Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:
Manijock skrev:
-daniel- skrev:Du är så sanslöst överdriven så jag knappt finner ord, jock, men jag är inte förvånad.
Överdriven? Jag sätter ord på fakta! Gå igenom alla matcher vi spelat och markera alla gjutna tavlor med en bock så tror jag nog du finner vad du såväl försöker undvika.

Men var inte orolig, tror du kommer få se ett gäng tavlor till innan vi är färdiga med nr 37. Bara att bänka dig framför Viasat Hockey på onsdag så kan du mycket väl få se ett par till. Bara att be till gudarna att gubbarna framför honom krigar lika hårt som idag även då.
Ja, han gör tavlor ibland (lite för ofta kan jag förövrig hålla med om) vilket de flesta nog redan konstaterat. Men det räcker så. Du överdriver så kopiöst och får det till att låta som vi har seriens sämsta målvakt... Det är knappast pga målvakterna (varken Adam eller Chet) som vi förlorat matcher.
Sämsta kanske är att ta i. Han har en näsa för idiot-räddningar, vilket iof är ett underbetyg. En målvakt som måste göra sådana sanslösa monsterräddningar i parti och minut är per automatik felplacerad i grund och botten. Det som är oroväckande är att han inte ens kan se lugn och säker ut när han får så mycket hjälp man bara kan begära av ett försvar. En någorlunda bra förstakeeper håller nollan idag, Wesslau håller nollan idag! Men nu spelar vi inte i högsta serien längre så känns fel att jämföra dessa bägge naturligtvis, men bara en liten poäng sådära.

Magnus: Men tycker du verkligen att vi kan vänta fem år på en bra målvakt? Nej om fem år kommer våra ekonomi vara körd i botten och vi kan mycket väl ligga i ettan till och med. Vi gick ut inför säsongen med att vi satsade allt på ett kort detta år. Nu ska vi helt plötsligt börja utbilda en komplett värdelös målvakt med en femårsplan. Tänka långsiktigt känns inte aktuellt i nuläget!
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Skillnaden mellan Chet och Adam är att Chet har potential för att bli riktigt bra. Adam är ingen dålig målvakt, men lär troligtvis aldrig bli så bra att han kan vara ordinarie i elitserien. Chet däremot har en enorm högsta nivå, och blir han jämnare i spelen och lite lugnare kan han växa som bara den. Adam ska givetvis få spela också, men Chet ska vara given förstemålvakt. Får inte han förtroendet finns nog risken att han sänker sig, och det får inte ske. Ska vi gå upp i år så måste Chet spela på topp i kvalserien, och därför finns det ingen anledning att ändra på hans status i truppen.

Hoppas han står mot Örebro, sen kan Adam få Tingsryd borta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Finns väl en anledning till att Chet står, DIF bedömer att han är bättre. Tränaren tillsammans med målvaktstränaren tar väl beslut om vem som skall stå. Kan inte i min vildaste fantasi tro att DIF väljer att ge den sämre utav två målvakter förstaspaden.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
-daniel- skrev:
Manijock skrev:
-daniel- skrev:Du är så sanslöst överdriven så jag knappt finner ord, jock, men jag är inte förvånad.
Överdriven? Jag sätter ord på fakta! Gå igenom alla matcher vi spelat och markera alla gjutna tavlor med en bock så tror jag nog du finner vad du såväl försöker undvika.

Men var inte orolig, tror du kommer få se ett gäng tavlor till innan vi är färdiga med nr 37. Bara att bänka dig framför Viasat Hockey på onsdag så kan du mycket väl få se ett par till. Bara att be till gudarna att gubbarna framför honom krigar lika hårt som idag även då.
Ja, han gör tavlor ibland (lite för ofta kan jag förövrig hålla med om) vilket de flesta nog redan konstaterat. Men det räcker så. Du överdriver så kopiöst och får det till att låta som vi har seriens sämsta målvakt... Det är knappast pga målvakterna (varken Adam eller Chet) som vi förlorat matcher.
Sämsta kanske är att ta i. Han har en näsa för idiot-räddningar, vilket iof är ett underbetyg. En målvakt som måste göra sådana sanslösa monsterräddningar i parti och minut är per automatik felplacerad i grund och botten. Det som är oroväckande är att han inte ens kan se lugn och säker ut när han får så mycket hjälp man bara kan begära av ett försvar. En någorlunda bra förstakeeper håller nollan idag, Wesslau håller nollan idag! Men nu spelar vi inte i högsta serien längre så känns fel att jämföra dessa bägge naturligtvis, men bara en liten poäng sådära.

Magnus: Men tycker du verkligen att vi kan vänta fem år på en bra målvakt? Nej om fem år kommer våra ekonomi vara körd i botten och vi kan mycket väl ligga i ettan till och med. Vi gick ut inför säsongen att vi satsade allt på ett kort detta år. Nu ska vi helt plötsligt börja utbilda en komplett värdelös målvakt med en femårsplan. Tänka långsiktigt känns inte aktuellt i nuläget!
Ta av nattmössan lite Jock. ;) Wesslau är 27 nu. När han storspelade hos oss var han 25. Före storspelet i SMfinal-spelet hade han sprattlat och lämnat returer så att jag var alldeles skakig i nerverna. Chet sprattlar för visso en del men han lämnar inte många returer och känns stabil. Lite mer så än Wesslau gjorde under grundspelet 09/10. Tycker jag.

Jag tror Chet kommer bli mer och mer fokuserad och göra färre och färre idiotergrejer ju längre säsongen lider. Då kommer han vinna de matcher våra utespelare inte klarar av att stänga. Hoppas det händer snart. Hoppas och tror det är något de tränar på. Att Chet ska bli lite mer tight i sitt spel.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Med en dåres hopp så envisas man med Chet. Likt dig Salas så hoppas man, att Pickard ska vakna en morgon med en helt ny stålskalle som inte blir minska påverkad av stress eller nervositet. Man hoppas att han ska få en målvakts ryggrad som gör att han agerar därefter.

Tycker att Reideborn visar prov på ett lugn och en stabilitet som DIF eftersöker. Vi behöver kontinuitet och trovärdighet. Ge Adam tio matcher, garanterar att han inte släpper en puck från halva planen eller ett höstlöv med fri sikt från sargkant på blå. Sitter till stor del i skallen, och då hjälper det inte att man likt Pickard har en spretig målvaktsstil heller.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Bra intervju med Tony Zabel tycker jag! Väsentliga frågor och bra svar från Tony!
Mer sånt, och mindre "Det var ingen raket som gick in... eller?"
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Manijock skrev:Med en dåres hopp så envisas man med Chet. Likt dig Salas så hoppas man, att Pickard ska vakna en morgon med en helt ny stålskalle som inte blir minska påverkad av stress eller nervositet. Man hoppas att han ska få en målvakts ryggrad som gör att han agerar därefter.

Tycker att Reideborn visar prov på ett lugn och en stabilitet som DIF eftersöker. Vi behöver kontinuitet och trovärdighet. Ge Adam tio matcher, garanterar att han inte släpper en puck från halva planen eller ett höstlöv med fri sikt från sargkant på blå. Sitter till stor del i skallen, och då hjälper det inte att man likt Pickard har en spretig målvaktsstil heller.
Håller med till 100%. Ge Adam chansen nu i mer än en eller två
matcher. Är sjukt trött på Chets eviga fladder och tabbar. Förstår verkligen inte vad vissa ser i honom? En keeper ska utstråla ett lugn. Totala motsatsen till vad Chet gör.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tibbe skrev:
Manijock skrev:Med en dåres hopp så envisas man med Chet. Likt dig Salas så hoppas man, att Pickard ska vakna en morgon med en helt ny stålskalle som inte blir minska påverkad av stress eller nervositet. Man hoppas att han ska få en målvakts ryggrad som gör att han agerar därefter.

matcher. Är sjukt trött på Chets eviga fladder och tabbar. Förstår verkligen inte vad vissa ser i honom? En keeper ska utstråla ett lugn. Totala motsatsen till vad Chet gör.
Varför? Som skrevs ovan: Målvaktstränare och tränare tar säkert ut den målvakt som är bäst. Jag tycker att Chet ska stå resten och Adam får finna sig i att vara den andre-målvakt han värvades att vara. Det skulle göra mig glad.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Tibbe skrev:

Senaste matchen Adam stod såg man ju klart och tydligt att han inte är lika bra som alla här på forumet tror, han stod två, ändå lätta matcher får man säga, och lyckades hålla nollan vilket jag är övertygad om att Chet också skulle gjort.
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

Men Adam har ju varit stabil och bättre än Chet! Håller inte heller med om att Adam släpper mycket returer. Tvärtom! Mot BIK så var det ju inga direkta tabbar som han släppte in... Eller? Jag personligen vill inte se Chet i DIFs mål. Det är min önskan!
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av minalman »

Alltid intressant med målvaktsdiskussioner. På något sätt blir alltid deras insatser bättre och bättre med tiden. Då menar jag alltså att en match som i kväll. Nu fokuseras snacket på tavlan vid 4-1. Om ett år kommer vi att komma ihåg att hans räddningar såg till att vi kunde gå fram till 4-0 och om sex år när han är etablerad förstekeeper i NHL kommer vi minnas hans legendariska match mot leksand.
Alla skällde på Wesslau, men nu är han en gud...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Tibbe skrev:Men Adam har ju varit stabil och bättre än Chet! Håller inte heller med om att Adam släpper mycket returer. Tvärtom! Mot BIK så var det ju inga direkta tabbar som han släppte in... Eller? Jag personligen vill inte se Chet i DIFs mål. Det är min önskan!
Adam har en lugnare spelstil än Chet, korrekt.
Adam släpper mer (och farligare) returer än Chet.
Adam spelade inte bra mot Bofors.
Du kommer inte få din önskan uppfylld då våra tränare och våra målvaktstränare vet bättre än vad du gör.

Bra så.
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

#87 skrev:
Tibbe skrev:Men Adam har ju varit stabil och bättre än Chet! Håller inte heller med om att Adam släpper mycket returer. Tvärtom! Mot BIK så var det ju inga direkta tabbar som han släppte in... Eller? Jag personligen vill inte se Chet i DIFs mål. Det är min önskan!
Du kommer inte få din önskan uppfylld då våra tränare och våra målvaktstränare vet bättre än vad du gör.

Bra så.
Nej men ok. Då kan man ju skita i allt och inte ha en egen åsikt. Självklart så går ju inte tränarna in på forumet och formerar laget som vi tycker. Jag kan bara skriva ner några rader om min åsikt och jag är ju inte helt ensam att ha samma uppfattning ivf.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Tibbe skrev:
#87 skrev:

Bra så.
Nej men ok. Då kan man ju skita i allt och inte ha en egen åsikt. Självklart så går ju inte tränarna in på forumet och formerar laget som vi tycker. Jag kan bara skriva ner några rader om min åsikt och jag är ju inte helt ensam att ha samma uppfattning ivf.
Självklart ska du ha en åsikt, men du kan inte skriva en sådan sak utan att vänta dig mothugg.

Jag förstår att du tycker att Chet är en dålig målvakt, men jag håller inte med.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tibbe skrev:
#87 skrev:

Bra så.
Adam är 20 bast och inte alls tänkt (hoppas jag så enormt innerligt...) att vara delad förste-keeper med någon annan. Killen är ju j20-material och en reservkeeper. Om Chet skulle skadas är vi nog rökta.
Skriv svar