Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av -daniel- »

Du är så sanslöst överdriven så jag knappt finner ord, jock, men jag är inte förvånad.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
Magnutz skrev:
Tror Chet tappar fokus ibland. Han räknade inte med det lövet.. Alltså, vemfan skjuter på det sättet i elitsportsammanhang? En ballong-fjuttare... Sen ska väl Chet vara vaken där kan jag tycka.

Knätofs mål #2 får utespelarna ta på sig. De slutar spela i mittzonen och låter Chet släppa in pucken.

Manijock, att påstå att en målvakt som vunnit JVM, varit med Nashville och lirat inte har någon teknik etc är lite billigt och inte sant. Han är bra. Lite grejer att slipa bort men han är inte kass. Ett problem han verkar ha är fokus emellanåt. mål #1 skulle han haft men han verkar inte riktigt se "skottet" komma.
Men för guds skull, titta på karln... Studera hans målvaktsstil, är det något som ens liknar något du sett tidigare? Han är en stor man, men likt förbannad så ser han tanig, liten och allmänt ihålig ut när han står i kassen. Han envisas med att släppa tabbe efter tabbe, och likt några satans Järlefeldt-kopior stoppar folk huvudet i sanden och skyller på, förlorares egna lilla favoritursäkt, otur.

Inte sett en så dålig förstamålvakt i DIF sen Naumovs/Östlund-fiaskot, och inte ens med en stabil 4-0 ledning och ett förbannat stabilt försvarsspel så kan man känna sig trygg. Man börjar ju tamefan undra om Aik mutar Chet att släppa in puckar som en påtänd treåring skulle käka till frukost.

Zabel meddelade att han skulle sänka toleransnivån. Chet är spelare som alla andra och ska därför lida samma medicin. Markera mot Pickard åtminstone fem matcher framöver! Skulle Adam på något oförklarligt och helt orealistiskt sätt spela sämre så kan jag väl tänka mig att spela spektaklet någon mer gång. I ren brist på annat!
Kollade på killen live på träning i söndags. Han är enormt snabb och mycket följsam. Sen har han en lite yvig still Påminner lite om Wesslau. Han lämna rinte så många returer, han täcker isen, han är snabb att blockera. han är orädd. Jag gillar killen. 22 bast och på väg uppåt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Chet spelar ju alltid på chans och ska fladdra och ha sig i alla olika situationer, oavsett om det är ett friläge eller ett handledsskott från blå med fri sikt. Då blir en enkel puck som smiter in någon gång per match tyvärr. Det är ingen slump när man har den målvaktsstilen han har. Han är ju inte alls särskilt modern och "tät" på samma sätt som dagens målvakter som alltid stänger igen till 100% från vissa vinklar och lägen.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Magnutz skrev:
Kollade på killen live på träning i söndags. Han är enormt snabb och mycket följsam. Sen har han en lite yvig still Påminner lite om Wesslau. Han lämna rinte så många returer, han täcker isen, han är snabb att blockera. han är orädd. Jag gillar killen. 22 bast och på väg uppåt!
Instämmer till 100%. En något sämre Wesslau passar perfekt in på Pickard.

Jag har kollat några matcher med HV och deras spelstilar är slående lika.

Sen att han inte släpper lika många farliga returer håller jag med om, Adam har en tendens att släppa livsfarliga returer, något Chet faktiskt kontrollerar relativt bra.

Vi har två, med allsvenskt mått mätt, bra målvakter, absolut ett utav de starkare målvaktsparen i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Manijock skrev:Zabel meddelade att han skulle sänka toleransnivån. Chet är spelare som alla andra och ska därför lida samma medicin. Markera mot Pickard åtminstone fem matcher framöver! Skulle Adam på något oförklarligt och helt orealistiskt sätt spela sämre så kan jag väl tänka mig att spela spektaklet någon mer gång. I ren brist på annat!
Tyckte inte att Adam var speciellt bra sist han spelade. Inte ens en kväll som denna kan du låta bli att kasta skit, njut istället.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Manijock skrev:
Magnutz skrev:
Tror Chet tappar fokus ibland. Han räknade inte med det lövet.. Alltså, vemfan skjuter på det sättet i elitsportsammanhang? En ballong-fjuttare... Sen ska väl Chet vara vaken där kan jag tycka.

Knätofs mål #2 får utespelarna ta på sig. De slutar spela i mittzonen och låter Chet släppa in pucken.

Manijock, att påstå att en målvakt som vunnit JVM, varit med Nashville och lirat inte har någon teknik etc är lite billigt och inte sant. Han är bra. Lite grejer att slipa bort men han är inte kass. Ett problem han verkar ha är fokus emellanåt. mål #1 skulle han haft men han verkar inte riktigt se "skottet" komma.
Men för guds skull, titta på karln... Studera hans målvaktsstil, är det något som ens liknar något du sett tidigare? Han är en stor man, men likt förbannad så ser han tanig, liten och allmänt ihålig ut när han står i kassen. Han envisas med att släppa tabbe efter tabbe, och likt några satans Järlefeldt-kopior stoppar folk huvudet i sanden och skyller på, förlorares egna lilla favoritursäkt, otur.

Inte sett en så dålig förstamålvakt i DIF sen Naumovs/Östlund-fiaskot, och inte ens med en stabil 4-0 ledning och ett förbannat stabilt försvarsspel så kan man känna sig trygg. Man börjar ju tamefan undra om Aik mutar Chet att släppa in puckar som en påtänd treåring skulle käka till frukost.

Zabel meddelade att han skulle sänka toleransnivån. Chet är spelare som alla andra och ska därför lida samma medicin. Markera mot Pickard åtminstone fem matcher framöver! Skulle Adam på något oförklarligt och helt orealistiskt sätt spela sämre så kan jag väl tänka mig att spela spektaklet någon mer gång. I ren brist på annat!
Tycker han är långt ifrån likt Wesslau som alltid utstrålar ett lugn medan Pickard är mer aggressiv och hetsig i målet. Och han ska "rädda" allting på ett snyggt sätt istället för att göra det enkla väldigt ofta. Vilket renderar i mycket returer och många enkla puckar som får en större chans att slinka in.
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Låt Chet stå några matcher nu. Vill inte ha någon 50/50 uppdelning på målvaktsposten likt Wesslau/Ridderwall. Tycker att Zabel ska ge Chet förtroendet nu och stå fast vid det.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev: Tycker han är långt ifrån likt Wesslau som alltid utstrålar ett lugn medan Pickard är mer aggressiv och hetsig i målet. Och han ska "rädda" allting på ett snyggt sätt istället för att göra det enkla väldigt ofta. Vilket renderar i mycket returer och många enkla puckar som får en större chans att slinka in.
Wesslau ser väl allt annat än lugn ut? :lol: Han flaxar o flyger åt alla håll och kanter, ser ut att jobba med väldigt stora rörelser..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev: Tycker han är långt ifrån likt Wesslau som alltid utstrålar ett lugn medan Pickard är mer aggressiv och hetsig i målet. Och han ska "rädda" allting på ett snyggt sätt istället för att göra det enkla väldigt ofta. Vilket renderar i mycket returer och många enkla puckar som får en större chans att slinka in.
Wesslau ser väl allt annat än lugn ut? :lol: Han flaxar o flyger åt alla håll och kanter, ser ut att jobba med väldigt stora rörelser..
Inte på senare år va?

Jag vill dock poängtera att jag givetvis inte vill sparka Chet. Men han borde inte vara given Förstamålvakt direkt. Gå över till en mer 50/50 approach med målvakterna. Adam gjorde ingen tokusel insats sist och har hållit nollan två matcher av 3,5 möjliga..
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:Du är så sanslöst överdriven så jag knappt finner ord, jock, men jag är inte förvånad.
Överdriven? Jag sätter ord på fakta! Gå igenom alla matcher vi spelat och markera alla gjutna tavlor med en bock så tror jag nog du finner vad du såväl försöker undvika.

Men var inte orolig, tror du kommer få se ett gäng tavlor till innan vi är färdiga med nr 37. Bara att bänka dig framför Viasat Hockey på onsdag så kan du mycket väl få se ett par till. Bara att be till gudarna att gubbarna framför honom krigar lika hårt som idag även då.

Magnus: Han har varit på väg uppåt länge nu men strandat år efter år inför hånskrattande supportrar. Kan inte jämföra honom med en av Elitseriens, Sveriges bästa målvakter Wesslau. Nog för att den senare haft dina downs så har han ALLTID varit stor och tät. Chet ser rädd och osäker ut. Idag får han som sagt mycket hjälp utifrån och då räcker det. Ett lite lite sämre försvar och vi torskar matchen idag, inget snack.

Svårt att ge honom en träning att motbevisa mig när man sett honom match efter match efter match, och knappt gått igenom en enda utan något gigantiskt misstag.

Buford: Se mitt tidigare inlägg där jag förklarar din helt onödiga sista mening. Jag är jättelycklig idag, men när folk lägger huvudet på sned åt Chets ständiga sjabblande, så blir jag äcklad!

SirDIFalot har helt rätt. Wesslau är en lugn målvakt! Han hade några skitiga säsonger där i början av Djurgårdssejouren men växte något enormt finalsäsongen. Gustaf kunde man ALLTID lita på på senare år, och succen har bara fortsatt i Hv. Pickard är så långt ifrån Wesslau man bara kan komma.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Har fortfarande inte hämtat mig efter detta. Man blir verkligen gråtfärdig när man återser en gammal vän (DIF Hockey) efter så pass lång tid med det mycket illa substitut man fått leva med.

Snälla DIF Hockey! Lämna mig inte igen. Jag ber dig.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

#87 skrev:
Tror sirDIF har smuttat på starkvinsglöggen. Om vi kunde skruva tiden tillbaka till Wesslans 22-23 levnadsår tror jag vi skulle se än mer tydligt hur lika de är (gissning naturligtvis då jag inte sett Wesslau lira när han var 22...).

Chet är mycket ung. Han vill så mycket och överarbetar situationer emellanåt. Det kommer han få bukt med. Fan, killen kommer ju att spika igen när han fått ner arbets% i situationerna.

Jag tror på Chet och på laget. :) 6-2 - Smaka på den äppelpajen knätofs IK.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
-daniel- skrev:Du är så sanslöst överdriven så jag knappt finner ord, jock, men jag är inte förvånad.
Överdriven? Jag sätter ord på fakta! Gå igenom alla matcher vi spelat och markera alla gjutna tavlor med en bock så tror jag nog du finner vad du såväl försöker undvika.

Men var inte orolig, tror du kommer få se ett gäng tavlor till innan vi är färdiga med nr 37. Bara att bänka dig framför Viasat Hockey på onsdag så kan du mycket väl få se ett par till. Bara att be till gudarna att gubbarna framför honom krigar lika hårt som idag även då.
Ja, han gör tavlor ibland (lite för ofta kan jag förövrig hålla med om) vilket de flesta nog redan konstaterat. Men det räcker så. Du överdriver så kopiöst och får det till att låta som vi har seriens sämsta målvakt... Det är knappast pga målvakterna (varken Adam eller Chet) som vi förlorat matcher.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ge Chet 5 år att träna och matcha. Sen kan ni såga killen.

Chet 22 - Wesslau 27

Tror de påminner om varandra i samma ålder.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Sjukligt bra hockey idag. Vi höll attityden från första till sista bytet, markerade direkt att nu jävlar ska vi spela hockey genom att smälla i alla närkamper första fem-sex minutrarna. Chockfaktorn på Leksand när det inte dog ut måste varit enorm.

Vill plussa, självfallet Ottosson (det han gör i BP som slösar 6-7 sekunder bara på att han lurar chip och håller i är så snyggt så det finns inte), Murray (resolut som få), Erik Gustafsson (jahaja, plockar ut folk, slår passningar och förtjänar imo ett mål), Wennberg (3 jävla baljor!!) och Åberg. Honorary mention till Hörnqvist, Lande & Ölve. Vilket PP som resulterade i mål förresten! Så snuskigt snyggt.

Klackmässigt tycker jag allvarligt talat det fortfarande är för dåligt. Folk kan fan inte hålla takten, inget tempo, hälften kan inte ramsorna, flera ramsor samtidigt. Lyssna, sjung. Och stå för fan inte i klacken om ni inte tänker sjunga, då kan ni dra åt helvete.

Chet verkar vara ett hett samtalsämne. En dålig dag framåt kan hans 4-1 tabbe vara skillnaden mellan 3p och inte 3p. Klart han ska täta allting och man blir fan inte mindre nervös bara för man leder med 4-0 inför tredje perioden. Att han sedan gör ett par snygga räddningar tidigare i matchen, nå väl, men i mitt tycke kan han fan lägga sig med röven upp i mål, bara han räddar allting. Skiter i hur det ser ut.
25/4-2025
Skriv svar