Mora, egentligen?
Anze förstår man ju pga av sin bror, men vrf väljer Bobby en liten håla i sverige
Anze förstår man ju pga av sin bror, men vrf väljer Bobby en liten håla i sverige
Jag tänkte också det. De har Bobby Ryan, Tyler Gotto och Prestin Ryan.Jepe skrev:Vilken icke europé kickar man? Får ju tre nu med Bobby R.
Eller är det så att man får ha två icke-européiska spelare ombytta fast fler i laget sålänge de är petade de matcherna platserna är fyllda?
Nej tror man oavsett bara får ha 2 icke EU spelare. Känns som det där skulle kunna manipulerar för mycket annars. Jag har för mig att jag läste någonstans att Prestin Ryan var den som skulle rycka, men kommer faktiskt inte ihåg.Axel_K skrev:Jag tänkte också det. De har Bobby Ryan, Tyler Gotto och Prestin Ryan.Jepe skrev:Vilken icke europé kickar man? Får ju tre nu med Bobby R.
Eller är det så att man får ha två icke-européiska spelare ombytta fast fler i laget sålänge de är petade de matcherna platserna är fyllda?
Nu har vi kammat hem 6 poäng mot två tunga lag. Nu följer fyra raka matcher mot seriens fyra sämsta lag. Dags att plocka poäng här om vi menar allvar med att gå upp. Ge oss 12 raka poäng nu, Djurgårn!
Fantastiskt om det skulle bli så. Känns dock orimligt med tanke på hur jämn serien ändå, hur dåliga vi generellt är på bortaplan och våra bekväma spelare.Staten skrev:Nu har vi kammat hem 6 poäng mot två tunga lag. Nu följer fyra raka matcher mot seriens fyra sämsta lag. Dags att plocka poäng här om vi menar allvar med att gå upp. Ge oss 12 raka poäng nu, Djurgårn!
Född till sportchef.