Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Känns oerhört nytänkande...
Sir Charles Berglund, synd att det blev som det blev, du är en sann Djurgårdare!
Sir Charles Berglund, synd att det blev som det blev, du är en sann Djurgårdare!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha, alltså jag vill inte dissa Zabel men detta känns så jävla fel som det bara kan bli. Zabel har varit med genom degraderingen och alla debacle den här säsongen. Hur FAN skall det "bli en ny röst i båset" med en som varit med och som spelarna associerar med misär? Jag förstår mig inte på den här föreningen.
Vilket jävla skämt. För all del, ta in killen som höll ett lägre poängsnitt än Hardy och med full fart tog oss till kvalserien. Pinsamt, DIF Hockey...
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
- Doyle
Suck !!! Räcker just nu med den kommentaren kring tränarbytet....
:::::::
Nytänk och ny röst....???

Nytänk och ny röst....???
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Challe Berglund
Tänker exakt likadant. Inget illa om Tony annars men man förknippar honom med misslyckande hur mycket eller lite han än bidragit det senaste året. En ny röst hade varit att föredra.-daniel- skrev:Haha, alltså jag vill inte dissa Zabel men detta känns så jävla fel som det bara kan bli. Zabel har varit med genom degraderingen och alla debacle den här säsongen. Hur FAN skall det "bli en ny röst i båset" med en som varit med och som spelarna associerar med misär? Jag förstår mig inte på den här föreningen.
Fan e det April månad nu? Detta är ett jävla skämt. Va sysslar styrelsen med? Jävla pajasar!!!!
- SirDIFalot
Exakt samma lösning som Växjö gjorde med Sam Hallam och Janne Karlsson. Skulle vara intressant att veta varför det inte blev Säcken. Ville han inte?
Expert.
- BaronVonDif
Sv: Re: Challe Berglund
Strukturerat spel förra säsongen? Han körde ju så hård defensiv att offensiven uteblev totalt. Vi gjorde ju färre mål då än nu.zetterberg_88 skrev:Ni ville ha en förändring nu har det skett en förändring innan hans ens börjat träna laget klagar ni herregud...
Zabel fick ju till ett strukturerat spel förra säsongen efter han tog över Nilssons jobb. Sen tog Challe över och det började se ut som det har gjort hela denna säsong.
Vad som än händer ge han en chans fär fan.
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Vafan inte Tony Zabel
kommer han inte bara fortsätta i samma mönster?

- SirDIFalot
Det är väl det som är rädslan. Att han kommer fortsätta i samma mönster. Skulle gärna ha någon som kom in och vända upp och ner på allt som sköts illa hittills. Inför säsongen hade jag nog inte haft något emot att Zabel fick chansen.
Expert.
Challe Berglund
Det är ju inte rimligt att kräva av Zabel att skrapa ihop spillrorna och bygga upp något som slår serieledande Leksand på söndag när han har första egna träningen idag. Man får nog ha lite mer tålamod än så. Hade som de flesta andra här tagit Säcken men om detta nu visar sig vara ytterligare ett snedsteg från styrelsen tror och hoppas jag på att man hittar bättre alternativ och gallrar ut rejält.Roppan skrev:Ptja, jag vettefan. Upp till bevis på söndag, lyckas han ruska liv i spelarna och ta en skaplig skalp mot Leksand med tillhörande självförtroende så KAN det ju bli början på något bra. Men det krävs nog vinst på söndag för att få vind i seglen. Vinner vi inte med Zabel på söndag så tror jag inte det blir någon långsiktig förändring alls.
Släpp handbromsen nu.
- -daniel-
Du har naturligtvis rätt i att det var en ungefärligt liknande situation, men den stora skillnaden var att Hallam var tilltänkt förstatränare f.rom nästkommande säsong (av vad jag hört) och att man helt enkelt utförde den processen snabbare. Challe var nog med i planerna i tränarrollen under en mycket längre period.SirDIFalot skrev:Exakt samma lösning som Växjö gjorde med Sam Hallam och Janne Karlsson. Skulle vara intressant att veta varför det inte blev Säcken. Ville han inte?
Tror inte Säcken är helt avskriven ännu, utan att man får se vad som händer framöver med Tony vid rodret.
Själv har jag tyvärr inget stort förtroende för Zabel, känns som han inte är "torr bakom öronen" och tillräckligt trygg i sin roll. Tänker bland annat på den adrenalinsprutande intervjun med en tuggimituggande coach som tror han äger världen efter att vi gjorde en av få bra matcher förra säsongen (vinst mot Brynäs). Kändes väldigt oslipad där åtminstone.
- minalman
Challe Berglund
På söndag är det spelarna som spelar för Zabel. Själv hinner han inte göra något åt situationen.JohanPez skrev:Det är ju inte rimligt att kräva av Zabel att skrapa ihop spillrorna och bygga upp något som slår serieledande Leksand på söndag när han har första egna träningen idag. Man får nog ha lite mer tålamod än så. Hade som de flesta andra här tagit Säcken men om detta nu visar sig vara ytterligare ett snedsteg från styrelsen tror och hoppas jag på att man hittar bättre alternativ och gallrar ut rejält.Roppan skrev:Ptja, jag vettefan. Upp till bevis på söndag, lyckas han ruska liv i spelarna och ta en skaplig skalp mot Leksand med tillhörande självförtroende så KAN det ju bli början på något bra. Men det krävs nog vinst på söndag för att få vind i seglen. Vinner vi inte med Zabel på söndag så tror jag inte det blir någon långsiktig förändring alls.
Släpp handbromsen nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)