Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Såg att det blev ytterligare en skum avstängning igår på en go tackling i trojas match.. När ska det bli slut på duttandet med mupparna som åker och glor i isen?
Har han ingen koll på backen så får han väl fan skylla sig själv när han hukar sig och glor i isen.
Har han ingen koll på backen så får han väl fan skylla sig själv när han hukar sig och glor i isen.
- Lee Harvey Oswald
Först måste vi undvika att falla tillbaka till gamla synder mot Örebro.
Sedan känns lite som nu eller aldrig, är det någon gång vi ska kunna hämta in ett gäng av de poäng vi tappat hittills så är det nu.
Följande spelschema efter Örebro ger oss ett ypperligt läge.
23/11 Tingsryds AIF (b)
29/11 Karlskrona HK (b)
1/12 Asplöven HC (b)
3/12 Almtuna IS (h)
6/12 Troja/Ljungby (b)
Förvisso är 4 av 5 bortamatcher, men dessa lag måste vi bara kunna sno poäng av.
Annars förtjänar vi kval till Div.1
Sedan känns lite som nu eller aldrig, är det någon gång vi ska kunna hämta in ett gäng av de poäng vi tappat hittills så är det nu.
23/11 Tingsryds AIF (b)
29/11 Karlskrona HK (b)
1/12 Asplöven HC (b)
3/12 Almtuna IS (h)
6/12 Troja/Ljungby (b)
Förvisso är 4 av 5 bortamatcher, men dessa lag måste vi bara kunna sno poäng av.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Asplöven borta blir utan tvekan den svåraste av dessa. Många lag som åker upp dit har åkt hem tomhänta, det är inte lätt att åka upp till Haparanda och vinna. Men om vi ska klättra så gäller det att vi vinner så dessa 5 matcher. Det skulle ge oss många viktiga poäng.Lee Harvey Oswald skrev:Först måste vi undvika att falla tillbaka till gamla synder mot Örebro.
23/11 Tingsryds AIF (b)
29/11 Karlskrona HK (b)
1/12 Asplöven HC (b)
3/12 Almtuna IS (h)
6/12 Troja/Ljungby (b)
Hörde på tv4 sporten nu att komunnen går in med 25 millar till knäckemaffian..... Fy fan
Allsvenskan 2012/13
Tänk på det nästa gång du köper sprit eller tankar bilen..Ohddan skrev:Hörde på tv4 sporten nu att komunnen går in med 25 millar till knäckemaffian..... Fy fan
Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Leksands kommun skänker 8 miljoner till Leksands IF men det fattas fortfarande 10 miljoner.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5802746.ab
Skilda världar... Snacka om rik klubb, kan göra vad de vill. Varför värvar de inte typ Sidney Crosby?
Skilda världar... Snacka om rik klubb, kan göra vad de vill. Varför värvar de inte typ Sidney Crosby?
pulverapa skrev:Leksands kommun skänker 8 miljoner till Leksands IF men det fattas fortfarande 10 miljoner.
Så var det ja. Dom sa nåt om ett lån på 25 miljoner över period tio år med på nyheterna men halvsov så kan ha hört vad som helst egentligen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har svårt att förstå att man inte dragit i handbromsen rejält mycket hårdare inför säsongen när budgeten sattes. Man visste ju garanterat då att likviditeten skulle vara extremt utsatt framöver. Att gå ut i pressen och tigga pengar bland sina sponsorer (som redan gjort så jävla mycket för den där klubben) gör mig äcklad, speciellt när man redan kramat ur varenda slant från kommunen.pulverapa skrev:Leksands kommun skänker 8 miljoner till Leksands IF men det fattas fortfarande 10 miljoner.
Man bygger tydligen sin verksamhet med tron om att laget är så jävla viktigt för bygden att man kallt räknar med att kommun och sponsorer ställer upp och räddar dem gång på gång... sjukt.
Problemet är väl att kommunen i sig förlorar än mer på att inte ha ett elitlag i hockey därav så räddar man de gång på gång! Skulle inte vara jättearg över att sånt händer om det bara var deras skattepengar som bor där som gick till sånt. Nu har vi ju den här jävla robin hoodskatten där pengar som stockholmare betalar går till timrå och leksands hockeylag samtidigt som det är sjukt svårt för knattar att få tider att spela fotboll,hockey eller whatever här först! De bygger ju inga nya anläggningar här för breddidrott medans skattepengar ska gå till jävla elitidrott till misskötta föreningar!-daniel- skrev:Jag har svårt att förstå att man inte dragit i handbromsen rejält mycket hårdare inför säsongen när budgeten sattes. Man visste ju garanterat då att likviditeten skulle vara extremt utsatt framöver. Att gå ut i pressen och tigga pengar bland sina sponsorer (som redan gjort så jävla mycket för den där klubben) gör mig äcklad, speciellt när man redan kramat ur varenda slant från kommunen.pulverapa skrev:Leksands kommun skänker 8 miljoner till Leksands IF men det fattas fortfarande 10 miljoner.
Man bygger tydligen sin verksamhet med tron om att laget är så jävla viktigt för bygden att man kallt räknar med att kommun och sponsorer ställer upp och räddar dem gång på gång... sjukt.
Blev lite off-topic men alltid så jävla förbannad över det här. Landsbygden har hur mycket idrottshallar som står tomma hela dagarna medans vi inte har nåt och dessutom ska betala deras proffsidrott!
+1mb81 skrev:Problemet är väl att kommunen i sig förlorar än mer på att inte ha ett elitlag i hockey därav så räddar man de gång på gång! Skulle inte vara jättearg över att sånt händer om det bara var deras skattepengar som bor där som gick till sånt. Nu har vi ju den här jävla robin hoodskatten där pengar som stockholmare betalar går till timrå och leksands hockeylag samtidigt som det är sjukt svårt för knattar att få tider att spela fotboll,hockey eller whatever här först! De bygger ju inga nya anläggningar här för breddidrott medans skattepengar ska gå till jävla elitidrott till misskötta föreningar!-daniel- skrev:Jag har svårt att förstå att man inte dragit i handbromsen rejält mycket hårdare inför säsongen när budgeten sattes. Man visste ju garanterat då att likviditeten skulle vara extremt utsatt framöver. Att gå ut i pressen och tigga pengar bland sina sponsorer (som redan gjort så jävla mycket för den där klubben) gör mig äcklad, speciellt när man redan kramat ur varenda slant från kommunen.pulverapa skrev:Leksands kommun skänker 8 miljoner till Leksands IF men det fattas fortfarande 10 miljoner.
Blev lite off-topic men alltid så jävla förbannad över det här. Landsbygden har hur mycket idrottshallar som står tomma hela dagarna medans vi inte har nåt och dessutom ska betala deras proffsidrott!
Nu är det ju så här att skatt per definitionen är ont. Jag måste ge bort pengar till samhället istället för att köpa mat och kläder till mina barn.
Därför skall den tas ut i minsta möjliga mån och i syfte att betala det som verkligen behövs i ett samhälle. Skola, vård, omsorg och andra gemensamma nödvändiga sammhällsfunktioner. Jag har väldigt svårt att se att ett enskild hockeylag i dalarna ingår i denna kategori.
Därför skall den tas ut i minsta möjliga mån och i syfte att betala det som verkligen behövs i ett samhälle. Skola, vård, omsorg och andra gemensamma nödvändiga sammhällsfunktioner. Jag har väldigt svårt att se att ett enskild hockeylag i dalarna ingår i denna kategori.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- John Terry
- Djurgården Hockey
Haha, väldigt off topic. Men hur går det här ihop?sensei skrev:Nu är det ju så här att skatt per definitionen är ont. Jag måste ge bort pengar till samhället istället för att köpa mat och kläder till mina barn.
Om jag fattat rätt, har kommunen gått in som borgenärer för ett privat lån som Leksands IF tagit, så dom har ju inte fått pengarna rätt upp och ner.pulverapa skrev:Leksands kommun skänker 8 miljoner till Leksands IF men det fattas fortfarande 10 miljoner.
När allt kommer omkring, blir det säkert mer pengar dom får, om man tänker på räntor och skit dom inte kommer kunna betala. Lyxfällan nästa?
Stinker gör det hur som helst.
Och Sensei har helt rätt i att skatt är ondska, med samma logik som att sju av åtta tycker gruppvåldtäkt är ok.
Haha, va?!John Terry skrev:Haha, väldigt off topic. Men hur går det här ihop?sensei skrev:Nu är det ju så här att skatt per definitionen är ont. Jag måste ge bort pengar till samhället istället för att köpa mat och kläder till mina barn.
Nödvändigt ont. Eller med andra ord, det finns inget egenvärde i att beskatta befolkningen. Det nödvändigt onda motiveras med att vi får väsentliga sammhällsfunktioner för besväret.
Jag tror knappast att du som politiker kan motivera skatter och skattehöjningar med att du vill finansiera ett hockeylag ifrån yttre dalarna, däremot.
Du får nog förtydliga lite vilken logik du har i tankarna här.DIFÖrebro skrev: Och Sensei har helt rätt i att skatt är ondska, med samma logik som att sju av åtta tycker gruppvåldtäkt är ok.