Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Skapa en kärna (A18 "projektet") som håller igång hela matcherna. Kan inte bli mycket sämre än vad det är nu. Sen att styrelsen har en hel del att jobba på gällande UCS och FBR som var den drivande kärnan förut är kanske det största problemet. Men om vi utgår från A18 och skapar en kärna kan vi nog (förhoppningsvis) få med oss större delar av klacken.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Man bör komma tidigt till matchen mot Leksand och ta bra platser ganska långt ner/närmare mitten på A18.
Alla är fortfarande välkomna att gå in i vår FB-grupp och uttrycka sig där. Det är lätt att gnälla men det verkar vara få som egentligen vill göra något åt det.
Alla är fortfarande välkomna att gå in i vår FB-grupp och uttrycka sig där. Det är lätt att gnälla men det verkar vara få som egentligen vill göra något åt det.
Vad var det för budskap på tygstycket som hölls upp i klacken igår?
Såg det bara bakifrån och är för tjock och trött för att gå runt och kika.
Såg det bara bakifrån och är för tjock och trött för att gå runt och kika.
- MartinDIF51
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det stod "Finns bara en Bengan" har jag för mig.
För övrigt var det pinsamt att stå där. Herregud vad jag skämdes över de clowner som stod där. Först så ställer sig en mupp och drar igång "Vi e från Sthlm ..." precis som i V-rås, sen så skriks det gång på gång de löjligaste köns hetsningarna och svordomar som varken var roliga eller smarta. Endast efterblivna. Men skiten var inte slut där, fler personer drog igång både Bajen och AIK ramsor! VAFAN!?
De som gjorde det har fan aldrig gått på matcher, inte många iaf. PINSAMT, rakt av.
Sen det faktum att UCS och JK inte ens va där än mindre en själ från Sthlm i sig är ju sorgligt bara det.
Klack mässigt va det en katastrof, spelarna förtjänade mer den matchen (och då är det illa!)
Hoppas folk skärper till sig inför Leksand!
För övrigt var det pinsamt att stå där. Herregud vad jag skämdes över de clowner som stod där. Först så ställer sig en mupp och drar igång "Vi e från Sthlm ..." precis som i V-rås, sen så skriks det gång på gång de löjligaste köns hetsningarna och svordomar som varken var roliga eller smarta. Endast efterblivna. Men skiten var inte slut där, fler personer drog igång både Bajen och AIK ramsor! VAFAN!?
De som gjorde det har fan aldrig gått på matcher, inte många iaf. PINSAMT, rakt av.
Sen det faktum att UCS och JK inte ens va där än mindre en själ från Sthlm i sig är ju sorgligt bara det.
Klack mässigt va det en katastrof, spelarna förtjänade mer den matchen (och då är det illa!)
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Klacktråden - Järnkaminerna
Det är ju landsortssupoortrar som hejar på det sätt de finner lämpligt. Samma sak i Oskarshamn och andra ställen.MartinDIF51 skrev:Det stod "Finns bara en Bengan" har jag för mig.
De kommer ju inte vara på Hovet på söndag, åtminstone inte i majoritet.
"Ge mig ett D"
Nu för ni fan ta och kamma er. Nog för att det var pinsamt många gånger men inte berodde det på avsaknad av stockholmare direkt. För stockholmare fanns det där.
Är riktigt glad att ingen körde igång "den som inte hoppar" iallafall. Hade varit en syn för gudarna.
Är riktigt glad att ingen körde igång "den som inte hoppar" iallafall. Hade varit en syn för gudarna.
- MartinDIF51
Jag vet att de inte kommer vara på plats i Hovet (tackar fan för det).
Och NEJ! Var fan inga 08-or där, i sådana fall 6-8st MAX!
Va ca. 50-60 pers max i klacken, och de flesat kände jag och mina polare igen. Nivån var fan låg och "den som inte hoppar" ahde varit ett steg upp. Nej fyfan för de muppar som drog igång: "alla i BIK har gonorre", eller alla de där Bajen och Gnaget ramsorna.
Han som va på räcket i första kan ju glömma att någonsin göra om det. Herregud!
Nej hoppas vi går upp oss i nivå borta mot Örebro och innan det hemma på Hovet. Syns där!
Och NEJ! Var fan inga 08-or där, i sådana fall 6-8st MAX!
Va ca. 50-60 pers max i klacken, och de flesat kände jag och mina polare igen. Nivån var fan låg och "den som inte hoppar" ahde varit ett steg upp. Nej fyfan för de muppar som drog igång: "alla i BIK har gonorre", eller alla de där Bajen och Gnaget ramsorna.
Han som va på räcket i första kan ju glömma att någonsin göra om det. Herregud!
Nej hoppas vi går upp oss i nivå borta mot Örebro och innan det hemma på Hovet. Syns där!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
-
Fan vad jag saknar Fabriken och UCS... Fabrikens tifo som de hade kunnat skapa mot Leksand... UCS går mentala i klacken och hela hovet rycks med... Nästan så jag köper klackbiljetter för att kunna hjälpa de få som försöker få igång publiken på riktigt... eloge till er
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Jag har en skitbra idé inför söndag annars. En ny ramsa:JohanPez skrev:Det är ju landsortssupoortrar som hejar på det sätt de finner lämpligt. Samma sak i Oskarshamn och andra ställen.MartinDIF51 skrev:Det stod "Finns bara en Bengan" har jag för mig.
"Ge mig ett D"
"Jobba, jobba, jobba! Jobba, jobba, jobba!"
Leksand körde den i förra matchen på Hovet, tyckte det var skitbra faktiskt.
Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
pulverapa skrev:Jag har en skitbra idé inför söndag annars. En ny ramsa:JohanPez skrev:Det är ju landsortssupoortrar som hejar på det sätt de finner lämpligt. Samma sak i Oskarshamn och andra ställen.MartinDIF51 skrev:Det stod "Finns bara en Bengan" har jag för mig.
"Ge mig ett D"
"Jobba, jobba, jobba! Jobba, jobba, jobba!"
Leksand körde den i förra matchen på Hovet, tyckte det var skitbra faktiskt.

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Skulle det inte vara lite kul att köra följande ramsor på ironi med en stor jävla DIF-klack
-Sassa brassa...
-Heja Djurgårn' friskt humör! Det är det som susen gör! (växelramsa fram och tillbaks)
Det vore en bra anpassning till de bonnlag vi möter nu, menar jag.
-Sassa brassa...
-Heja Djurgårn' friskt humör! Det är det som susen gör! (växelramsa fram och tillbaks)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Klacktråden - Järnkaminerna
Jag får be om ursäkt men blir trött och oerhört generad av spektaklet. Det är många som kämpat oerhört mycket för att skapa en kultur här. Ställer man sig i klacken tycker jag det är en självklarhet att man inte tar med sina treåringar, lär sig fler än tre ramsor och undviker att klappa sönder sångerna.brsk skrev:Nu för ni fan ta och kamma er. Nog för att det var pinsamt många gånger men inte berodde det på avsaknad av stockholmare direkt. För stockholmare fanns det där.
Kommer aldrig glömma matchen mot Karlskoga i KS då de klappade till "Heja heja Djurgården". Hur kan man klappa till en sång som nästan saknar takt i och med att man ofta drar ut på "Heeeeeeja" i början av sången?JohanPez skrev:Jag får be om ursäkt men blir trött och oerhört generad av spektaklet. Det är många som kämpat oerhört mycket för att skapa en kultur här. Ställer man sig i klacken tycker jag det är en självklarhet att man inte tar med sina treåringar, lär sig fler än tre ramsor och undviker att klappa sönder sångerna.brsk skrev:Nu för ni fan ta och kamma er. Nog för att det var pinsamt många gånger men inte berodde det på avsaknad av stockholmare direkt. För stockholmare fanns det där.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vilka är de roligaste felsjungningarna ni hört på läktaren?
Båda mina är från växelsången om våra järnkaminer där jag hört både "Wikegård käkar piller" och "Särkijärvis jacka brinner"
Ganska festligt att höra!
Båda mina är från växelsången om våra järnkaminer där jag hört både "Wikegård käkar piller" och "Särkijärvis jacka brinner"
Ganska festligt att höra!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Du glömde den bästa, - Vi har simmat över havet för att se det bästa laget, Djurgården!sensei skrev:Skulle det inte vara lite kul att köra följande ramsor på ironi med en stor jävla DIF-klack
-Sassa brassa...