Nu tycker jag det här var nog den minst viktiga frågan i forumets historia, men en revolutionerande idé är ju annars att kalla tråden för "Frågor & svar".
Staten skrev:Det är lite bajen över den här diskussionen men det är väl rätt underförstått att i en frågetråd så kommer det finnas svar?
Nja, ganska många frågor saknar svar. När jag ser en tråd som heter "frågetråd" så tänker jag instinktivt på sådana frågor. T ex varför en byggnad heter "building" på engelska, även när den är färdigbyggd.
Staten skrev:Det är lite bajen över den här diskussionen men det är väl rätt underförstått att i en frågetråd så kommer det finnas svar?
Nja, ganska många frågor saknar svar. När jag ser en tråd som heter "frågetråd" så tänker jag instinktivt på sådana frågor. T ex varför en byggnad heter "building" på engelska, även när den är färdigbyggd.
Elementärt. Engelska hus blir aldrig färdiga. Det drar i springor, läcker in från tak osv.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag vet att det finns idioter i Sverige (med tanke på hur många som röstade rödgrönt i valet 2010) men är det någon som träffat/känner till någon riktigt idiot som sympatiserar med DIF i hockey och aik i fotboll eller tvärtom?
Har svårt att tro att det finns såna förutom 8-åriga tjejer möjligen. Och för det andra så är det ännu dummare att tro att det är någon skillnad mellan Alliansen och de Rödgröna.
Sjöwall skrev:Satt och sket precis och tänkte på följande:
Jag vet att det finns idioter i Sverige (med tanke på hur många som röstade rödgrönt i valet 2010) men är det någon som träffat/känner till någon riktigt idiot som sympatiserar med DIF i hockey och aik i fotboll eller tvärtom?
Finns det några sådana människor i Sverige?
Känner inte dig alls, men den där meningen gör att du iaf har en stor potential att titulera dig själv som idiot nån gång framöver
Det jag lärt mig efter ca: 35 års aktiv sportbevakning är "idiot-kvoten" i procent räknat för en "idrottstittare" ligger ungefär mellan 60-70%, oavsett klubbtillhörighet.
Finns väldigt många människor där ute med otroligt begränsad tankeförmåga som gillar sport
(även som älskar DIF, tro inget annat)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Den där Tommy Åström på radiosporten brukar kännas gnagare i fotboll och Djurgårdare i hockey, eller är det bara för att han ser ut som en något snyggare Otto jag tror det?
Den där Tommy Åström på radiosporten brukar kännas gnagare i fotboll och Djurgårdare i hockey, eller är det bara för att han ser ut som en något snyggare Otto jag tror det?
-daniel- skrev:Tommy Åström är den solklart bästa sportkommentatorn / studioankaret vi har i sverige. Förolämpa inte honom genom att kalla kraken gnagare. Skämmes!
Jag håller med om att han är bland de bästa. Jag skrev att jag tycker han känns som en gnagare när han refererar fotbollsderbyn t.ex. Kanske han är för bra på att dölja sina egentliga sympatier?
Känner inte dig alls, men den där meningen gör att du iaf har en stor potential att titulera dig själv som idiot nån gång framöver
Det jag lärt mig efter ca: 35 års aktiv sportbevakning är "idiot-kvoten" i procent räknat för en "idrottstittare" ligger ungefär mellan 60-70%, oavsett klubbtillhörighet.
Finns väldigt många människor där ute med otroligt begränsad tankeförmåga som gillar sport
(även som älskar DIF, tro inget annat)
Se detta klippet, vår kära Isabel rankar klassiska kommentarer angående tjejer i mansdominerande yrken som hockey. Bland det första som händer i avsnittet. Är inte den där om att Isabel skulle ha "knullat med alla spelare i DIF" tagen från Mäklarens bärsärk under slutet av förra säsongen?