Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av sensei »

Staten skrev:
Alexander skrev:
Leksand skrev:
JohanPez skrev:Yes! Murray är spelklar tills på söndag.
Då jublar vi åt samma sak, den här gången. ;-)
??
Tror han syftar på att Murray är en rundningskon, vilket många verkar tro. Men jag är rätt övertygad om att han förstår att det kommer bli mycket tuffare att möta Djurgårn med Murray på isen.
Helt otroligt. Hur kan man vara så insnöad. Om jag träffade en riktigt barbarisk enstöring i en grotta så skulle jag kunna förstå att man har negativa åsikter om "andra spelare" som inte är i närheten av sin egen grotta, men i dagens upplysta internetsamhälle?!

Ledning: Murray är fullt ordinarie i ett NHL's bättre lag. NHL är en liga där tempot är en aning högre än i svensk hockey.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Snälla vinn, snälla!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Staten skrev:
Alexander skrev:
Leksand skrev:
JohanPez skrev:Yes! Murray är spelklar tills på söndag.
Då jublar vi åt samma sak, den här gången. ;-)
??
Tror han syftar på att Murray är en rundningskon, vilket många verkar tro. Men jag är rätt övertygad om att han förstår att det kommer bli mycket tuffare att möta Djurgårn med Murray på isen.
Helt otroligt. Hur kan man vara så insnöad. Om jag träffade en riktigt barbarisk enstöring i en grotta så skulle jag kunna förstå att man har negativa åsikter om "andra spelare" som inte är i närheten av sin egen grotta, men i dagens upplysta internetsamhälle?!

Ledning: Murray är fullt ordinarie i ett NHL's bättre lag. NHL är en liga där tempot är en aning högre än i svensk hockey.
Men eftersom rinken är någon meter bredare så blir Murray jättedålig och helt plötsligt en annan spelare framför eget mål också....... :wink:
Expert.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AdamPickard »

Är det bara jag som noterat att Viasat äntligen har börjat prioritera DIF? Utöver Leksand matchen sänds Örebro också på Viasat Hockey.
Förbannat skönt att slippa S24 och Tomas Rooooos
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:Är det bara jag som noterat att Viasat äntligen har börjat prioritera DIF? Utöver Leksand matchen sänds Örebro också på Viasat Hockey.
Det där schemat är satt sedan länge väl? Har väl varit en eller två ändringar efter att de kommit in lite NHL-spelare i de olika lagen.
Expert.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:
AdamPickard skrev:Är det bara jag som noterat att Viasat äntligen har börjat prioritera DIF? Utöver Leksand matchen sänds Örebro också på Viasat Hockey.
Det där schemat är satt sedan länge väl? Har väl varit en eller två ändringar efter att de kommit in lite NHL-spelare i de olika lagen.
Du kanske har rätt, men det kändes som det var ungefär varannan match i början med S24/Viasat
Fast iofs skulle det varit väldigt konstigt om man valde att sända något annat än DIF - Leksand, DIF - Västerås. Det lär ju vara de matcherna i särklass som lockar flest tittare. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:
SirDIFalot skrev:
Du kanske har rätt, men det kändes som det var ungefär varannan match i början med S24/Viasat
Fast iofs skulle det varit väldigt konstigt om man valde att sända något annat än DIF - Leksand, DIF - Västerås. Det lär ju vara de matcherna i särklass som lockar flest tittare. :)
Fast vi ska ju vara jävligt glada att S24 tar våra matcher när Viasat väljer bort oss. När de sänds på hockeyallsvenskans egna sajt vilket bara hänt EN gång men ändå, då går det ju inte att kolla.
Expert.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Aldrig sett någon match därifrån ^^, men har svårt att tro att det är värre än Tomas Roooooooooooooooooooooooooooooos 8)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:Aldrig sett någon match därifrån ^^, men har svårt att tro att det är värre än Tomas Roooooooooooooooooooooooooooooos 8)
Have a look....
http://www.youtube.com/watch?v=ZIl9s-jYbxc

Seriöst. S24, Holmgren och Ros är verkligen en OK lösning för bortamatcherna som Viasat inte sänder.
Expert.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:
AdamPickard skrev:Aldrig sett någon match därifrån ^^, men har svårt att tro att det är värre än Tomas Roooooooooooooooooooooooooooooos 8)
Have a look....

Seriöst. S24, Holmgren och Ros är verkligen en OK lösning för bortamatcherna som Viasat inte sänder.
haha herregud, ser ju ut som å titta på hockey på -80 talet =D
Staten

Inlägg av Staten »

Ja, Hockeyallsvenskan kan dra åt helvete som tog 129 kr för det där. De borde ge fan i att sända om de inte kan göra det på riktigt. Men jag gör aldrig om samma misstag igen iaf. Har väldigt svårt att se någon Djurgårdare ge 129 kr för den skiten igen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:
SirDIFalot skrev:
Have a look....

haha herregud, ser ju ut som å titta på hockey på -80 talet =D
129 kr per match. Dyrare än S24 :)
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 18/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Staten skrev:Ja, Hockeyallsvenskan kan dra åt helvete som tog 129 kr för det där. De borde ge fan i att sända om de inte kan göra det på riktigt. Men jag gör aldrig om samma misstag igen iaf. Har väldigt svårt att se någon Djurgårdare ge 129 kr för den skiten igen.
Ja det var helt klart sista gången.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Varför sänder inte Viasat hockey på Viasat Sport för? Dom sänder ju NHL-matcher på båda sina kanaler? När det är två storlag som spelar tycker man ju dom kan göra det!
geten

Inlägg av geten »

Jag kan bara inflika att den där sändningen på HockeyAllsvenskan hade BRA bild för att vara dem. Sist jag kollade på en match via deras sida såg det ut som det var filmat med en mobilkamera modell äldre, var bara att drömma om att se pucken...
Skriv svar