Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av Kall-El »

Härlig sesger och för första gången denna säsong arbetade spelarna under 60 minuter och då kommer resultaten och även publiken att ställa upp för dem...

...Om man bortser från Chets tavla vid 4-1 gör de allra flesta spelare en helgjuten arbetsinsats och det är vad man kan begära med tanke på uppladdningen.

Att Zabel dessutom fick till tre kedjor som färgade offensivt göra inte saken sämre.

Mer positivt var att PP-spelet äntligen hade tendeser att se bättre ut och frågan är om inte mycket av detta hade att göra med att Ottosson fick massor av puck. Han skall styra en av PP-uppställningarna svårare än så är det inte. Landeskog hittade tillbaka till formen igen då han slapp vara center.

I övrigt kan det tänkas att Bremberg kan komma att få problem att ta en plats när han väl återvänder från skada för jag tvivlar på att Zabel pillar något på lina ett eller två och Sörensen -Johner - Wennberg borde rimligtvis få förnyat förtroende också.

Kan det möjligen på sikt bli en 4e lina bestående av Tim - Fimpen - Bremberg?

Att jag sedan tror att Fimpen kommer ersätta Honken redan på onsdag är en annan historia.

Men och det förtjänas att nämnas här... även om man är salig av lycka idag måste vi fortsätta vinna matcher och detta efter 60 minuter...annars är vi snart tillbaka på ruta ett igen. Dock är jag nog så här några dagar iförväg relativt nöjd med bara en pinne borta mot Örebro.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Höjdpunkter? :)
Mash

Inlägg av Mash »

Bästa matchen sedan Final 1 09/10. Eller kanske var K6an mot Luleä 10/11 var den senaste bästa? I vilket fall som helst var det en fröjd att se Djurgården på isen idag. Vilken hockey dom lirar i 60 minuter!

Instämmer med övriga att Ottosson var bäst på isen idag.
Wennberg gjorde säsongens mål. Kul för honom att göra hattrick - Hoppas självförtroendet inte stiger till höjderna dock så han tror att han är bättre än vad han egentligen är.
Typiskt att Chet ska göra en tabbe, men antar att det är till vanligheterna nu för tiden.

Hoppas det vänder, men vi har sett såna här matcher förut (saik matchen hemma, 5-0 t.ex) där vi tror att allting vänder men så faller vi tillbaka på ruta ett nästkommande match.

Krossa Örebro!

EDIT: Höjdpunkter - http://www.viasat.se/content/klipp-hockey?clip=289592
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

lajjnus skrev:Höjdpunkter? :)
Här har du allt, höjdpunkter, intervju, omklädningsrum, tränare och domarintervju.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5797098.ab
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Bugar och bockar! :D
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Pickard är bra märklig. Förstår mig inte på karln. Har gör den ena grymma räddningen efter den andra och helt plötsligt så gör de mål på en riktig jävla skitpuck. Han har lite otur... :(
Mash

Inlägg av Mash »

Är det någon som vet vad det var som hängde över sittplats stolarna?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Mash skrev:Är det någon som vet vad det var som hängde över sittplats stolarna?
Erbjudandet om den där tvn från Philips som jag länkade till i skämttråden.

Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Mash

Inlägg av Mash »

JohanPez skrev:
Mash skrev:Är det någon som vet vad det var som hängde över sittplats stolarna?
Erbjudandet om den där tvn från Philips som jag länkade till i skämttråden.

Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
:lol: Tackar så mycket!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Pickard gör inga suveräna räddningar idag. Förstod att några skulle börja skitsnacka: "Han håller ju nollan fram till tabben"... Försvaret gör allt jobb rätt! Alla skott ser han och det är rena plockpotatisen undantaget det sista. Han SKA ta alla de andra skotten! Det är ren fakta.

Slut på gullandet med pajasen. Han har extremt vatten över huvudet när han lirar i allsvenskan. Ligan är för bra för honom! Han har ingen teknik, han sprattlar som en fisk på land och ingen kontinuitet i något han gör. Av dessa tabbar han gjort som säkert nu börjar rinna mot 10 sträcket, så är kanske två acceptabla. Han har tamefan gjort tavlor för flera säsonger framöver. Det kallas fan inte otur, det kallas inkompetens.

Väljer dock att fokusera på det roliga med matchen och det var allt det övriga. Bra domare, bra insats av SAMTLIGA utespelare även om Gustafsson alltjämt framstår som en säkerhetsrisk med sina Zabla(Inte bara sportblaskan som kan :D) snurrfinter!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Pickard är bra märklig. Förstår mig inte på karln. Har gör den ena grymma räddningen efter den andra och helt plötsligt så gör de mål på en riktig jävla skitpuck. Han har lite otur... :(
Tror Chet tappar fokus ibland. Han räknade inte med det lövet.. Alltså, vemfan skjuter på det sättet i elitsportsammanhang? En ballong-fjuttare... Sen ska väl Chet vara vaken där kan jag tycka.

Knätofs mål #2 får utespelarna ta på sig. De slutar spela i mittzonen och låter Chet släppa in pucken.

Manijock, att påstå att en målvakt som vunnit JVM, varit med Nashville och lirat inte har någon teknik etc är lite billigt och inte sant. Han är bra. Lite grejer att slipa bort men han är inte kass. Ett problem han verkar ha är fokus emellanåt. mål #1 skulle han haft men han verkar inte riktigt se "skottet" komma.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:Pickard är bra märklig. Förstår mig inte på karln. Har gör den ena grymma räddningen efter den andra och helt plötsligt så gör de mål på en riktig jävla skitpuck. Han har lite otur... :(
Vill inte säga att deras reducering var en tavla. Såg så ut från läktaren men nu när jag ser reprisen är det fan ingen lätt puck att hantera.

Wennberg-Johner-Sörensen var genialt. Sörensen och Otto var i mina ögon bäst ikväll, trots Wennbergs trea. Kan Sörensen lyfta nu med Challe bortplockad? De två har verkligen inte känts som om de har klaffat.

Jag vill se Bengan mer offensivt! Han var dock grym i boxplay idag med Gabbe.

Håller inte med Mäklaren. Tycker det är helrätt att spela Ljungh högt upp då han har varit en av de bättre på senare tid trots att kollektivet varit uselt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av minalman »

Jag vill se Chet leda Kuma La Vista, framför klacken!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Leksand skrev:Inte så mycket att säga. Bara att lyfta på hatten. Grattis och dra åt Helvete.
Under alla knätofsar hittar man alltid tillslut ett troll!

Kul att ni kom till Hovet och beställde dubbla portioner smisk. Välkommen åter!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:
Tror Chet tappar fokus ibland. Han räknade inte med det lövet.. Alltså, vemfan skjuter på det sättet i elitsportsammanhang? En ballong-fjuttare... Sen ska väl Chet vara vaken där kan jag tycka.

Knätofs mål #2 får utespelarna ta på sig. De slutar spela i mittzonen och låter Chet släppa in pucken.

Manijock, att påstå att en målvakt som vunnit JVM, varit med Nashville och lirat inte har någon teknik etc är lite billigt och inte sant. Han är bra. Lite grejer att slipa bort men han är inte kass. Ett problem han verkar ha är fokus emellanåt. mål #1 skulle han haft men han verkar inte riktigt se "skottet" komma.
Men för guds skull, titta på karln... Studera hans målvaktsstil, är det något som ens liknar något du sett tidigare? Han är en stor man, men likt förbannad så ser han tanig, liten och allmänt ihålig ut när han står i kassen. Han envisas med att släppa tabbe efter tabbe, och likt några satans Järlefeldt-kopior stoppar folk huvudet i sanden och skyller på, förlorares egna lilla favoritursäkt, otur.

Inte sett en så dålig förstamålvakt i DIF sen Naumovs/Östlund-fiaskot, och inte ens med en stabil 4-0 ledning och ett förbannat stabilt försvarsspel så kan man känna sig trygg. Man börjar ju tamefan undra om Aik mutar Chet att släppa in puckar som en påtänd treåring skulle käka till frukost.

Zabel meddelade att han skulle sänka toleransnivån. Chet är spelare som alla andra och ska därför lida samma medicin. Markera mot Pickard åtminstone fem matcher framöver! Skulle Adam på något oförklarligt och helt orealistiskt sätt spela sämre så kan jag väl tänka mig att spela spektaklet någon mer gång. I ren brist på annat!
Skriv svar