Tony Zabel
Re: Tony Zabel
Ja Tony har helt klart ingen lätt uppgift framför sig, men samtidigt hände en förändring i DIF. Nu gäller det att spelarna börjar spela ishockey också. Challe får gärna ringa in en mental coach nu!
Ja, han är modig. Tror att många tränare skulle tänka både en och två gånger innan de tog sig an uppgiften. Pressen är fruktansvärt stor och allt annat än en plats i ES är ett misslyckande.SirDIFalot skrev:Fan vad synd det är om Zabel om han misslyckas nu. Då kommer han vara stämplad som en misslyckare och har båda gångerna fått ta över ett lag i kris och fritt fall. Knappast "fair game".
Blir lite bekymrad när jag hör intervjun med Zabel, han har inget nytt tänk egentligen utan vill bara finslipa det som redan är...
Bara det svaret är en tydlig indikation på att en helt ny stänkare hade varit nödvändig i båset
Hoppas jag har fel
Bara det svaret är en tydlig indikation på att en helt ny stänkare hade varit nödvändig i båset
Hoppas jag har fel
- Jim Morrison
Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Går du på valium den senaste tiden eller har caps lock knappen bara lossnat?Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.

Expert.
- Jim Morrison
Har blivit ganska apatisk på sistone när det handlar om DIF... Blir väl mer sansad då.SirDIFalot skrev:Går du på valium den senaste tiden eller har caps lock knappen bara lossnat?Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tony Zabel
Jag tvivlar starkt på att du läser det här Tony, men om du gör det vill jag bara säga: Skit i alla negativa kommentarer här i forumet. Problemet med alla som skriver här är samma problem som du gett dig fan på att lösa, med avseende på laget. Får du laget att börja vinna så får du också tyst på alla tvivlare. Om du inte fixar det så ska du ha all heder för att du försöker! Kom igen nu och allt gott till dig inför matchen på söndag. Jag håller tummarna!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Läget är nästan exakt det samma som då, det enda som hänt är att vi spelar i en sämre division.Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Många av spelarna är kvar, de höga kraven är kvar, vi borde ligga bra mycket högre upp i tabellen med denna trupp osv.
Så att man direkt kopplar detta till förra säsongens "praktiktjänst" är inget konstigt alls.
Zabel är säkert en trevlig prick, jag har dock aldrig gillat hans "pojk-tuffa" matchanalyser.
Hans stil kanske gillas av spelarjuniorer & klackfolk (man pratar ju samma språk liksom).
Men för mig känns den gode Tony oerhört valpig och knappast rätt Man att försöka få ordning på detta spektakel till hockeylag.
Men jag har märkt att det är oerhört många som gläds nåt enormt just nu av att följa Dockusåpan DIF, Ett lag på bristningsgränsen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Du glömde självfallet fetstila "på så kort tid." Dessutom bortsåg du även från att han hade noll rutin från Elitserien och skillnaden nu.Lee Harvey Oswald skrev:Läget är nästan exakt det samma som då, det enda som hänt är att vi spelar i en sämre division.Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Många av spelarna är kvar, de höga kraven är kvar, vi borde ligga bra mycket högre upp i tabellen med denna trupp osv.
Så att man direkt kopplar detta till förra säsongens "praktiktjänst" är inget konstigt alls.
Zabel är säkert en trevlig prick, jag har dock aldrig gillat hans "pojk-tuffa" matchanalyser.
Hans stil kanske gillas av spelarjuniorer & klackfolk (man pratar ju samma språk liksom).
Men för mig känns den gode Tony oerhört valpig och knappast rätt Man att försöka få ordning på detta spektakel till hockeylag.
Men jag har märkt att det är oerhört många som gläds nåt enormt just nu av att följa Dockusåpan DIF, Ett lag på bristningsgränsen.
- Lee Harvey Oswald
Jim Morrison skrev:Du glömde självfallet fetstila "på så kort tid." Dessutom bortsåg du även från att han hade noll rutin från Elitserien och skillnaden nu.Lee Harvey Oswald skrev:Läget är nästan exakt det samma som då, det enda som hänt är att vi spelar i en sämre division.Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Mmh, men vad är skillnaden nu då, förutom tiden.
(men han har ju egentligen inte så mycket tid på sig, poängen måste börja trilla in från & med nu på söndag .....& fram till Mars)
Eller menar du att rutinen från att vara med på resan ur ES kommer bidra med visdom & taktisk smartness per automatik nu?
Men vi har just nu kanske inga andra alternativ som jag förstått det.
Så då har "man agerat" nu iaf
Vilken jälva unken soppa denna förening bjuder på, generöst dessutom...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Tid och erfarenhet gör väl ganska mycket skillnad ändå? Allt jag säger är, ge honom en chans och döm honom inte för hans förra sejour då den var för kort.Lee Harvey Oswald skrev: Mmh, men vad är skillnaden nu då, förutom tiden.
(men han har ju egentligen inte så mycket tid på sig, poängen måste börja trilla in från & med nu på söndag .....& fram till Mars)
Eller menar du att rutinen från att vara med på resan ur ES kommer bidra med visdom & taktisk smartness per automatik nu?
Men vi har just nu kanske inga andra alternativ som jag förstått det.
Så då har "man agerat" nu iaf
Vilken jälva unken soppa denna förening bjuder på, generöst dessutom...
Men ja, att det är riktigt illa skött i föreningen råder det inga tvivel om längre.
- minalman
Tony Zabel
En mer ödmjuk spelartrupp att jobba med, antagligen.Lee Harvey Oswald skrev:Jim Morrison skrev:Du glömde självfallet fetstila "på så kort tid." Dessutom bortsåg du även från att han hade noll rutin från Elitserien och skillnaden nu.Lee Harvey Oswald skrev:Läget är nästan exakt det samma som då, det enda som hänt är att vi spelar i en sämre division.Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Mmh, men vad är skillnaden nu då, förutom tiden....
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Till dig då eller? ...Rix skrev:Challe får gärna ringa in en mental coach nu!

"För bara ett par veckor sedan var Tony Zabel tränare för Brynäs juniorlag.
Nu är han huvudtränare i ett krisande Djurgården som kämpar desperat för
att undvika kvalspel."
Så lät det då. Får hoppas att det låter annorlunda nu..
- SirDIFalot
Va?Rocky3000 skrev:Till dig då eller? ...Rix skrev:Challe får gärna ringa in en mental coach nu!![]()
"För bara ett par veckor sedan var Tony Zabel tränare för Brynäs juniorlag.
Nu är han huvudtränare i ett krisande Djurgården som kämpar desperat för
att undvika kvalspel."
Så lät det då. Får hoppas att det låter annorlunda nu..
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Han borde naturligtvis sågat Challe som ledare genom att sägas att det ska ändras en hel del.Sjöwall skrev:Ni är inte ensamma... Fy fan. Kräks lite i munnen.#87 skrev:Fick precis samma känsla, haha..B.I.B.A skrev:Intervjun med Tony höjde ju inte direkt förhoppningarna.
"Bygga vidare på det vi tre har jobbat med"
"Spelat ganska bra de senaste matcherna"
Det kommer se ut precis som innan.
Kändes hoppfullt innan intervjun, tvärtom efter den.
"Vi ska arbeta bort Challes spelide som misslyckats. Jag kommer att förändra både spelsätt och höja spelarnas själförtroende. De har underpresterat med Challe".
Absolut grabbar, det hade varit betydligt bättre.
Eller?
Timmar efter beslutet är taget kan han visa lite ödmjukhet inför sin sportchef och kollega. Kan finnas en idé att hålla den relationen på god nivå.
Att några fans analyserar intervjun och drar otroligt kraftiga slutsatser av den kan nog den gode Zabel leva med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm