Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Missade matchen ikväll, och då blir det årets match såklart...
En fråga bara, spelade Hörnqvist?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Japp. Med Ottosson och Ölvestad.wolsey100 skrev:Missade matchen ikväll, och då blir det årets match såklart...
Wennberg flyttades och sattes ihop med Johner och Sörensen. Resultatet blev 1+1 från Johner, tre mål av Wennberg och tre assist av Sörensen.
Expert.
Haha räknar med att du är ironiskRudi skrev: han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?

MEN hur som haver så börjar han sekunden efter att sprattla och vrida sig fram och tillbaka. Leksingarna stormar då naturligtvis mot målet i förhoppning om att Pickard ska lyckas "skaka" fram pucken igen. *Skakar på huvudet och hoppas liksom många andra på mirakel*
Nu fokuserar vi på trevligare saker än Pickard och Ros

- Remy Lebeau
För att folk är okunniga i grunden, och för rädda för att bilda sina egna uppfattningar. Det finns alltid en spelare som får kopiöst med kritik och skit. I vissa fall befogat, i andra inte. Boumedienne kunde stundals vara bästa backen på plan, men fick skit för minsta lilla fel. Samtidigt kunde Klubertanz vara sämst, och komma undan med det.Rudi skrev: Vad gäller Chet så finner jag det mycket märkligt att folk vill bänka honom, han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?
Hör dessvärre till att folk hittar en spelare att spy galla över konstant. Att vi sedan kan tacka Chet för många av poängen vi tog i början (helt oförtjänt) har redan glömts bort.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu måste jag ändå avbryta här... Kom Klubertanz undan kritik? Han var ju extreeemt sågad sista året och det fanns väl en anledning att han fick ha polisskydd.Remy Lebeau skrev:För att folk är okunniga i grunden, och för rädda för att bilda sina egna uppfattningar. Det finns alltid en spelare som får kopiöst med kritik och skit. I vissa fall befogat, i andra inte. Boumedienne kunde stundals vara bästa backen på plan, men fick skit för minsta lilla fel. Samtidigt kunde Klubertanz vara sämst, och komma undan med det.Rudi skrev: Vad gäller Chet så finner jag det mycket märkligt att folk vill bänka honom, han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?
Hör dessvärre till att folk hittar en spelare att spy galla över konstant. Att vi sedan kan tacka Chet för många av poängen vi tog i början (helt oförtjänt) har redan glömts bort.
Expert.
- Remy Lebeau
Nu exkluderade jag kvalserien där alla var helt under isen spelmässigt.SirDIFalot skrev:Nu måste jag ändå avbryta här... Kom Klubertanz undan kritik? Han var ju extreeemt sågad sista året och det fanns väl en anledning att han fick ha polisskydd.Remy Lebeau skrev:För att folk är okunniga i grunden, och för rädda för att bilda sina egna uppfattningar. Det finns alltid en spelare som får kopiöst med kritik och skit. I vissa fall befogat, i andra inte. Boumedienne kunde stundals vara bästa backen på plan, men fick skit för minsta lilla fel. Samtidigt kunde Klubertanz vara sämst, och komma undan med det.Rudi skrev: Vad gäller Chet så finner jag det mycket märkligt att folk vill bänka honom, han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?
Under grundserien fick Boumedienne klart mer skit än någon annan back.
¨
Edit:
Sedan är inte detta en Boumedienne vs Klubertanz debatt, utan ett argument för att bevisa hur folk snöat in sig på spelare redan från början. Du kan ta någon av dom övriga backarna i jämförelse, spelar ingen roll.
Okunniga? Vem är du att bedömma vad som är rätt och fel? Du kanske ska flytta till Nordkorea där dina värderingar hör hemma. Jävla stolleri!Remy Lebeau skrev:Nu exkluderade jag kvalserien där alla var helt under isen spelmässigt.SirDIFalot skrev:Nu måste jag ändå avbryta här... Kom Klubertanz undan kritik? Han var ju extreeemt sågad sista året och det fanns väl en anledning att han fick ha polisskydd.Remy Lebeau skrev:För att folk är okunniga i grunden, och för rädda för att bilda sina egna uppfattningar. Det finns alltid en spelare som får kopiöst med kritik och skit. I vissa fall befogat, i andra inte. Boumedienne kunde stundals vara bästa backen på plan, men fick skit för minsta lilla fel. Samtidigt kunde Klubertanz vara sämst, och komma undan med det.Rudi skrev: Vad gäller Chet så finner jag det mycket märkligt att folk vill bänka honom, han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?
Förövrigt är det inte konstigt att bedrövliga spelare lyfts fram i ljuset. Man ska alltid sträva efter att bli bättre, och måste våga ställa krav. Idag är alla perfekta(relativt sett inom DIF-perspektiv) förutom en person. Bom Bom hade sina sidor, men hans försvarsmissar var något utöver det vanliga när det kommer till nonchalans.
Kan även notera för dig, du mäCktiga storkunnare, att jag var förbannat tålmodig med Chet i början. Just för att vara rättvis! Inte lätt att komma till en ny klubb med alla dessa krav det innebär. Men nu har det gått på tok för lång tid och tabbarna fortsätter hagla. Vet inte om du missat detta men dagens dråpliga Dembo-miss är inte hans enda denna säsong. Det Djurgården jag känner vågar ställa krav på sina spelare. Faller man inte inom ramarna så är det bara att söka sig vidare!
Det är tråkigt när människor som gärna tar till kraftuttryck sitter hemma och fördriver tiden framför datorn i stället för att vara ute på fältet och rädda NHL-lag från att kasta bort förstaval i draften. Jag tycker att han spelade bra i dag. Visst, han verkar släppa fokus ibland och det får han gärna jobba på, men som helhet är jag nöjd med vad han har presterat.Manijock skrev:Haha räknar med att du är ironiskRudi skrev: han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?Om inte så blir jag mörkrädd!
- Remy Lebeau
Så du får ha dina åsikter, men jag får inte ha min och tycka du är okunnig? Vem är du att säga vem jag får, eller inte får kalla okunnig? Res runt i världen själv istället för att sätta dig själv på en jävla piedestal och tycka att du har rätt i allt.Manijock skrev:Okunniga? Vem är du att bedömma vad som är rätt och fel? Du kanske ska flytta till Nordkorea där dina värderingar hör hemma. Jävla stolleri!Remy Lebeau skrev:Nu exkluderade jag kvalserien där alla var helt under isen spelmässigt.SirDIFalot skrev:Nu måste jag ändå avbryta här... Kom Klubertanz undan kritik? Han var ju extreeemt sågad sista året och det fanns väl en anledning att han fick ha polisskydd.Remy Lebeau skrev:För att folk är okunniga i grunden, och för rädda för att bilda sina egna uppfattningar. Det finns alltid en spelare som får kopiöst med kritik och skit. I vissa fall befogat, i andra inte. Boumedienne kunde stundals vara bästa backen på plan, men fick skit för minsta lilla fel. Samtidigt kunde Klubertanz vara sämst, och komma undan med det.Rudi skrev: Vad gäller Chet så finner jag det mycket märkligt att folk vill bänka honom, han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?
Förövrigt är det inte konstigt att bedrövliga spelare lyfts fram i ljuset. Man ska alltid sträva efter att bli bättre, och måste våga ställa krav. Idag är alla perfekta(relativt sett inom DIF-perspektiv) förutom en person. Bom Bom hade sina sidor, men hans försvarsmissar var något utöver det vanliga när det kommer till nonchalans.
Klart ska vi hårddra det så kan ju jag exempelvis skriva att du är en förbannad idiot som inte är värd koldioxid från en gnagare... Jag har ju rätt att skriva vad jag tycker, men väljer i regel att undvika det då jag inte känner dig överhuvudtaget och vet vad du står i övrigt. Det är skillnaden mellan dig och mig antar jag!Remy Lebeau skrev:
Så du får ha dina åsikter, men jag får inte ha min och tycka du är okunnig? Vem är du att säga vem jag får, eller inte får kalla okunnig? Res runt i världen själv istället för att sätta dig själv på en jävla piedestal och tycka att du har rätt i allt.
Klart jag tycker jag har rätt i allt, gör inte alla det härinne? Det är väl därför vi tycker det? Va fan är det för resonemang? Jesus kristus och alla hans lärjungar ursäkta men jag skrattade en bit när jag läste det faktiskt

Rudi: Förstod inte allt du skrev då det börjar bli sent men kan förtydliga. Det som gjorde att jag trodde du var ironisk var just statistiken du tog med. En enbent noshörning hade haft bra räddningsprocent idag med tanke på arbetsinsatsen killarna la ner. Frågan är dock om han släppt in en puck från halva planen som inte ens studsar innan.
Fyfan vad onödigt Rocky. Mycket skit har jag sett på det här forumet, en del från dig, men att du börjar göra .gifs (förövrigt en förbannat dålig .gif) när en utav VÅRA spelare gör ett misstag? Hur fan ser det ut egentligen?Rocky3000 skrev:T. Zabel om juniorerna.David1891 skrev: Del 1
- Ska de vara med i den här världen, måste de ta större ansvar och bli vuxna jävligt snabbt nu!
Fan vad skönt, nu vänder det! Mot 77%
Bäst på isen idag var helt utan tvekan #37! (Ironi)
Jag vet att du inte gillar Chet, men för i helvete människa, ge dig någon gång.
Måste säga att jag håller med. Ser inte särskilt bra ut! Speciellt inte efter denna matchen..#87 skrev:Fyfan vad onödigt Rocky. Mycket skit har jag sett på det här forumet, en del från dig, men att du börjar göra .gifs när en utav VÅRA spelare gör ett misstag? Hur fan ser det ut egentligen?Rocky3000 skrev:T. Zabel om juniorerna.David1891 skrev: Del 1
- Ska de vara med i den här världen, måste de ta större ansvar och bli vuxna jävligt snabbt nu!
Fan vad skönt, nu vänder det! Mot 77%
Bäst på isen idag var helt utan tvekan #37! (Ironi)
Jag vet att du inte gillar Chet, men för i helvete människa, ge dig någon gång.
- Remy Lebeau
Ja herregud. Man blir smått mörkrädd när man läser vad du skriver. En 22årig spelare får inte göra misstag i en match där segern aldrig är hotad. Från och med nu ska spelare som gör kontinuerliga misstag bort med din logik. Då har vi ingen spelartrupp kvar snart.Manijock skrev:Okunniga? Vem är du att bedömma vad som är rätt och fel? Du kanske ska flytta till Nordkorea där dina värderingar hör hemma. Jävla stolleri!Remy Lebeau skrev:Nu exkluderade jag kvalserien där alla var helt under isen spelmässigt.SirDIFalot skrev:Nu måste jag ändå avbryta här... Kom Klubertanz undan kritik? Han var ju extreeemt sågad sista året och det fanns väl en anledning att han fick ha polisskydd.Remy Lebeau skrev:För att folk är okunniga i grunden, och för rädda för att bilda sina egna uppfattningar. Det finns alltid en spelare som får kopiöst med kritik och skit. I vissa fall befogat, i andra inte. Boumedienne kunde stundals vara bästa backen på plan, men fick skit för minsta lilla fel. Samtidigt kunde Klubertanz vara sämst, och komma undan med det.Rudi skrev: Vad gäller Chet så finner jag det mycket märkligt att folk vill bänka honom, han räddade trots allt 92,3 % av skotten i dag och det får väl ändå anses som en fullgod insats?
Kan även notera för dig, du mäCktiga storkunnare, att jag var förbannat tålmodig med Chet i början. Just för att vara rättvis! Inte lätt att komma till en ny klubb med alla dessa krav det innebär. Men nu har det gått på tok för lång tid och tabbarna fortsätter hagla. Vet inte om du missat detta men dagens dråpliga Dembo-miss är inte hans enda denna säsong. Det Djurgården jag känner vågar ställa krav på sina spelare. Faller man inte inom ramarna så är det bara att söka sig vidare!
Normala människor tycker inte alltid dom har rätt i allt. Fast faktumet att du tycker så säger mer om dig än någon annan. Carry on professor!
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2012-11-19 01:20:48, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kanske inte är världens mest inbitne fotbollssupporter, men att man ostraffat kommer undan med uttrycket "Dembo-miss" är för mig helt obegripligt. Har sett det ett flertal gånger nu. Tycker det är svineri mot en kille som representerade oss i 10 år.
Visst gjorde han missar, men han tog även bollar som inte en jävel hade rått på.
Precis som Chet! Missen idag är alltså en styrning som landar olyckligt, i övrigt var han stabil.
Det var då själva fan vad det ska gnällas på honom. Är det nån som ska ha skit är det #23 som inte gjort en enda godkänd match sen premiären.
Har god lust att dra ett slagskott i pannan på Rocky för övrigt. Banna grisen.
Visst gjorde han missar, men han tog även bollar som inte en jävel hade rått på.
Precis som Chet! Missen idag är alltså en styrning som landar olyckligt, i övrigt var han stabil.
Det var då själva fan vad det ska gnällas på honom. Är det nån som ska ha skit är det #23 som inte gjort en enda godkänd match sen premiären.
Har god lust att dra ett slagskott i pannan på Rocky för övrigt. Banna grisen.
Säg den glädje som varar
Har plockat bort gif-animationen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.