Det låter lite mer som jag minns det, var inte matchen mot Brynäs den sista innan ett uppehåll?-daniel- skrev:Nä, Zabels första match var väl 0-1 mot Modo där de gör mål i matchens sista sekund. 6-3 (var det väl?) vinsten mot BIF kom senare.David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Korrekt-daniel- skrev:Nä, Zabels första match var väl 0-1 mot Modo där de gör mål i matchens sista sekund. 6-3 (var det väl?) vinsten mot BIF kom senare.David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Var inte det matchen när vi gjorde 4 mål på 12 minuter, varav TVÅ i SAMMA boxplay?David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Känns som att det var mycket mer aktiv coachning, Otto (som ju var helt överlägsen för övrigt) spelade hela tiden i avgörande lägen kändes det som, och när det var lugnare i slutet spelade man honom mindre. Genomtänkt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej. Det var tidigare samma säsong mot Brynäs.Stentuff skrev:Var inte det matchen när vi gjorde 4 mål på 12 minuter, varav TVÅ i SAMMA boxplay?David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Fan vad svenska mästarna hade svårt på hovet ifjol...
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Minns samma sak-daniel- skrev:Nä, Zabels första match var väl 0-1 mot Modo där de gör mål i matchens sista sekund. 6-3 (var det väl?) vinsten mot BIF kom senare.David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Annars sköljde vi ju över Leksand hemma i KS också, visserligen bara 3-1.
Men efter den insatsen var jag (nästan) säker på att vi skulle greja kontraktet.
"Spelar vi bara så här så"
Skön seger detta, odiskutabelt.
Men vi pratar fortfarande om en (1) vinst.
Såg ut i omklädningsrummet som att ES-kontraktet var klart (förstår dom visserligen, stor tillfällig lättnad).
Men jag blir fan inte förvånad om vi står på hälarna borta mot Örebro på (ons?).
Det är det DIF jag blivit tvungen att vänja mig med.
Så överraska mig mer än gärna....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kan bara stämma in i lovsången, extra kul för mig som har gnällt så mycket på dessa -- att nu få säga att Wennberg och Sörensen var banans fyrverkerier. Lyckosamma i det mesta och såg riktigt heta ut i passningsspel och närkamper. Svinkul!
Murray.. ja vad ska man säga. Inte ett misstag, inte en tanke fel. Rätt bedömning i varenda jävla moment och helt gigantisk, trots att han suttit på skadebänken i ett antal veckor och det rätta tempot kanske inte riktigt fanns i kroppen.
Murray.. ja vad ska man säga. Inte ett misstag, inte en tanke fel. Rätt bedömning i varenda jävla moment och helt gigantisk, trots att han suttit på skadebänken i ett antal veckor och det rätta tempot kanske inte riktigt fanns i kroppen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jävligt OT men 6-3 slutade det
Highlights
Sen även den legendariska intervjun som Zabel drog av efter matchen!
Del 1
Del 2
Highlights
Sen även den legendariska intervjun som Zabel drog av efter matchen!
Del 1
Del 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Just i KS mötte vi ju Örebro borta efter 3-1 vinsten mot Leksand också... och spelade ut dem fullständigt utan att få in pucken (drömmer fortfarande mardrömmar om Ottossons öppna mål när det var sekunder kvar). Snälla, låt likheterna med förra året stanna där.Lee Harvey Oswald skrev:Minns samma sak-daniel- skrev:Nä, Zabels första match var väl 0-1 mot Modo där de gör mål i matchens sista sekund. 6-3 (var det väl?) vinsten mot BIF kom senare.David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Annars sköljde vi ju över Leksand hemma i KS också, visserligen bara 3-1.
Men efter den insatsen var jag (nästan) säker på att vi skulle greja kontraktet.
"Spelar vi bara så här så"
Skön seger detta, odiskutabelt.
Men vi pratar fortfarande om en (1) vinst.
Såg ut i omklädningsrummet som att ES-kontraktet var klart (förstår dom visserligen, stor tillfällig lättnad).
Men jag blir fan inte förvånad om vi står på hälarna borta mot Örebro på (ons?).
Det är det DIF jag blivit tvungen att vänja mig med.
Så överraska mig mer än gärna....
Annars känner jag som dig, och nog väldigt många andra också. Som jag skrev ovan; var det här verkligen en början på något nytt eller var det en dödsryckning? Vi får se. Man fick åtminstone vara glad en jävla dag den här säsongen...
Otroligt skönt med tre poäng idag. Lite ljus i mörkret efter allt, och nu är det bara att ösa på. Nyckelmatch på nytt mot Örebro på onsdag, tar vi tre där kan detta bli en rejäl vändning.
- Jim Morrison
Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Jimmie Ölvestad, det är min gubbe, han kan man bara älska.
Jimmie
Otto
Murray
Wennberg
Dessa spelare var MYCKET bra idag.
Sen är du en person som kallar honom Znabel, så positiv kritik hade man väl inte räknat från dig. Inte ens efter en sådan här match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skönaste av allt idag - ingen jävel brydde sig om när leksak gjorde 6-2 målet.
Märkte inte ens att det var 6-2 förräns slutsignalen hade gått.
Underbart spelat i dag, håll uppe det här spelet gubbs så kan vi äga vem fan som helst!
Märkte inte ens att det var 6-2 förräns slutsignalen hade gått.
Underbart spelat i dag, håll uppe det här spelet gubbs så kan vi äga vem fan som helst!
Alltid Oavsett.
Detta var roligt!
Re: Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
du fick äta ganska mycket vad du sa eller hurminalman skrev:Wennberg är inte lika bra som han verkar. Mycket väsen för ingenting. Han, Tim och Åberg åker massa skridskor men är väldigt ineffektiva. Jag vill se mer mål per skär!

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Vilket jävla drag!
Valde nog rätt match o dra upp o se på

Valde nog rätt match o dra upp o se på