Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Jimmie Ölvestad, det är min gubbe, han kan man bara älska.
Jimmie
Otto
Murray
Wennberg
Dessa spelare var MYCKET bra idag.
Sen är du en person som kallar honom Znabel, så positiv kritik hade man väl inte räknat från dig. Inte ens efter en sådan här match.
Zabel, står det.
DIF spelade en bra match idag, men det betyder inte att det här är vändningen (man kan hoppas), jag skrev vilka spelare som jag tyckte var bäst idag, positivt.
Men som sagt så minns jag matcher från förra säsongen i Elitserien & Kvalserien där DIF har briljerat för att sedan rasa i hop, så jag behöver lite mer än en seger mot Leksand för att ropa hej.
Sedan så tycker jag att vi borde ta in CONNY, hellre CONNY istället för Hörnqvist, särskilt eftersom Hörnqvist har spelat i DIF tidigare.
minalman skrev:Alltid intressant med målvaktsdiskussioner. På något sätt blir alltid deras insatser bättre och bättre med tiden. Då menar jag alltså att en match som i kväll. Nu fokuseras snacket på tavlan vid 4-1. Om ett år kommer vi att komma ihåg att hans räddningar såg till att vi kunde gå fram till 4-0 och om sex år när han är etablerad förstekeeper i NHL kommer vi minnas hans legendariska match mot leksand.
Alla skällde på Wesslau, men nu är han en gud...
+1 på allt. Oj vad folk hatade på Wesslau, inte minst när han blev vald framför Tellan. Slutspelet 09/10 var en ren flaxvår. Han släppte tabbar var och varannan match. Ena matchen var han otrolig, nästa släppte han in skott från halva... Låter lite likt det folk säger om Pickard nu
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
minalman skrev:Alltid intressant med målvaktsdiskussioner. På något sätt blir alltid deras insatser bättre och bättre med tiden. Då menar jag alltså att en match som i kväll. Nu fokuseras snacket på tavlan vid 4-1. Om ett år kommer vi att komma ihåg att hans räddningar såg till att vi kunde gå fram till 4-0 och om sex år när han är etablerad förstekeeper i NHL kommer vi minnas hans legendariska match mot leksand.
+1 på allt. Oj vad folk hatade på Wesslau, inte minst när han blev vald framför Tellan. Slutspelet 09/10 var en ren flaxvår. Han släppte tabbar var och varannan match. Ena matchen var han otrolig, nästa släppte han in skott från halva... Låter lite likt det folk säger om Pickard nu
När släppte Wesslau in ett skott från halva? Vet att Riddarn gjorde det någon gång dära dock, och några säsonger innan var Daniel Larsson illa ute mot Hiv någon gång. Problemet med Gustaf var hans ständiga retursläppande! Pickard har betydligt fler och större problem. Att man valde Wesslau framför Tellan förra säsongen ser jag som ett korrekt och helt väntat beslut då den senare är en betydligt bättre målvakt som dessutom är i sina bästa år.
När släppte Wesslau in ett skott från halva? Vet att Riddarn gjorde det någon gång dära dock. Problemet med Gustaf var hans ständiga retursläppande! Pickard har betydligt fler och större problem. Att man valde Wesslau framför Tellan förra säsongen ser jag som ett korrekt och helt väntat beslut då den senare är en betydligt bättre målvakt som dessutom är i sina bästa år.
Wesslau flaxade ju enormt och var i hetluften ofta på grund av det. Han har utvecklats sedan 09/10 och är idag mer komplett. 5 år äldre än Chet. Tror helt och fullt att vi är rökta om vi tvingas lira Adam i mål. Det skulle aldrig hålla, tror jag.
När släppte Wesslau in ett skott från halva? Vet att Riddarn gjorde det någon gång dära dock. Problemet med Gustaf var hans ständiga retursläppande! Pickard har betydligt fler och större problem. Att man valde Wesslau framför Tellan förra säsongen ser jag som ett korrekt och helt väntat beslut då den senare är en betydligt bättre målvakt som dessutom är i sina bästa år.
Ta inte allt ordagrant, menade hur folk lynchade Wesslau då och idag hyllar honom. Wesslau fick så mycket skit. Var inte många som blev glada här på forumet när han signades. Det skulle sluta i katastrof osv. Nu i efterhand visade det sig vara ett korrekt beslut men det var många som dömde ut karln på förhand. Pickards problem är inte problem som ej går att lösa. Wesslau hade otroliga problem vill jag minnas med en massa saker. Han blev inte den målvakt han är idag, ES bästa, genom att vi bänkade honom efter varje misstag han gjorde. Pickard har hittintills gjort det bra i målet. Han är den sista som skall klandras för att vi är där vi är. Om Zabel och målvaktstränaren tycker han ska stå ska han göra det. De två har nog lite bättre koll än dem flesta här på forumet.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Wesslau hade också problem med positionerna, när han gjorde sidoförflyttningar så överarbetade han dom och hamnade ofta ur position, detta tycker jag att man kan se hos Pickard också (som måste vara en av dom snabbaste målvakterna på att just göra förflyttningar).
Själv så tycker jag att Pickard av det jag hittills sett är en bättre målvakt än Adam, Chet har fler verktyg. Sedan kan man stirra sig blind på Adams statistik, men den är snart nere på hans mer normala nivå om han skulle få spela fler matcher.
(Te.x så hade Hedberg bättre statistik än Marty Brodeur i Devils, då spelade Marty dubbelt så många matcher. Sedan så har försvaret en viss förmåga att hjälpa till lite "extra" när inte 1:a målvakten står).
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-18 23:10:50, redigerad totalt 1 gånger.
Det här forumet har alltid haft noll koll på målvakter.
Vilken löjligt skön seger idag. Wennberg fick betalt för att han tog sig in mot mål hela tiden. Hela den kedjan var otroligt bra.
Ottosson börjar uppnå en nästan overklig status, och det helt välförtjänt. Lagets ryggrad ännu en säsong.
Skönt med gamlingarna tillbaka i backlinjen.
Publiken!
Jag brukar klaga på Gustafsson men helvete vad nöjd jag var när han fick frispel då de körde på Chet. Han var mer Murray än Murray själv just då. Fortsätt så, tryck ner de jävlarna i skridskorna!
Äntligen en kanoninsats över 60 min och äntligen får man njuta och känna glädje igen. Tack för idag familjen.
Magnutz skrev:
Wesslau flaxade ju enormt och var i hetluften ofta på grund av det. Han har utvecklats sedan 09/10 och är idag mer komplett. 5 år äldre än Chet. Tror helt och fullt att vi är rökta om vi tvingas lira Adam i mål. Det skulle aldrig hålla, tror jag.
Han flaxade jaaa, det minns vi alla att vi inte var helt nöjda med honom den första delen av hans första säsong här. MEN ska vi räkna rena tabbar så vill jag gärna ha konkreta exempel? Minns nämligen att det jag gillade med honom var faktumet att han inte släppte rena tavlor. Han hamnade i dåliga konstiga situationer runt kassen precis som Chet gör. Men när man börjar släppa puckar Albin, 5 år skulle lyckas styra iväg då har man gått för långt. Och visst, hade dagens miss varit första gången hade jag nog bara skrattat och tyckt synd om grabben. Men nu har detta hänt var och varannan match och kan även meddela att när Ryno styrde pucken mot mål idag så svor jag redan INNAN pucken gick in. Man såg bokstavligt talat hur han började rista och skaka där mellan stolparna, likt en fjunig tonårig inför sin sexdebut.
Skickar så förbannat dåliga signaler att man blir mörkrädd. Faktiskt aldrig sett något liknande förut!
Sen så vart det inget större liv andra gången Wesslau signades heller som David försöker göra gällande. Var snarare ett delikat problem! På ena sidan gamla guldhjälten, på andra sidan Wesslau som tog ett sketet bottenlag till final året innan?
Rekommenderar för övrigt att ni kikar på Tomas Ros senaste lattjo-lajban-eskapad på twitter. Karln är nog svagsint. Kommentera inte, det är det inte värt (jag gjorde det för jag blev förbannad). Ångrar mig lite men inte mycket
Magnutz skrev:Rekommenderar för övrigt att ni kikar på Tomas Ros senaste lattjo-lajban-eskapad på twitter. Karln är nog svagsint. Kommentera inte, det är det inte värt (jag gjorde det för jag blev förbannad). Ångrar mig lite men inte mycket
Alla målvakter måste härdas i riktiga matchsituationer. De föds inte till att vara som en vägg, det kommer efterhand i och med att de matchas och tränas hårt. Träningarna används till att stärka upp dem där duktiga målvaktstränare, i skarpa matchsituationer, ser att de behöver tränas. Djurgårdens problem är att vi på grund av ekonomin blivit en plantskola för blivande målvaktsstjärnor. Vi får aldrig behålla dem över zenit.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz skrev:Rekommenderar för övrigt att ni kikar på Tomas Ros senaste lattjo-lajban-eskapad på twitter. Karln är nog svagsint. Kommentera inte, det är det inte värt (jag gjorde det för jag blev förbannad). Ångrar mig lite men inte mycket
Har du länk? Jag har inte twitter nämligen!
Ros: "Ojdå, Djurgården har visst ytterligare en sida hos Skatteverket, Fogden. pic.twitter.com/whkgCimJ"
Ros: "Ojdå, Djurgården har visst ytterligare en sida hos Skatteverket, Fogden. pic.twitter.com/whkgCimJ"
Tror inte Ros förstod ironin när vi körde "Skatteverket här kommer Leksand"
Tror inte Ros förstod ironin när vi körde "Skatteverket här kommer Leksand"
Rätt säker på att den ironin rann honom förbi, fullständigt.