Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
MGC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av MGC »

Tränarbyte skedde 85-86 är jag rätt säker på. Håkan Eriksson och någon till kom in rätt sent på säsongen. Sen tror jag att Boustedt hoppade av i mitten av 90-talet.
Annars håller jag med om att ett tränarbyte ska ske tidigt eller inte alls.

Om ett byte sker, vill jag ha någon som inte bryr sig ett skit om DIF i grunden utan bara har viljan att vinna. All denna prestationsångest hindrar oss från att våga misslyckas, vilket gör att ingenting utvecklas.

Tror inte på Niklas Czarnecki som nångon var inne på. Han klarade inte av ett kaffelag som krävde framgång och lär inte klara av DIF heller. Vet inte vem det skulle kunna vara tyvärr.
Harald L? Ja kanske. Wikegård tror jag inte på. Hans skrikiga ledarstil tillåter inga misslyckanden utan skapar osäkerhet i detta läget.

Hoppas Challe kan klara detta, vore skönast för föreningen!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Klaudius21 skrev:Läste en kommentar på MrMadhawks blogg att Wikegård var på Djurgårdens träning idag, vet inte om det är nån större grej dock.
Nu kanske han var det. Men satan vad det hittas på skit bland hans kommentarer alltså.
Om det är sant så är det givetvis signifikant..

Thats a big IF dock :)

Så, hypotetiskt. Ponera att vi får ett tillskott i ledningen av den kära Wikegård, hur skulle rollerna fördelas?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

MGC skrev: Wikegård tror jag inte på. Hans skrikiga ledarstil tillåter inga misslyckanden utan skapar osäkerhet i detta läget.

Jag har inte träffat en enda spelare som har sagt att Wikegård är annat än "skrikegård", men jag har en egen speciell teori om att han har blivit betydligt visare och smartare på samtliga plan med åldern. Det var ett tag sedan han stod i ett bås.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Haha ja det vore ju helt otroligt om han kom tillbaka. Men som sagt i hans blogg är det lite 1 X 2, allt har det liksom gissats om.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Klaudius21 skrev:Läste en kommentar på MrMadhawks blogg att Wikegård var på Djurgårdens träning idag, vet inte om det är nån större grej dock.
Nu kanske han var det. Men satan vad det hittas på skit bland hans kommentarer alltså.
Om det är sant så är det givetvis signifikant..

Thats a big IF dock :)

Så, hypotetiskt. Ponera att vi får ett tillskott i ledningen av den kära Wikegård, hur skulle rollerna fördelas?
Good cop, bad cop

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
MGC

Inlägg av MGC »

sensei skrev:
MGC skrev: Wikegård tror jag inte på. Hans skrikiga ledarstil tillåter inga misslyckanden utan skapar osäkerhet i detta läget.

Jag har inte träffat en enda spelare som har sagt att Wikegård är annat än "skrikegård", men jag har en egen speciell teori om att han har blivit betydligt visare och smartare på samtliga plan med åldern. Det var ett tag sedan han stod i ett bås.
Kommer han, hoppas jag du har rätt!
Staten

Inlägg av Staten »

Skulle Wikegård varit aktuell som tränare och varit på träningen idag i det syftet skulle det nog stå lite mer om detta i media än bara en kommentar av någon random på mrmadhawk. Så att nej, Wikegård kommer nog inte träna Djurgårn. Han har dessutom kontrakt med Csports.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Inte fan kommer Wikegård ta över, känns dessutom helt fel om så skulle bli fallet. Jag tror vi behöver en riktigt lugn och pedagogisk coach i det här prekära läget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Inte fan kommer Wikegård ta över, känns dessutom helt fel om så skulle bli fallet. Jag tror vi behöver en riktigt lugn och pedagogisk coach i det här prekära läget.
Jag håller med. Roger Melin-aktigt.

Alldeles för många fans går i gång på tanken att ha "en hård coach". Sällan det är effektivt. I alla fall på svenska spelare.
Expert.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Japp, Säcken vore en bra, billig och enkel lösning i nuläget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Inte fan kommer Wikegård ta över, känns dessutom helt fel om så skulle bli fallet. Jag tror vi behöver en riktigt lugn och pedagogisk coach i det här prekära läget.

Alldeles för många fans går i gång på tanken att ha "en hård coach". Sällan det är effektivt. I alla fall på svenska spelare.
Alltså jag tycker det beror på situationen... här skulle det inte alls fungera. Spelarna är redan alldeles för nedbrutna, de går bokstavligt (nåja nästan) sönder om en gaphals skulle ta över.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:

Äh, larv. Det viktigaste är budskapet. Vad tränaren ser, om det låter rimligt, om spelarna håller med och att han ser allas potential och utvecklar den.

Exakt hur budskapet förs fram tror jag inte är så himla viktigt. Det är bara kul att folk är lite olika i sin stil. Som sagt, anses han (eller vilken tränare som helst) vettig av spelarna så kommer det nog fungera väldigt bra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:

Äh, larv. Det viktigaste är budskapet. Vad tränaren ser, om det låter rimligt, om spelarna håller med och att han ser allas potential och utvecklar den.

Exakt hur budskapet förs fram tror jag inte är så himla viktigt. Det är bara kul att folk är lite olika i sin stil. Som sagt, anses han (eller vilken tränare som helst) vettig av spelarna så kommer det nog fungera väldigt bra.
Du tror inte den psykologiska aspekten av att få höra hur värdelösa de är kan spela in om man redan är nere i botten mentalt...?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:

Du tror inte den psykologiska aspekten av att få höra hur värdelösa de är kan spela in om man redan är nere i botten mentalt...?
Men vi pratade ju inte om det. Wikegård är känd för ett visst "röstläge" och energin, inte som någon sorts mobbningscoach. Han fattar nog själv. I synnerhet nu när han är 50 bast eller nått.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En coach ska ju givetvis identifiera när det är läge att skälla och när det är läge att ge en klapp på ryggen. Alla coacher bör ju vara kapabel till att göra båda delarna. Men att identifiera när det är läge att göra det ena eller det andra... Det är klurigt. (Men inte i vårt fall just nu)
Expert.
Skriv svar