Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Politik kan vi väl diskutera i en annan tråd, dock vill jag tillägga att alla som inte röstar på Moderaterna är hjärndöda.
Moderaterna är ju det nya sossepartiet. Snart 8 år vid makten och vi har fortfarande inte ens marknadshyror på bostäder. Själv är jag amerikansk republikan, givetvis.Sjöwall skrev:Politik kan vi väl diskutera i en annan tråd, dock vill jag tillägga att alla som inte röstar på Moderaterna är hjärndöda.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bara för att en majoritet är för att stjäla pengar (ta skatt), betyder det inte att det är moraliskt rätt utan snarare ondska. Det finns ett offer, t.ex. invånare i Stockholm.sensei skrev:Du får nog förtydliga lite vilken logik du har i tankarna här.DIFÖrebro skrev: Och Sensei har helt rätt i att skatt är ondska, med samma logik som att sju av åtta tycker gruppvåldtäkt är ok.
I våldtäktsfallet är det ju 7st som röstat om man ska ha sex med den 8de, som är offret, jag ser liten moralisk skillnad

Slutsats: Leksands kommun våldtar Stockholm, solklar logik här!
- John Terry
- Djurgården Hockey
Haha det var verkligen inget illa menat. Såg bara så roligt ut då det var motsägelsefullt. MEN vi lämnar politik utanför detta. Åter till denna underbara Allsvenska!sensei skrev:Haha, va?!John Terry skrev:Haha, väldigt off topic. Men hur går det här ihop?sensei skrev:Nu är det ju så här att skatt per definitionen är ont. Jag måste ge bort pengar till samhället istället för att köpa mat och kläder till mina barn.
Därför skall den tas ut i minsta möjliga mån och i syfte att betala det som verkligen behövs i ett samhälle. Skola, vård, omsorg och andra gemensamma nödvändiga sammhällsfunktioner. Jag har väldigt svårt att se att ett enskild hockeylag i dalarna ingår i denna kategori.
Nödvändigt ont. Eller med andra ord, det finns inget egenvärde i att beskatta befolkningen. Det nödvändigt onda motiveras med att vi får väsentliga sammhällsfunktioner för besväret.
Jag tror knappast att du som politiker kan motivera skatter och skattehöjningar med att du vill finansiera ett hockeylag ifrån yttre dalarna, däremot.
"Leksand har sedan hockeyarenan byggdes räknat med att avancera till elitserien, men man är kvar i allsvenskan för sjunde året i rad."
Från bladets senaste knäckeartikel.
Herregud.
Från bladets senaste knäckeartikel.
Herregud.
Det borde självfallet finnas regler för hur kommuner skall få och inte få stötta sina elitlag.
Inom EUs lagstiftning finns ju t ex regler som förbjuder konkurrenshinder och uppenbara förmåner och detta måste väl rimligtvis gå under dessa regler eller?
I Leksandsfall torde det väl röra sig om att kommunen går i borgen för lån dock, men det rör sig fortfarande om en orättvis konkurrensförmån enligt mig.
Det som dock upprör mig mest är att de allra flesta kommuner som "dopar sina lokala elitlag ekonomiskt" är bidragskommuner. Jag är för en ekonomisk omfördelning av resurser för att säkerställa saker som vård, omsorg och skola över hela landet, men om en kommun inte har råd att säkerställa detta med "egna medel" skall de ta mig tusan inte ha rätt att spendera miljonbelopp på ett lokalt elitlag.
Inom EUs lagstiftning finns ju t ex regler som förbjuder konkurrenshinder och uppenbara förmåner och detta måste väl rimligtvis gå under dessa regler eller?
I Leksandsfall torde det väl röra sig om att kommunen går i borgen för lån dock, men det rör sig fortfarande om en orättvis konkurrensförmån enligt mig.
Det som dock upprör mig mest är att de allra flesta kommuner som "dopar sina lokala elitlag ekonomiskt" är bidragskommuner. Jag är för en ekonomisk omfördelning av resurser för att säkerställa saker som vård, omsorg och skola över hela landet, men om en kommun inte har råd att säkerställa detta med "egna medel" skall de ta mig tusan inte ha rätt att spendera miljonbelopp på ett lokalt elitlag.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker som jag nämnde tidigare att det mest frapperande är att LIF gång på gång räknar med att bli räddade, annars hade de helt enkelt satt en helt annan budget i år. Lex Malmö.
Skrämmande ansvarslöst.
Skrämmande ansvarslöst.
-
Artikel om Växjö Lakers, dock ett elitserilag men det är lite skilda världar hur det är att driva en hockeyklubb...
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/lakers- ... 099565).gm
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Vi kommer i framtiden se påhittiga klubbar sköta allt från flyktingmottagning, ambulanstjänst och dagis till äldreomsorg och amatörteater i sina ishallar. Allt för att få bidrag från en kommun som inte vill mista sitt hockeylag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Den där var sjuk... men det ger en väl lite mer hopp om att kunna spöa raserande lag i en eventuell kvalserie (låter det vara onämnt vilken säsong).Birdlegbob skrev:Artikel om Växjö Lakers, dock ett elitserilag men det är lite skilda världar hur det är att driva en hockeyklubb...
Förr eller senare måste väl skattepengarna ta slut?
Västerås sköljer över Leksand. Eller rättare sagt; Berglund sköljer över Leksand. 3-0 efter 12 minuter. 2 mål och ett assist av Berglund.
Mycket intressant att det inte bara är Pickard som släpper enkla puckar.. Den här matchen borde både Rocky och Manijock kolla på!Staten skrev:Västerås sköljer över Leksand. Eller rättare sagt; Berglund sköljer över Leksand. 3-0 efter 12 minuter. 2 mål och ett assist av Berglund.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Leksand har kanske formsvacka? Bra för våra killar att veta. Så de inte växer upp i himlen, utan tar matchen i morgon lika seriöst som senast.Staten skrev:Västerås sköljer över Leksand. Eller rättare sagt; Berglund sköljer över Leksand. 3-0 efter 12 minuter. 2 mål och ett assist av Berglund.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sv: Allsvenskan 2012/13
Kanske Leksand som har en dip? Vill inte på något sett få vår insats att se sämre ut men som många tidigare sagt kommer det första testet imorgon.. Klarar vi vinst mot Örebro ser det jäkligt bra ut inför dem nästkommande omgångarna..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Allsvenskan 2012/13
Vik kommer att åka neråt i tabellen så fort/om Berglund lämnar.
2014-04-07, vad hände?