Tony Zabel
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tony Zabel
Hoppas på en Zabel- effekt men precis som många andra undrar jag om det blir så stor förändring...
Re: Tony Zabel
Med Växjö och Sam Hallam var det nog så hela tiden att planen var att Sam skulle få ta över, så där kan jag mycket väl tänka mig att han gav fan i att komma med sina lösningar innan han fått ta över rodret själv. Där kan man istället fundera lite över tränarens lojaliteten till klubben (samma frågeställning kan förstås göras gällande vårt tränarbyte från NECO till Äpplet, även om det där knappast var någon hemlighet att Salo ville gå den vägen redan från början).#87 skrev:Jag håller med, men samtidigt funkade det ju väldigt bra för Växjö och Sam Hallam..Edin skrev:
Hade gärna sett att vi tagit in en ny coach, få till lite förändring. Jag kan inte riktigt se vad som skulle bli annorlunda nu, men det är bara att önska Tony all lycka.
Tony Zabel
Kan ju också bero på huvudtränarens ledarstil. Vi har ju ingen insikt här och därför kan man bara spekulera men i vissa organisationer är ledarna intresserade av att sjösätta underordnades idéer och i andra inte.Leksand skrev:Med Växjö och Sam Hallam var det nog så hela tiden att planen var att Sam skulle få ta över, så där kan jag mycket väl tänka mig att han gav fan i att komma med sina lösningar innan han fått ta över rodret själv. Där kan man istället fundera lite över tränarens lojaliteten till klubben (samma frågeställning kan förstås göras gällande vårt tränarbyte från NECO till Äpplet, även om det där knappast var någon hemlighet att Salo ville gå den vägen redan från början).#87 skrev:Jag håller med, men samtidigt funkade det ju väldigt bra för Växjö och Sam Hallam..Edin skrev:
Hade gärna sett att vi tagit in en ny coach, få till lite förändring. Jag kan inte riktigt se vad som skulle bli annorlunda nu, men det är bara att önska Tony all lycka.
Zabel kan mycket väl ha lagt fram bra förslag på förändringar.
Känns lite ologiskt, men omöjligt är det förstås inte.JohanPez skrev:Kan ju också bero på huvudtränarens ledarstil. Vi har ju ingen insikt här och därför kan man bara spekulera men i vissa organisationer är ledarna intresserade av att sjösätta underordnades idéer och i andra inte.Leksand skrev:Med Växjö och Sam Hallam var det nog så hela tiden att planen var att Sam skulle få ta över, så där kan jag mycket väl tänka mig att han gav fan i att komma med sina lösningar innan han fått ta över rodret själv. Där kan man istället fundera lite över tränarens lojaliteten till klubben (samma frågeställning kan förstås göras gällande vårt tränarbyte från NECO till Äpplet, även om det där knappast var någon hemlighet att Salo ville gå den vägen redan från början).#87 skrev:Jag håller med, men samtidigt funkade det ju väldigt bra för Växjö och Sam Hallam..Edin skrev:
Intervjun med Tony höjde ju inte direkt förhoppningarna.
"Bygga vidare på det vi tre har jobbat med"
"Spelat ganska bra de senaste matcherna"
Det kommer se ut precis som innan.
Avgå Jocke.
Fick precis samma känsla, haha..B.I.B.A skrev:Intervjun med Tony höjde ju inte direkt förhoppningarna.
Kändes hoppfullt innan intervjun, tvärtom efter den.
-
ett bevis på att det inte finns pengar att plocka in någon tränare utifrån
Ni är inte ensamma... Fy fan. Kräks lite i munnen.#87 skrev:Fick precis samma känsla, haha..B.I.B.A skrev:Intervjun med Tony höjde ju inte direkt förhoppningarna.
Kändes hoppfullt innan intervjun, tvärtom efter den.
Ja men nu så har Znabel vart med och lagt upp spelidén med Challe & Bäcklin inför säsongen, det är inte så att dom plockade in en coach från gatan.JohanPez skrev:Kan ju också bero på huvudtränarens ledarstil. Vi har ju ingen insikt här och därför kan man bara spekulera men i vissa organisationer är ledarna intresserade av att sjösätta underordnades idéer och i andra inte.Leksand skrev:Med Växjö och Sam Hallam var det nog så hela tiden att planen var att Sam skulle få ta över, så där kan jag mycket väl tänka mig att han gav fan i att komma med sina lösningar innan han fått ta över rodret själv. Där kan man istället fundera lite över tränarens lojaliteten till klubben (samma frågeställning kan förstås göras gällande vårt tränarbyte från NECO till Äpplet, även om det där knappast var någon hemlighet att Salo ville gå den vägen redan från början).#87 skrev:Jag håller med, men samtidigt funkade det ju väldigt bra för Växjö och Sam Hallam..Edin skrev:
Sam var väl headcoach innan han gick till Växjö?
- SirDIFalot
Ja, Sam var head coach i BIK Karlskoga flera säsonger.
Jag tror den här lösningen är bättre än att låta Challe vara kvar. Garanterat. Men hade mycket hellre sett ett namn utifrån. Så trött på inaveln.
Jag tror den här lösningen är bättre än att låta Challe vara kvar. Garanterat. Men hade mycket hellre sett ett namn utifrån. Så trött på inaveln.
Expert.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas verkligen att det här funkar. Måste dock erkänna att jag är skeptisk till valet av ersättare.
Kom igen nu DIF!
Kom igen nu DIF!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Är det en medvind jag känner eller är det kollegans dåliga mage som spökar nu igen? Tiden får utvisa. Jag håller tummarna, mer kan man inte göra.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Hoppas Zabel får en bättre start än sist, 19,59 i tredje perioden gör Modo 1-0, en sekund till utan mål och vi hade sluppit kvalserien!
Tycker fan synd om Challe, man kan inte skylla allt på tränaren med dom spelarna vi har, dom skulle ha tagit betydligt fler pinnar även utan tränare med detta lag!
Dock hoppas jag av hela mitt hjärta att vinsterna börjar trilla in och att vi flyt-vinner ett par matcher på raken så grabbarna känner att nått går våran väg och får lite självförtroende, sen kommer resten av sig själv!
Tycker fan synd om Challe, man kan inte skylla allt på tränaren med dom spelarna vi har, dom skulle ha tagit betydligt fler pinnar även utan tränare med detta lag!
Dock hoppas jag av hela mitt hjärta att vinsterna börjar trilla in och att vi flyt-vinner ett par matcher på raken så grabbarna känner att nått går våran väg och får lite självförtroende, sen kommer resten av sig själv!
- SirDIFalot
Fan vad synd det är om Zabel om han misslyckas nu. Då kommer han vara stämplad som en misslyckare och har båda gångerna fått ta över ett lag i kris och fritt fall. Knappast "fair game".
Expert.
Jo inga roliga förutsättningar att ta över en skuta som halvt sjunkit 2ggr på raken!SirDIFalot skrev:Fan vad synd det är om Zabel om han misslyckas nu. Då kommer han vara stämplad som en misslyckare och har båda gångerna fått ta över ett lag i kris och fritt fall. Knappast "fair game".