Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vad märkligt det vore om det stämde.
Expert.
Jag tycker det med!SirDIFalot skrev:Vad märkligt det vore om det stämde.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitman kommer få Titanic att flyga. Eller inte. 

- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Varför skulle Mitman helt plötsligt komma tillbaka? Håller med tidigare talare verkar märkligt...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
- SirDIFalot
Vem skulle han peta i dagens laguppställning?
Blomstrand platsar ju inte och han är ju mer talangfull än Mitman. Vore väldigt märkligt om vi tog in honom.
Blomstrand platsar ju inte och han är ju mer talangfull än Mitman. Vore väldigt märkligt om vi tog in honom.
Expert.
- SirDIFalot
Borås har problem med ekonomin och spelarna får lämna om de vill typ. Eller acceptera 60% lönesänkning.Daniel08 skrev:Varför skulle Mitman helt plötsligt komma tillbaka? Håller med tidigare talare verkar märkligt...
Jens Karlsson borde vara intressant för många.
Expert.
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Okej men finns de ens utrymme i budgeten för det? På mötet fanns det ju ingen möjlighet för Bengan. Mitman imponerade inte på mig under sin DIF-sejour men just nu hoppas man på genombrott.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Mora tar in Bobby Ryan och vi Mitman? Aj aj. Ryan trodde jag inget svenskt lag hade en chans på.
2014-04-07, vad hände?
Ludde Blomstrand kan vara på väg till Almtuna. Får väl hoppas att det gäller på lån i så fall.
http://www.unt.se/sport/blomstrand-kan- ... 72156.aspx
Edit: Kanske ska skicka iväg mina inlägg direkt istället för att göra massa annat innan jag skickar dom...
Edit: Kanske ska skicka iväg mina inlägg direkt istället för att göra massa annat innan jag skickar dom...
Senast redigerad av android den 2012-11-19 11:59:57, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Trist, jag ser potential i den killen. Tänkte på det senast igår, att jag hoppades på fler chanser för honom med Zabel nu. Men å andra sidan.. vi har en jäkla massa spelare som "är på gränsen".
Såg det här nu. Vill minnas att jag läst något om ett önskemål om ett utlåtande gällande Blomstrand, men kan ha drömt det?sensei skrev:Samma spelare olika formationer...
Jag skulle gärna vilja se 4 kedjor av android då jag är nyfiken på vilka juniorer han skulle peta in givet hans insikter.
Just nu skulle jag inte peta in någon junior. Sörensen, Wennberg och Åberg är i topp bland mina favoritspelare som jag sett i J20 dom senaste åren. Dominerat på en liknande nivå som Zibanejad. Särskilt Sörensen kunde vara extremt dominant på den nivån med ett liknande spel som vi såg igår, fast hela matcher.
Vi skador etc skulle jag vilja testa Tobias Lindberg. Gillar även Mattias Kalins tvåvägsspel. Detsamma gäller Victor Stoppel som haft lite problem med skador och sjukdomar i år men nu börjar växla upp. Smart hårtjobbande spelare med näsa för målet. Sedan ska man även komma ihåg att den -94a som är kvar i truppen och ansetts som den kanske mest talangfulla genom åren är Fredric Anderberg. Han har varit skadad mer än han har varit frisk dom senaste två åren, men har nu opererat sin axel och bör vara tillbaka i matchsspel när som helst. Nu har han självklart tappat mark på diverse draftinglistor etc i och med att han knappt spelat på två år och när han spelat varit matchotränad. Dock ligger han fortfarande relativt högt om man kikar på en del listor. Får han vara skadefri kan han komma att bli en intressant bekantskap framåt vårkanten.
Angående Blomstrand så har han alltid haft liknande problem. Han har alla egenskaper för att bli en fantastiskt powerforward men utnyttjar inte detta till fullo. Han är stor, stark och har fantastiskt skridskoåkning. Han har även ett helt okej skott och är orädd. Det brukar ta lite tid för honom att acklimatisera sig i nya miljöer. Han kom tidigt upp i J20 pga sin välutvecklade fysik men fick inte ut det man ville riktigt. I år har han dock gjort det bra där. Jag tycker inte att DIF ska släppa honom utan han kommer att utvecklas, kanske bara inte i samma raketfart som Wennberg, Zibanejad etc.
Vet att du gillar fysiska spelare Sensei. Tyvärr för dig så stack våran mest fysiska spelare, Henrik Nyberg, till WHL. Inte den största killen men riktigt rivig och kunde proppa dubbelt så stora killar med sin fart och timing. I J20 finns det inte direkt någon fysisk spelare. Skulle väl vara någon av backarna Norell/Lindstedt då kanske.
Född till sportchef.
Hmm.. är det inte lite udda att låna ut/låna till/från konkurrerande förening?android skrev:Ludde Blomstrand kan vara på väg till Almtuna. Får väl hoppas att det gäller på lån i så fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Inte så udda väl. Båda kan vinna på det. Han får mer speltid utan att behöva spela mot sämre motstånd och vi slipper förmodligen betala hela lönen. Almtuna behöver förstärlkning. Win-win!Magnutz skrev:Hmm.. är det inte lite udda att låna ut/låna till/från konkurrerande förening?android skrev:Ludde Blomstrand kan vara på väg till Almtuna. Får väl hoppas att det gäller på lån i så fall.
Han kan komma tillbaka om lockouten upphör!
Erik Andersson(nils storebrorsa) är väl utlånad från lhc till saik. Bara båda klubbarna känner att de kan vinna på det är det väl inte så ovanligt.
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta var förövrigt sista gången någonsin vi fick se Dogge och Gabbe i DIF-tröjan