Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Åh Djurgården, åh Djurgården, åh Djurgården, heja Djurgården...
Sjukt skönt med sex baljor en dag som denna. Lika skönt var det att vi inte bajsade ner oss själva i 3:e perioden som vi annars brukar göra.
Tre bestående intryck direkt efter matchen.
1. Otto bevisade återigen hur jävla överlägsen han är i denna serie.
2. Fjärdelinan med Wennberg, Johner och Sörensen känns lovande.
3. Det märktes att Timmy och Murray var tillbaka i backuppsättningen.
FFF - HTB.
Sjukt skönt med sex baljor en dag som denna. Lika skönt var det att vi inte bajsade ner oss själva i 3:e perioden som vi annars brukar göra.
Tre bestående intryck direkt efter matchen.
1. Otto bevisade återigen hur jävla överlägsen han är i denna serie.
2. Fjärdelinan med Wennberg, Johner och Sörensen känns lovande.
3. Det märktes att Timmy och Murray var tillbaka i backuppsättningen.
FFF - HTB.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Var grymt impad av Sörensen idag, riktigt på hugget!
Fortsätt såhär!
Bra krig och nyttigt med många mål framåt!
Bra krig och nyttigt med många mål framåt!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Äntligen!
Känns helt plötsligt som man hittade rätt bland formationerna, dessutom. Sörensen verkligen sprudlade av spelglädje tillsammans med framförallt Wennberg.
Ottosson är förövrigt fortfarande i en klass för sig...jag förstår inte hur han kan vara så överlägsen.
Var det här verkligen en början till en vändning, eller var det en dödsryckning? Vi får se, det visar sig tämligen omgående mot Örebro på onsdag.
Känns helt plötsligt som man hittade rätt bland formationerna, dessutom. Sörensen verkligen sprudlade av spelglädje tillsammans med framförallt Wennberg.
Ottosson är förövrigt fortfarande i en klass för sig...jag förstår inte hur han kan vara så överlägsen.
Var det här verkligen en början till en vändning, eller var det en dödsryckning? Vi får se, det visar sig tämligen omgående mot Örebro på onsdag.
- AdamPickard
Känns som det måste bli vinst nu mot Örebro annars är vi tillbaka på ruta ett
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
När spelade Djurgården såhär bra senast? Jag minns fan inte det.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Wennberg 3+0
Johner 1+1
Sörensen 0+3
Fortsätt med den här kedjan annars jävlar..
Vilken jävla chef Murray var idag.
Ingenting var sig likt! (Förutom Chet)
Johner 1+1
Sörensen 0+3
Expert.
Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Jimmie Ölvestad, det är min gubbe, han kan man bara älska.
Jimmie
Otto
Murray
Wennberg
Dessa spelare var MYCKET bra idag.
Jimmie Ölvestad, det är min gubbe, han kan man bara älska.
Jimmie
Otto
Murray
Wennberg
Dessa spelare var MYCKET bra idag.
Tyckte Chet såg djävligt säker ut (förutom studsen då).SirDIFalot skrev:Wennberg 3+0
Johner 1+1
Sörensen 0+3
Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Sååå jävla skönt!!
fortsätt såhär nu

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Precis, var först lite osäker på om matchen mot Brynäs var Zabels första match den gången också, hade för mig att den slutade 6-3, men mitt minne är inte det bästa, men det påminner väldigt mycket om varandra.David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-18 19:42:20, redigerad totalt 2 gång.
- -daniel-
Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012
Nä, Zabels första match var väl 0-1 mot Modo där de gör mål i matchens sista sekund. 6-3 (var det väl?) vinsten mot BIF kom senare.David1891 skrev:Du pratar om Zabels första match, vi skåpade ur Brynäs totalt. 5-2 slutade den matchen och vi spelade hur jävla bra som helst. Påminner mycket om hur det såg ut idag.Caveman skrev:Har för mig att DIF gjorde en liknande match förra säsongen med Zabel i båset, den gången var det Brynäs som krossades och det pratades om Järnkaminer hit & Järnkaminer dit. Man kan alltid hoppas att detta är början på en vändning, men vi får avvakta och se.