Tony Zabel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Tony Zabel

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Undra om han gör några ändringar alls? Det är ju det som är grejen, som assisterande coach lär väl han och Challe haft en tät dialog om precis allting? Sen kan ju Tony varit missnöjd (typ med Sörensens petning) men tror säkert de haft ett liknande tänk i de flesta övriga frågor.
Svårt att veta. Montén hade ju inte mycket att säga till om i DIF. Bara träningsverksamheten typ. Vet inte vad han hade velat göra annorlunda om han varit huvudansvarig.

För övrigt tycker jag verkligen inte att vi ska överanalysera Zabels 13 matcher med DIF ifjol när vi redan var i fritt fall.

Positivt: Garpen ville detta, hans kunnande håller jag högt. Zabel är offensivt lagd och kan kanske förbättra vårt PP och anfallsspel.

Negativt: Han har varit i båset hela säsongen redan.
Expert.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av förevigtdjurgården »

Åh, shit vad skönt.

Precis vad som behövs. En nystart. Nu kan man verkligen se det som 31 matcher att vinna istället för 31 matcher att förlora! Zabel gjorde bra ifrån sig på kort tid under sin lilla visit förra året, så hoppas självklart han kan bygga vidare på det.

Han verkar som en jävligt GO! kille, och nu kanske vi äntligen kan se poängen trilla in. Man kan ju hoppas iallafall.

Minst 10 på AIS, Asplöven, Tingsryd & Karlskrona. Minst.
25/4-2025
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Tveksam på Zabel som huvudtränare.. Hade så mycket hellre sett någon utanför Djurgården ta över och få slut på inaveln men intar att ekonomin inte håller för det
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Upp med en Zabel intervju pronto. Vill höra hur han tänker
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Undra om han gör några ändringar alls? Det är ju det som är grejen, som assisterande coach lär väl han och Challe haft en tät dialog om precis allting? Sen kan ju Tony varit missnöjd (typ med Sörensens petning) men tror säkert de haft ett liknande tänk i de flesta övriga frågor.
Svårt att veta. Montén hade ju inte mycket att säga till om i DIF. Bara träningsverksamheten typ. Vet inte vad han hade velat göra annorlunda om han varit huvudansvarig.

För övrigt tycker jag verkligen inte att vi ska överanalysera Zabels 13 matcher med DIF ifjol när vi redan var i fritt fall.

Positivt: Garpen ville detta, hans kunnande håller jag högt. Zabel är offensivt lagd och kan kanske förbättra vårt PP och anfallsspel.

Negativt: Han har varit i båset hela säsongen redan.
Håller helt med om det, Tony fick ta över ett skepp som redan var sänkt och hade alldeles för lite tid på sig. Känslan är dock att vi är i ett lika illavarslande uselt läge nu, med något bättre tidsmarginal kanske.

Men det stora problemet anser jag är att det knappast blir någon "vitamininjektion" som en helt ny tränare ofta tenderar att bli, eftersom han som sagt varit med på hela den här praktusla resan.

I övrigt måste jag bara säga ett ord om Challe. Jag tycker det var stort att han tog sig an Djurgården inför KS förra året; han kunde ha bangat ur. Hävdat att hans kontrakt med Viasat fortfarande gällde, men han tog ett av sportsveriges tuffaste uppdrag. Det är dessutom jävligt stort av honom att kliva av i det här skedet och svälja prestigen.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Bara han slutar dribbla runt med kedjorna inför varje match så kanske vi får lite kontinuitet och stabilitet...
Leksand

Inlägg av Leksand »

SirDIFalot skrev:Leksand och Örebro. Tuffast möjliga start.
Måste vara rätt skönt på ett sätt ändå. Ingen förväntar sig några stordåd där, så om det blir torskar blir inte Zabel hängd, samtidigt som han får en riktig kanonstart om ni vinner. Värre att möta typ Tingsryd och Almtuna de två första matcherna, där det kommer börja snackas fiasko direkt om det blir förlust.

Är för egen del jävligt skeptisk till den här typen av tränarbyten och har även varit det när vi har använt oss av dem. Om Zabel sitter på lösningen till problemen hade han rimligen redan presenterat den. Och om han av någon anledning inte har gjort det förrän han själv får huvudansvaret, gör det inte honom heller lämpligt som tränare.

För egen del trodde jag stenhårt på att Säcken skulle komma in, men det kanske finns några bakomliggande skäl till att det inte kan bli så?
EBAD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av EBAD »

Önskar Zabel all lycka
Måste dock ställa mig aningen frågande till styrelsens agerande.
Att för bara några dagar sedan gå ut och förklara att Challe ska lägga sin tid på tränarrollen istället för sportchefsrollen för att en vecka senare göra en helomvändning och peta honom ger en fingervisning om vilken röra det är.

En krafthandling från början hade behövts, då hade jag haft förtroende för ledningen men också hopp för resten av säsongen. Om Challe hade petats redan innan speluppehållet och man tagit in någon helt ny typ Särken. Det finns en negativ anda och spiral och den är Zabel sannolikt smittad av.

Jag ansåg redan från början att Challe var ett dåligt val av tränare. Karln har ju inget lysande CV i den rollen direkt.

jag vill tro men har svårt att göra det
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Leksand skrev:
Måste vara rätt skönt på ett sätt ändå. Ingen förväntar sig några stordåd där, så om det blir torskar blir inte Zabel hängd, samtidigt som han får en riktig kanonstart om ni vinner. Värre att möta typ Tingsryd och Almtuna de två första matcherna, där det kommer börja snackas fiasko direkt om det blir förlust.

Är för egen del jävligt skeptisk till den här typen av tränarbyten och har även varit det när vi har använt oss av dem. Om Zabel sitter på lösningen till problemen hade han rimligen redan presenterat den. Och om han av någon anledning inte har gjort det förrän han själv får huvudansvaret, gör det inte honom heller lämpligt som tränare.

För egen del trodde jag stenhårt på att Säcken skulle komma in, men det kanske finns några bakomliggande skäl till att det inte kan bli så?
Finns säkert flera skäl, där det ekonomiska säkert spelat stor roll. Zabel ville ha en out-klausul som DIF inte har råd med och Säcken kanske ville ha löneförhöjning som DIF inte har råd med, om han nu ens ville eller kunde ta över.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Leksand skrev:

Bra tänk där, funderar också i de banorna.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Djurgårdens IF .. What R U doin? Djurgårdens IF .. Stahp!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Leksand

Inlägg av Leksand »

Stulle skrev:Finns säkert flera skäl, där det ekonomiska säkert spelat stor roll. Zabel ville ha en out-klausul som DIF inte har råd med och Säcken kanske ville ha löneförhöjning som DIF inte har råd med, om han nu ens ville eller kunde ta över.
Aha. Ja, har man inte pengarna så har man inte.
EBAD skrev:Önskar Zabel all lycka
Måste dock ställa mig aningen frågande till styrelsens agerande.
Att för bara några dagar sedan gå ut och förklara att Challe ska lägga sin tid på tränarrollen istället för sportchefsrollen för att en vecka senare göra en helomvändning och peta honom ger en fingervisning om vilken röra det är.
Min gissning är att det satt i Boforsmatchen. När jag såg intervjun med Challe efteråt, kändes det direkt som att det var hans sista match som tränare. Gissar att det redan innan var bestämt att det var vinna eller försvinna som gällde där.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Förstår inte riktigt vad Murray menar när han tror att tränarbytet kan vara en väckarklocka, titta i tabellen så ska du få dig en väckarklocka.

Hade gärna sett att vi tagit in en ny coach, få till lite förändring. Jag kan inte riktigt se vad som skulle bli annorlunda nu, men det är bara att önska Tony all lycka.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Edin skrev:
Hade gärna sett att vi tagit in en ny coach, få till lite förändring. Jag kan inte riktigt se vad som skulle bli annorlunda nu, men det är bara att önska Tony all lycka.
Jag håller med, men samtidigt funkade det ju väldigt bra för Växjö och Sam Hallam..

Det kan ju omöjligt bli sämre än vad det är just nu iaf. :lol:
Skriv svar